Sledujte nás na YouTube

Windows Phone 8 dostanou podporu fullHD rozlišení, potvrzují to data z Visual Studia 2013

Na trhu se dosud neobjevil smartphone s Windows Phone 8 (velká recenze) a fullHD displejem, a to z prostého důvodu – operační systém totiž podporuje pouze tři rozlišení, jmenovitě WVGA (800 x 480 px), HD (1280 x 720 px) a WXGA (1280 x 768 px). Již delší dobu se ale spekuluje o tom, že se situace změní v některém z nadcházejících updatů a podpora fullHD byla nyní nepřímo potvrzena i programem Microsoft Visual Studio 2013, jenž je používán při tvorbě aplikací. Soubory určené pro tři výše uvedená rozlišení doplnily další právě pro fullHD (1920 x 1080 px).

 

Podpory bychom se měli dočkat v chystaném updatu GDR3, který se dostaví ještě tento rok a přinést by mohl také první Windows Phone 8 zařízení se čtyřjádrovými procesory. Na podrobnější informace si budeme muset ještě chvíli počkat.

Martin Pavlović

Redaktor webu SMARTmania.cz a současně student jednoho z pražských gymnázií. Dalšími koníčky jsou mimo technologie také společenské dění, cestování a fotografie. Milovník kvalitní literatury a hudby.

18 komentářů

  1. mceza (neregistrovaný)

    FullHD rozlišení je podle mě na mobilu zcela zbytečné. Akorát to vyžaduje výkonější komponenty a to sebou přináší i vyšší spotřebu energie…

    Ale pokud to má zavřít hubu dalším křiklounům, kteří se WP smějí, že nemá ani FullHD, proč ne…

    • mimonaut (neregistrovaný)

      pokud se budeme bavit o mobilech do 4,8″, asi máš pravdu, ale co větší plácačky?

    • mceza (neregistrovaný)

      Na ty máme Windows 8 RT

    • shagy2301 (neregistrovaný)

      FullHD si vydupali marketingové oddelenia, lebo reálny význam to fakt nemá.

      Inak stále sa tu hovorí o GDR3, ale pokiaľ viem ešte nevyšlo ani GDR2

    • mimonaut (neregistrovaný)

      Mceza: na 6″ by RT vhodné nebylo, obzvlášť pokud bys chtěl zařízení používat jako telefon..

    • Geary (neregistrovaný)

      Nové displeje s full hd rozlišením jsou zároveň úspornější, to platí i o nových procesorech, ten argument se spotřebou energie už padl.Zároveň do toho dávají postupně i baterie s vyšší kapacitou. Taková lumie 920 dnes zaostává ve výdrži za telefony s full hd.

    • Marek (neregistrovaný)

      GDR2 uz oficialne vysiel, len update na Nokie 920 a nizsie bude chodit od polovice jula do konca augusta. Nokia 925/928 ho uz maju v zaklade. Nato ze na tom update robili prakticky 3/4 roka ma celkom sklamal lebo viac menej nic neprinasa. 1. FM radio pocuva malo ludi a skor islo o bug WP8 ze ho nepodporoval od zaciatku. 2. DataSense musi povolit operator inac to nepojde. A mam silne tusenie ze to je len prekodeny DataSense od Nokie z WP7.5 takze to MS nerobil len zobral Nokii. CalDev a podobne protokoly sice pridal MS ale len do Gmail profilu co asi nikto nechape ze preco to nemohol dat do defaultneho mailu. A tap to wake a clock always on su len nejake haluze od Nokie. Takze MS za 3/4 roka pridal radio a specialne pre Gmail podporu protokolu, ale LEN pre Gmail profil. Podla mna si ten update zasluzil za tu dobu trosku viac ako napriklad oddelenie zvoneni, notifikacne centrum, zoradenie poloziek v settings podla abecedy. Proste len nejake zakladne doplnky k systemu a nie su to nejake horibilne featury co by sa nedali stihnut. GDR2 je pre mna sklamanie i ked WP8 ako system si zastavam. Osobne dufam ze GDR3 nebude a bude to rovno v decembri WP8.1 nakolko uz pred mesiacom na zahranicnych weboch pisali ze sa im hlasi v logoch system WP8.1 build 12000… sucasny GDR2 je nieco okolo 10300 a GDR1 je okolo 10200 a samotny WP8 je 9900 (uz aj na cisle buildu je vidiet ze pri GDR2 tomu moc nedali). MS je proste niekedy uplne nelogicky.

    • JeCh (neregistrovaný)

      Geary> Jenže to dětem, který si akorát hrajou s mobilama a o IT ví kulový, nevysvětlíš. Samozřejmě, že rozlišení displeje má na spotřebu nulový vliv. Navíc je možný v případě potřeby všechno renderovat v nižším rozlišení a potom to přepočítat.

      Ale je pravda, že mám telefon s FHD a když s tím nějaká hra nepočítá, tak výkon ve 3D je poměrně zoufalý. Ale předpokládám, že s vyšším rozšířením FHD výrobci her funkci renderování v nižším rozlišení přidají, stejně jako to je běžné na PC.

    • mceza (neregistrovaný)

      Jech: Jestli si potřebuješ honit ego, že jsi nějakej IT expert, tak s chutí do toho. Nemám potřebu si s lidma jako ty poměřovat, kdo ho má většího. Na to seš mi příliš ukradenej.

      Nikde nepíšu, že displej jako takovej musí mít kvůli víc pixelům větší spotřebu. Tam je to spíš o velikosti, která se odvíjí od uhlopříčky. Ale o to mi nešlo. FullHD displej má možná spotřebu stejnou, ale jeho vykreslení je mnohem náročnější na výkon. Proto musí být výkonější procesor a podobně.

      Takže ty super ajťáku, za tím, že FullHD je zbytečné, si stojím.

  2. Ip Man (neregistrovaný)

    Naprosto souhlasím s GEARY ! A už ani není tolik pravda to, že je to záležitost marketingu. Je to spíš záležitost doby ! Říkám to pořád kdykoli dojde řeč o marketingu. Chtěli byste snad „zamrznout,, na Nokii 3310 ?! A nebo nekupujme smartfony ! Máme přeci na výběr. Dnešní procesory to hravě zvládají, jsou tady, a jsou k dispozici tak proč je nevyužít respektive proč nevyužít potenciál který nabízí ! Neumím si třeba představit již zmíněnou Nokii 3310 a v tom dejme tomu snapdragon 800, jen tak si tam trůní zcela nevyužit ! A nebojte se že dnešňí rozlišení full hd je konec, protože na příští rok se chystá 4K fakt nedělám si srandu.

    • mceza (neregistrovaný)

      Je to o marketingu. K čemu by jinak takové rozlišení bylo, když lidské oko ho není schopno na tak malé ploše rozlišit?

      Ať řeší jemnost, úspornost, barevnost a stálost. To je pro mne důležitější než nějaké honění pixelů. Jenže ano, to je těžší…

    • mimonaut (neregistrovaný)

      Nechci ti brát iluze, ale jemnost je daná právě rozlišením.

    • Geary (neregistrovaný)

      Já se taky spokojim s hd displejem, ale když jsem srovnával svůj nexus4 a htc one vedle sebe, tak na písmu byla u htc vidět větší ostrost, ten displej je lepší i v jiných směrech, ale to už nesouvisí s rozlišením.

  3. Ip Man (neregistrovaný)

    A k tomu se taky musím přidat, protože všude se říká jak že ten rozdíl mezi HD a Full HD není poznat, ale když jsem si kupoval S4 a porovnával jsem to s jeho předchůdcem S3 tak ten rozdíl tam prostě vidět je a né že ne !

  4. Ip Man (neregistrovaný)

    [odkaz] a nebo zde [odkaz]

  5. mimonaut (neregistrovaný)

    U AMOLED je ten rozdíl opravdu vidět, body jsou totiž menší a jsou mezi nimi větší mezery, což se „dohání“ vyšším jasem.

  6. GraVeGun (neregistrovaný)

    FullHD rozlišení, 8-mi jádrové procesory, 13Mpx fotoaparáty atp. jsou v mobilech jen kvůli honění trika. Nemají zatím reálné využití.

  7. drnoha (neregistrovaný)

    Já bych byl spíše rád za přidání podpory pro 960×540. Milovníci Full HD mi odpustí, ale jsou i jiné segmenty než High-end a do levnějších telefonů už by se něco více než 800×480 hodilo. Výrobcům se do HD displejů v kategorii do 6000 Kč moc nechce, tak alespoň těch 960×540.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *