Sledujte nás na YouTube

LG na každém smartphonu prodělává 720 Kč, HTC si finančně polepšuje

Společnosti HTC a LG odhalily výsledky svého hospodaření za poslední čtvrtletí. Obě firmy mají v poslední době problémy prodávat takové množství smarphonů, aby jim tato činnost přinesla kýžený zisk, což je problém zejména u HTC; LG se věnuje dalším odvětvím, které mohou ztráty mobilní divize zakrýt. Otázkou je, jak dlouho to vedení korejského giganta bude ještě tolerovat.

LG_MWC

Mobilní divize LG vykázala v posledních třech měsících ztrátu 389,4 milionů dolarů a přiznala 13,5 milionu prodaných smartphonů – v průměru tak musí být každý kus dotován téměř 29 dolary, tedy asi 720 korunami. Příčinou těchto nelichotivých čísel je špatné přijetí vlajkových lodí korejské společnosti na spotřebitelském trhu.

Doufejme tedy, že se podaří tyto problémy v LG vyřešit do té doby, než si vedení uvědomí, že ztrátových čtvrtletí má za sebou mobilní divize více než dost. Ostatním segmentům se totiž vede dobře, společnost jako celek vykázala zisk 252,5 milionů dolarů.

htc

I společnost HTC musí být ze svých finančních výsledků dlouhodobě neklidná, byť její ztráty se v uplynulém čtvrtletí zmenšily. Společnost vykázala tržby ve výši 700 milionů dolarů, z nichž vzešla ztráta 63 milionů. To je oproti ztrátě 133 milionů dolarů v minulém čtvrtletí výrazně lepší výsledek, na němž se podepsala jak výroba smartphonů, tak virtuální realita HTC VIve s obchodem Viveport. Zatím nevíme, jak vysoký podíl na zvýšených příjmech mají smartphony Pixel, které HTC „pouze“ sestavuje zatímco náklady na vývoj, marketing a distribuci hradí sám Google.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

13 komentářů

  1. Petr (neregistrovaný)

    Skoda, LG dela top mobilni telefony :)

    • Adam Kahánek

      Dělá top telefony… a teď tu o karkulce ještě. G5 je oproti G4 hrozný fail. A v nižší třídě taky moc zajímavých telefonů nemají. Jediný špičkový je V20, který má ale příšerný design.

      • Tys videl telefony LG jen na obrazku, vid?

      • Adam Kahánek

        Pročpak? LG telefonů jsem v rukou měl dost. Já nemluvím o kvalitě zpracování, ta je velmi dobrá. Mluvím spíš o tom, že se G5 oproti G4 nepovedl kvůli těm změnám, co LG udělalo a špatnému pojetí modulárního designu a proto se nedivím, že to lidi moc nekupují. G4 byl špičkový telefon, G5 není, protože ho zabíjí dost věcí. V20 je špičkový telefon, jen s nic moc designem (ale to je individuální).

        V nižších kategoriích je nabídka LG slabá, stejně jako Samsungu a dalších takovýchto značek, protože oproti výrobcům typu Huawei (Honor), Xiaomi (modely s českým LTE), Lenovo,… za stejnou cenu nabídnou horší výbavu.

        A rozhodně se nedá říct, že LG dělá top telefony, protože to obecně na jejich portfolio neplatí. Aktuálně tak na jeden model, ale toť vše.

      • Michal (neregistrovaný)

        No kvalita zpracovani g5 je hrozna, loupe se to a nelicuje to, navic je to neskutecne osklivy telefon, posledni po vsech strankach dobry telefon je v10, ty novinky se nepovedli.

      • Michal (neregistrovaný)

        Nepovedly.

      • V20 (potazmo V34) jsou aktualne naprosto TOP telefony… fotoaparat na urovni Pixelu, sekundarni display, ktery nema zadna jina vlajkova lod (a podivejte se na mnohe recenze na youtube, nez reknete, ze je k nicemu…)… a hlavne vymenitelna baterie, coz taky nikdo jiny nenabizi…system LG je uz klasicky mnohem odladenejsi nez napriklad ten od Samsungu.. takze me zajima, v cem se novinky nepovedly?

  2. jpm (neregistrovaný)

    Být účetně ve ztrátě vůbec nemusí znamenat, že by na tom společnost byla špatně, nebo neměla ziskové produkty…

    Uváha ve smyslu vydělit účetní ztrátu počtem prodaných přístrojů je nesmírně hloupá, zvlášt, když jste neviděli rozvahu a netušíte, z jakých příčin je společnost v účetní ztrátě, třeba jen umořuje investice do výrobích technologií, a nebo jednoduše využívá creative acconting.

  3. Njn kde nejsou aplikace neni zisk

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *