Sledujte nás na YouTube

Příchod HTC One for Windows zbrzdila akvizice mobilní divize Nokie Microsoftem

Společnost HTC v tomto týdnu (znovu) představila svoji vlajkovou loď pro letošní rok, telefon HTC One. Tím nejzásadnějším rozdílem oproti původnímu březnovému modelu je použitý operační systém, kterým je Windows Phone. Na svět nyní vyplouvají informace, že tento model mohl přijít na svět mnohem dříve.

  

Microsoft totiž dlouho před letošní konferencí Build povolil otěže a umožnil výrobcům telefonů s Androidem stavět na stejném hardwaru telefony s Windows Phone. Ustoupil například od nutné přítomnosti hardwarových tlačítek a rozšířil seznam podporovaného hardwaru. Změny podmínek se například okamžitě chytil Samsung a zrecykloval loňský model Galaxy S4, aby na jeho základech postavil model Ativ SE.

   
Samsung Ativ SE pro operátora Verizon je zrecyklovaný Galaxy S4

V HTC však byli ostražití a vyčkávali, jakou strategii Microsoft nastolí po té, co převezme vládu nad mobilní divizí finské Nokie. Napětí pokleslo, když Satya Nadella ohlásil chystanou restrukturalizaci a masivní propouštění, zejména v řadách bývalých zaměstnanců Nokie. Najednou se otevřel prostor rychlé uvedení high-endového modelu se systémem Windows Phone, neboť bylo zjevné, že se Microsoft nadále nehodlá spoléhat pouze na výrobní kapacity a hardware Nokie.

Mezeru v portfoliu telefonů Windows Phone viděli i ve Verizon Wireless, a to zejména v nejvyšších patrech zařízení, neboť vlajkové lodě se systémem Windows Phone stále nedostihly konkurenční telefony s Androidem. Přestože Nokia nabízí úžasný hardware, HTC je podle slov viceprezidenta marketingu amerického operátora synonymem pro kvalitní materiály a skvělé provedení. A díky sídlu v USA je navíc tchajwanský gigant mnohem pružnější, tudíž bylo uvedení prémiového telefonu se systémem Windows Phone poměrně logickým krokem.

 

Použití hardwaru HTC One bylo mnohem levnější než vývoj nového zařízení; šéf HTC pro Ameriku sám prohlásil, že HTC One for Windows Phone je první kultovní zařízení, které běží na více operačních systémech bez jakýchkoliv kompromisů. Jsme zvědaví, zdali podobné stanovisko zaujmou i ostatní výrobci mobilních zařízení a dají v budoucnu uživateli na výběr mezi dvěma zcela identickými telefony s různými operačními systémy.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

42 komentářů

  1. Wesi (neregistrovaný)

    Tak teď jsem zvědavý, jestli HTC bude mít také problémy s přehříváním jako ostatní WP. Když jo tak má MS problém.

    • Grimli (neregistrovaný)

      O jakem prehrivani tu mluvis?

    • Wesi (neregistrovaný)

      [odkaz] nebo [odkaz]

      Moje L1320 se při nabíjení a spuštění 3D hry po cca 5 min taky vypne. Typoval bych to na zbytečně nataktovanej qualcomm a neschopnost se softwarově podtaktovat při vysokých teplotách.

    • Pavel 97 (neregistrovaný)

      Myslíš to nepatrné zahřívání, které je v zimě příjemné a je to problém všech smartfounů?

    • Petr (neregistrovaný)

      Moje Lumie se nezahriva. Jen pri bezdratovem nabijeni :-)

    • Wesi (neregistrovaný)

      Nepatrné zahřívání to přestává být, když se chip přehřeje a telefon se vypne nebo restartuje. To pak zamrzí.

    • Pavel 97 (neregistrovaný)

      ZKoušel si to reklamovat? Protože u mé Lumii 925 se to ještě nestalo.

    • Wesi (neregistrovaný)

      Šedivka takže není u koho :-) , ale když se podíváš na první odkaz co sem tam hodil, tak týpek to daval reklamovat do ofiko servisu a jak dopadl, zařízení je podle nich v pořádku. Zkuste hrát 30 min Chaos & Order online na nabíječce a pak mi povíte .-)

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Tak to blafes, u Nokie sedivka neplati a muzes ji reklamovat bez potizi.U Lumii se na distribuci nehraje.

      Pokud mas problém, reklamuj.

    • Wesi (neregistrovaný)

      Rozbitej není a normálně funguje, jenom když déle hraju náročnou hru na nabíječce (chaos and order, nový tentacles) tak se odporoučí, na baterce to jede z 99% OK. U L1320 to řeší spousta lidí na fórech, ale i u jiných Lumii [odkaz] . Týpek ve videu to má extrémní, tam už bych to řešil.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Reklamuj a nevymlouvej se :-)

    • newXX (neregistrovaný)

      U Nokie nelze telefon z šedého dovozu reklamovat. Lze reklamovat telefon z jiné země EU, ale to pouze v případě, že jej zakoupíte osobně v dané zemi, nikoli přes překupníka. To mi řekli v oficiálním servisu Nokie.

    • fero (neregistrovaný)

      Přesně tak NEWXX má pravdu, musíte mít záruční list (danový doklad) ze země púvodu, což Vám eshop nedá.

    • shd (neregistrovaný)

      tak to je pekna hlupost … mame som kupil taliansku sedivku zo slovenskeho eshopu a pri reklamacii mi stacila akurat faktura a nic viac a s reklamaciou nebol uplne ziadny poblem.

    • fero (neregistrovaný)

      hmm tak to je potom paráda, taky to nemám odzkoušené, pouze jsem se ptal Nokie na FB jak to funguje a takhle mi bylo odpovězeno.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Kdepak, u Lumii neni treba zarucni list z dane zeme, dokonce staci jen nakupni doklad pokud je na nem uvedeno emei a je jedno, ze to je doklad od sedivkare.Vyzkouseno nekolikrat v praxi.

    • newXX (neregistrovaný)

      Tak to potom asi záleží na tom, kde zařízení reklamujete. Buď vám reklamaci z šedé distribuce vezmou nebo ne, je to loterie. Každopádně vám v servisu závadu opraví, jen si pro jistotu připravte nějakou tu tisícovku.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      Ono to spíše v tomto případě záleží, který konkrétní zaměstnanec servisu daný mobil dostane. Univerzálně se však v to spoléhat prostě nelze.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Tak pro Lumie jsou jen dve servisni strediska, chce to posilat naprimo.Ne pres ruzne pobocky, ktere to preposilaji a pracuji se starymi informacemi.Kdyz to poslete naprimo tak vam to vzdy opravi bez potizi.V autorizovanem servise ( jsou jen dva na celou CR) to pravi vzdy.Nepelest se stredisky, ktere to jen preposilaji.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Pro doplneni nechat si udelat svoz ci poslat do Arvato Stochov nebo Nokiahk ci Cellnet.Tam to neni zadna loterie a telefon vzdy opravi na zaruku.

    • newXX (neregistrovaný)

      Se stejnými podmínkami musí přece telefon přijmout i v Nokia Care centrech. A v jednom z nich mi řekli, že mi to nevyreklamují. Výměna prasklého skla stála cca 1500,- (připlatil sem si za expres opravu). Prostě nemám čas čekat měsíc, než něco někde opraví nebo to pošlou zpět s tím, že je podle nich telefon v pořádku, případně špatně identifikují závadu a „opraví“ funkční díl (případ mého minulého HTC). Měsíc (nebo déle) bez telefonu si nemůžu dovolit.

    • Lister0 (neregistrovaný)

      Ještě si dejte pozor na to, že některé eshopy prodávají šedivky třeba i z čínské distribuce. Tyto vám zřejmě v EU opravdu nikdo nevyreklamuje.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Zarucni opravy poslat rovnou do autorizovaneho servisu, mesic to netrva, maji i svoz, zadarmo odvezou a privezou.Praskle sklo je neco jineho, to nema nic se zarukou.

    • Kendal (neregistrovaný)

      Môžem potvrdiť to čo hovorí NEWXX Dnes v (10:50), je to presne tak.

    • Kazeasch (neregistrovaný)

      S těma reklamacema…

      Buď se u nás něco oficiálně neprodává a vy si to objednáte ze zahraničního e-shopu, pak máte doklad o koupi v zahraničí a buď uplatníte záruku přímo u prodejce, nebo v rámci roční mezinárodní záruky by měli telefon přijmout v jakémkoli servisním středisku výrobce.

      Nebo jste telefon koupili ze šedého dovozu v nějakém českém e-shopu, a pak vám platí normální dvouletá záruka kterou ukládá zákon. Není vaše povinnost se zajímat o to kde daný prodejce telefon koupil a jak ho sem dovezl, a prodejce nemá žádné právo záruku jakkoli krátit. Ze zákona máte nárok na dvouletou záruku a návod v češtině. Pokud vám prodejce něco z toho nenabídne, je na čase obrátit se na ČOI. Naprosto neexistuje aby vám prodejce nevzal cokoli na reklamaci jen proto, že on to nakoupil kdo ví kde a třeba i bez záruky. Pokud je zařízení nové, koupené na území ČR, platí zkrátka záruka 2 roky nezávisle na tom, zda se v ČR daná věc oficiálně prodává nebo ne.

  2. Ketchup (neregistrovaný)

    To som zvedavy, ci sa dostane na verejnost navod ako z Androidu HTC One podomacky napalit firmware, urobit bezchybny Windows Phone, rad by som sa do toho i sam pustil, uvidime ci soudruzi z Ciny udelaji tenhle PATCH…

  3. Vojta (neregistrovaný)

    Jako když otevřete dveře oponentovi, aby mohl pohodlně vejít.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      HTC nikomu nic neotevřelo, je to prodejce a ne tvůrce. Proto nemá oponenta WP ani Android. HTC se snaží prodávat, jedná se o logický krok, avšak jsou to vyhozené peníze, tento model si koupí jen hrstka lidí…

    • Vojta (neregistrovaný)

      Nemluvím o HTC. Mluvím o Microsoftu s Nokií, o tom, že je ticho po pěšině po jakýkoliv vlajkový lodi. Mezitím může HTC nastoupit a pokud se mu to vhodně povede, tak nebude mít vpodstatě žádnou konkurenci.

  4. fero (neregistrovaný)

    Mě to příjde jako bravurní krok od MS, tleskám. Jednoduše ted draze vyvynuté zařízení (skoro všechny pro android) pujde za menší náklady navíc vydat s více OS. Jestli se to bude prodávat a vyplatí se to tak by takových telefonů mohlo hooodně přibývat a tím se celá platforma oživý a trh bude konečně konkurenční.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      S MS je ámen a ani tento model to už nezachrání, koupí ho jen hrstka lidí, BFU a masy budou v obchodech slyšet, že to má WP a Android je lepší. Jak říkám, není to názor můj, ale obchodníkův.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      ne s MS, ale s WP, omlouvám se.

    • vojtausti (neregistrovaný)

      Smisku smisku, stále do kola jako kolovratek :-)

    • Sali (neregistrovaný)

      Jenže bohužel, smíšek má pravdu, když jsem sháněl já telefon s WP8, asi 10 obchodníkům jsem nedokázal vysvětlit, že prostě Android nechci. Ale třeba hned u sousedů v Německu, jsou propagovány oba systémy, tam to zas jako takový problém nevidím.

    • newXX (neregistrovaný)

      Záleží, na koho narazíte. Android vám prostě vnutí na prodejně mnohem snáz, než WP. Pozitivní zkušenost jsem měl například s O2 Guru, který nemohl přijít androidu na jméno a kdyby si mohl vybrat, tak by šel buď do iPhonu nebo do nějakého WP.

    • uni (neregistrovaný)

      newXX: Co je na tom pozitivního, očividně neuměl s tématem nakládat profesionálně a s nadhledem.

    • newXX (neregistrovaný)

      Bylo to v rámci soukromé konverzace, nikoli při výběru telefonu. S tím jak sem řekl, že nemohl přijít androidu na jméno, sem to trochu nadsadil proto, abych zdůraznil, že to byl prodejce, pro kterého existují i alternativy k androidu. A to je na tom pozitivní.

    • vojtausti (neregistrovaný)

      UNI: Přesně! Obchodníci v tuzemských obchodech nejsou profesionálové a neumí poradit. Jestli-že mi odborník v obchodu řekne, že systém AB je úplně na ho*no a systém XY je ten jediný správný, tak si oněm myslím své a nic pěkného to není :-).

    • Marty04 (neregistrovaný)

      Všichni tak špatní nejsou. Byl jsem svědkem, jak prodejce pána ujistil, že Lumie jsou dobré telefony a že WP je dobrý systém. Dotyčný chtěl Lumii, ale prý slyšel že ty Windows jsou špatný..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *