Aplikace Můj Vodafone pro Android a iOS nabízí zákazníkům užitečné informace a rychlý přístup k jeho účtu. Už brzy se objeví verze pro Windows Phone a nás zajímalo, jak probíhá vývoj.
Mobilní aplikaci Můj Vodafone, která je aktuálně dostupná pro zařízení s operačními systémy Android a iOS, se brzy dočká také samostatné verze pro Windows Phone. Můj Vodafone nabízí celou řadu pokročilých funkcí, díky kterým má zákazník vždy po ruce informace o svém účtu, množství vyčerpaných jednotech a právě aktivních balíčcích. My jsme se operátora zeptali na pár informací nejen o již hotových aplikacích pro Android a iOS, ale i o připravované Windows Phone verzi, která by se v brzké době měla objevit na Marketplace.
Australský Vodafone už vlastní aplikaci pro Windows Phone má
Kdy se začalo s přípravami aplikace Můj Vodafone pro Windows Phone?
Přípravy na samostatné aplikaci pro Windows Phone započaly v půběhu června letošního roku. V současné chvíli se zaměřujeme zejména na rozšířeni funkcionalit aplikace pro stávající platformy. Dále doplníme, že aplikaci pro iOS a Android se nám povedlo uvést do ostrého provozu již v průběhu 3 měsíců od zahájení projektu.
Kolik lidí se na tvorbě aplikace podílelo a jak dlouho celkově vývoj trval?
Na aplikaci se podílel tým sedmi lidí včetně zástupců dodavatelů, se kterými spolupracujeme. Vývoj aplikace (a webových služeb) od samotného začátku až po otestování a schválení aplikace trval necelé 3 měsíce (toto platí pro iOS a Android verzi, u Windows Phone by to mělo být obdobné).
Jsou nějaké zajímavé perličky z vývoje, které team musel řešit?
Veselo bylo každý den vývoje :-), zejména při optimalizaci zobrazení aplikace pro různé typy chytrých telefonů.
na jakých zařízeních se aplikace testovala a jak široký byl okruh (beta)testerů?
Aplikace byla testovana na cca 10 nejpoužívanějších telefonech a byla testována testovana tymem 4 lidí. Ve výběru funkčnosti a svými připomínkami testování velmi pomohli i uživatelé ze sociálních sítí.
Jaké jsou hlavní výhody mobilní aplikace a co program nabízí například oproti mobilní verzi?
Hlavní výhodou „nativní“ aplikace je to, že se načítají jen dynamické informace, vše ostatní je uloženo v aplikace a tedy reakce UI jsou daleko svižněji nez v případě webové aplikace. Další výhodou je, že aplikace vypadá na všech zařízeních stejně, bez jakýchkoliv omezení. V neposlední v řade je výhoda možnost trvalého přihlášení, které zákazníkovi umožní získat informace o čerpaní jednotek i v případě výpadku systému (zobrazí se poslední známá data). Další výhodou je také to, že „nativní“ aplikace umí podstatně lépe komunikovat s telefonem jako například při zjištění aktualní polohy pro zobrazení nejbližší Vodafone prodejny.
Screenshoty z aplikace pro Android
Jsou nějaké odlišnosti u verze pro WP ve srovnání s Androidem a iOS? Případně museli tady vývojáři řešit nějaké komplikace co se týče optimalizace pro Windows Phone?
iOS a Android aplikace je totožná až na drobné odlišnosti v UI. Windows phone 7 bude také po funkcni stránce totožná, opět pouze s drobnými odlišnostmi v UI s tím, že dojde k zachování Metro designu.
Nabídne aplikace push notifikace a live tile na hlavní obrazovku, například pro upozornění na překročení limitu nebo jiná upozornění?
Ano, s obojim u Windows Phone verze počítáme. U verze pro Android se v budoucnu počítá s vlastními widgety, které půjde umístit na hlavní obrazovku.
Byly nějaké problémy se schvalováním aplikace nebo vše prošlo na první pokus?
(Android a iOS verze)
Android žádný schvalovací proces nemá, tedy nasazení je bez sebemenších problémů. Při schvalování iOS verze ale bylo nutné si vyjasnit, že funkcí Dokup FUP neporušujeme politiku „in-app purchase“ a poté již vše šlo hladce.
Řešili vývojáři nějaké problémy s nedostupnými API rozhraními pro některé funkce?
Toto si myslím, že se nám v rámci možností podařilo elegantně vyřešit, alespoň tedy pro trvale přihlášené uživatele.
Kdo za vývojem aplikace Můj Vodafone stojí?
Vývoj zastřešila spolešnost ZENTITY.