Sledujte nás na YouTube

Samsung Gear VR: První dojmy z brýlí pro virtuální realitu

Samsung v Berlíně představil brýle pro virtuální realitu s názvem Gear VR. My jsme si tuto horkou novinku nemohli nechat ujít a v tomto článku se s vámi podělíme o první dojmy z používání.

Samsung na letošním veletrhu IFA zabral celý prostor v nově otevřené konferenční hale CityCube, která nabízí neuvěřitelnou výstavní plochu přesahující 12 000 m². Naše redakce zde pochopitelně strávila nemalou část z celého pobytu v Berlíně, což nám dovolilo navštívit i sekci, kde probíhala prezentace produktu Samsung Gear VR. Asi nikoho nepřekvapí, že zájem přítomných novinářů o vyzkoušení headsetu pro virtuální realitu byl enormní.

  

Na výběr bylo z deseti kójí, přičemž my jsme si vybralu tu, kde běželo demo s tématikou akčního snímku Pacific Rim. Po nasazení brýlí Gear VR a sluchátek Samsung Level On jsme se přenesli do těla pilota ovládajícího obřího robota v boji proti gigantickému monstru. V ostatních buňkách běžely další demonstrace, kde jste se mohli vyzkoušet pobyt ve virtuálním kině, nebo si zahrát jednu z interaktivních her.

 
Pohled na boční stranu s dotykovým touchpadem a kolébkovým ovladačem hlasitosti

Stejně jako ostatní, i nás nejvíce zajímala celková kvalita obrazu a 3D efektů. Aby byl dojem co nejlepší, je nutné si nejprve ostřícím kolečkem nastavit takovou polohu optických čoček, kdy se vám bude promítaný obraz jevit jako nejostřejší. Pokud však trpíte asymetrickými vadami zraku, může s kalibrací nastat menší problém, jelikož ostření probíhá pro obě oči zároveň. Po tomto nastavení se můžete již naplno věnovat uživatelskému prostředí, které se skládá z několika karet. Pohyb v menu probíhá za pomoci náklonů hlavy a dotykového touchpadu na pravém boku zařízení. V našem konkrétním případě jsme měli na výběr z již zmíněné akční scény a simulovaného průletu napříč oběhovým systémem člověka.

    

Použité čočky nabídnou zorné pole s úhlem 96°, přičemž korektní zpracování náklonů obstarává akcelerometr, gyroskop, čidla pro přiblížení a senzor magnetického pole. Příjemně mne překvapila rychlost odezvy, která je na skutečně dobré úrovni. Míra latence se nachází v naprosto akceptovatelných mezích. Podle technické dokumentace je zpoždění obrazu přibližně 20 ms. Naopak příliš dobrého dojmu jsem nenabyl z kvality obrazu. Ačkoliv jako zobrazovací jednotka slouží vložený Galaxy Note 4, jehož SuperAmoled displej se pyšní QHD rozlišením (1440 x 2560 px), výsledný obraz je relativně hrubý a při mírné koncetraci lze snadno spatřit jednotlivé pixely.

 

Atraktivní obsah zárukou úspěchu?

Samsung Gear VR je primárně zábavním příslušenstvím a proto nás zajímalo, jak pohodlné je jeho používání. K fixaci slouží strečové popruhy s výstelkou v oblasti temene a části, která se přikládá k obličeji. Celkovou hmotnost celého setu Samsung zatím nezveřejnil, nicméně z osobní zkušenosti si dokážu představit, že například dvouhodinové používání by nemělo nikomu činit potíže. Samozřejmě bude velice záležet na fyzických dispozicích každé osoby a proto je třeba vyčkat na zkušenosti budoucích uživatelů.

 
Pohled na horní stranu zařízení s ostřícím kolečkem

Úspěch celé platformy bude záviset na dostatku atraktivního obsahu, který budou dodávat nasmlouvaní partneři. Jihokorejský gigant se na tiskové konferenci pochlubil, že díky širokému výběru optimalizovaného obsahu virtuální reality různého žánru od světoznýmých tvůrců, si budou uživatelé moci vychutnat širokou škálu filmů, her, 360° videí a dalšího zážitkového obsahu.

   

Samsung Gear VR se na českém trhu objeví v bílé variantě a koncová cena se má údajně pohybovat okolo 6 000 Kč. Samsung nám opět ukázal, jak lze využít mobilní technologie při konzumaci obsahu. Otázkou však zůstává, jak na tuto novinku zareagují zákazníci a konkurenční výrobci, kteří mají podobné ambice.

Richard Streit

Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.

7 komentářů

  1. Tomáš Slavíček (neregistrovaný)

    „Výsledný obraz je relativně hrubý a při mírné koncetraci lze snadno spatřit jednotlivé pixely.“ Jo, tak to ještě chvíli bude, i u QHD displeje :) Mimochodem, Galaxy Note 4 má pentile displej, nebo RGB matici? Tady tvrdí, že zelených subpixelů je podobné množství, jako červených a modrých (což by bylo dobré): [odkaz]

  2. weth (neregistrovaný)

    6000 je docela dost, vice nez 3/4 ceny Oculusu. Docela drahe prislusenstvi, tim spis kdyz „original“ stoji jen o 2k vic, vcetne displeje.

  3. mira (neregistrovaný)

    Drahe to je, ale kdyz uz je nekdo ochotny dat za telefon 20k, mozna bude i ochotny dat 6k za prislusenstvi…

    • uni (neregistrovaný)

      No ono je spíše problém, že při téhle ceně a těchto podmínkách to bude pro vývojáře naprosto přehlédnutelný HW….

    • mira (neregistrovaný)

      To bez debat, proto na to ma Samsung nasmlouvane nejake partnery a urcite jim nabidne takove podminky, aby se jim to vyplatilo. Byt Samsung sam na tom bude tratit.

      Podle me to berou jako experiment. Bud to vysumi nebo bude v dalsich verzcih vse jinak, cena klesne a podpora se rozsiri na vice zarizeni.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *