Sledujte nás na YouTube

92 procent zisků ze všech prodaných smartphonů v prvním čtvrtletí šlo do kapes Applu

Na prodeji mobilních telefonů se dnes prakticky vydělat nedá, tedy pokud nemáte v logu nakousnuté jablíčko. Alespoň to tvrdí nejnovější zpráva deníku Wall Street Journal, podle níž šlo 92 procent zisků ze všech prodaných smartphonů v prvním čtvrtletí letošního roku na účty giganta z Cupertina. Na druhém místě se umístil Samsung, na nějž připadá 15 procent zisků z prodeje smartphonů.

   

Spolu pak mají obě společnosti více než 100 procent, jelikož spousta firem výrobu svých telefonů dotuje a jejich mobilní divize jsou ztrátové. Apple sice není v počtu prodaných přístrojů celosvětovou jedničkou, ovšem to jej trápit nemusí. Průměrná cena prodaného iPhonu činí 659 dolarů (16 100 Kč bez DPH), zatímco smartphony s Androidem se prodávají v průměru za 185 dolarů (4 500 Kč bez DPH). 

Apple se chystá na konci letošního léta představit nové iPhony a podle deníku Wall Street Journal věří v jejich maximální úspěch – u výrobců komponent si údajně objednal 85 – 90 milionů kusů. Je tedy možné, že v příštím roce bude procento zisků z prodaných telefonů u Applu ještě větší.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

16 komentářů

  1. uni (neregistrovaný)

    Strašlivý:) Skoro mám pocit, že to kopírují zisky vývojářů.

  2. Samone (neregistrovaný)

    Co to je za výsledky? Celosvětové nebo jen Amerika nebo…? A jak to počítali fešáci „Wall Street Journal“? Všeobecně se ví, že majitelé iphonů jsou v půměru poněkud technicky jednodušší lidé. Tak to vypadá, že jde v první řadě o marketing, teprve potom o produkt…

    • HonzaBRR (neregistrovaný)

      Produkt je součástí marketingu…

    • uni (neregistrovaný)

      To je podobně praštěný názor, jako že já nemám v autě co dělat, když v něm umím max. vyměnit žárovku, tedy jsem ovce, že jsem si koupil vůz a jsem nehoden ho užívat, protože borci a správní uživatelé jsou schopni se v tom vrtat do šroubku:) Že furt někoho baví tenhle nesmysl, to tomu fakt ještě někdo věří? A nepřijde ti divné, že je iPhone, který dle tebe je omysl trhu, resp. produkt marketingu na trhu 7 let? Nepodceňuješ trochu inteligenci lidstva?

    • Venca (neregistrovaný)

      Ty jsi exot :)

    • Samone (neregistrovaný)

      No nevím teď… to reaguješ na mě? Podle odstavce ano, podle obsahu nikoliv. Nic z toho co podsouváš jsem nepsal. A jestli nepodceňuji inteligenci lidstva? :-D Ne, dlouhá léta ji neustále přeceňuji…

    • Samone (neregistrovaný)

      Naopak…

    • Samone (neregistrovaný)

      Naopak = marketing je součástí produktu…

    • Jan (neregistrovaný)

      SAMONE: zaujima ma, cim to mas podlozene. Podla prieskumov su majitelia iPhonov ti najinteligentnejsi (moc im ale neverim, kedze BB je na konci), ale zo skusenosti viem, ze aj u nas vo firme ma mnozstvo ludi radiacich sa medzi elitu prave iPhone.

    • Samone (neregistrovaný)

      Elitu? Čemu říkáš elita? :-D Navíc psal jsem „technicky jednodušší „, tím nemyslím naprostý idioty… nýbrž lidi, kteří se příliš neorientují v technologiích apod…těm, kterým se těžko vysvětluje, v jakém formátu jsou jednotlivé soubory a proč, jak třeba pracuje bluetooth nebo wifi atd. atd. . Je slepé vycházet z toho, kdo co používá v tvém okolí… to nemusí s realitou vůbec souviset… nicméně „management“ firem poměrně často používá třeba zmíněné iphony… otázka je, jestli víc není šlapek a gejů a mafiánů a blbek před zrcadlem se zapnutým bleskem… ;-)

    • Jan (neregistrovaný)

      Pomenoval som to zle, priznavam. Pracujem v sw filme a „elitou“ som myslel tych najschopnejsich a najinteligentnejsich ludi. Samozrejme, ze to neplati o vsetkych, ale je ich dost. Skratka som zatial nenarazil na situaciu ktora by potvrdila, ze vyber telefonu nejak suvisi s intelektom.

    • uni (neregistrovaný)

      Samone (neregistrovaný): Jestli reaguje na někoho v diskusi, používá se to, co jsem použil (+obdoba). Pokud nikoli, tak na zakladatele vlákna nebo tik-tak na předešlou reakci/shodného přispěvatele.

      Takže tohle je vlastně dotaz, na koho ty reaguješ:)

      Jan (neregistrovaný): No trochu se ti tam míchá inteligence a intelekt, tak to úplně nedává smysl, což je vcelku jedno, páč už základ vlákna je kravina:)

  3. bob (neregistrovaný)

    Je to jen hloupa ovce co papouskuje nesmysly. Btw samsung da na marketing 4x vic nez zbytek it sveta dohromady.

  4. vlada (neregistrovaný)

    Ani ve Wall Street Journal nedokazou zjistit kdo na cem kolik vydelava. Samsung dela pro Apple flash pameti a displeje (nebo Sharp?), TSMC SoC, Sony a Toshiba foto moduly atp a kazdy ma zisk. 92% me prijde prilis bombasticke cislo.

  5. shd (neregistrovaný)

    Jasne ze maju take zisky, ked normalny vyrobca vyrobi fon za celkove naklady 200 eur a predava ho za 250 eur a apple vyroby fon s nakladmi 200 eur a predava ho za 1000 eur. Sa tomu vobec niekto cuduje?

    Ved do vyvoja nedavaju ani dolar, kedze zo vsetkym pridu 3 roky po tom ako to ma konkurencia, HW je tiez ledva stredna trieda a 3 roky zastaraly a s kvalitou pouzitych materialov si tiez nerobia tazku hlavu, vid ako sa hodinky skrabu a fony ohybaju a zmontuju im to v pomaly zadarmo v cine, kde ludom za pracu tiez skoro nic neplatia.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *