Sledujte nás na YouTube

HTC One M9+ s Quad HD displejem a čtečkou otisků prstů se v srpnu začne prodávat v ČR: Známe cenu

České zastoupení značky HTC právě potvrdilo dostupnost nového vlajkového modelu One M9+ pro náš trh. Novinka se v produktovém portfoliu výrobce zařadí po bok HTC One M9 (recenze), cílit však bude na ty nejnáročnější uživatele. HTC One M9+ nabídne tělo se zpracováním z letecké slitiny hliníku, vysoký výkon, jemný displej, čtečku otisků prstů či duální fotoaparát. Za to vše si ale HTC nechá náležitě zaplatit. Novinka bude na našem trhu dostupný již v srpnu za cenu 22 990 Kč včetně DPH.

Model s označením „plus“ rozhodně není jen lehce upravenou variantou základního modelu One M9, ale jedná se o zcela nové zařízení. Novinka disponuje 20megapixelovým fotoaparátem se dvěma čočkami, což pro HTC není nic neobvyklého – tohle řešení jsme viděli už u HTC One M8 a nedávno testovaného HTC One M8s, nicméně příliš nadšeni jsme z něj nebyly. Tak doufejme, že u One M9+ se dočkáme výrazného zlepšení v oblasti kvality fotografií.


Srovnání: HTC One M9 (vlevo) a HTC One M9+

Hardwarové parametry

  • Displej: 5,2″ Super LCD 3 s Quad HD rozlišením (2560×1440 px)
  • Paměť: 32 GB úložiště, 3 GB RAM
  • Procesor: osmijádrový 2,2 GHz MediaTek Helio X10
  • Android 5.0 Lollipop s rozhraním HTC Sense 7
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2,4 i 5 GHz), Bluetooth 4.1, GPS+GLONASS, microUSB s HDMI MHL 2.0, NFC
  • Fotoaparát: 20 Mpx duální BSI fotoaparát se safírovým sklíčkem
  • Fotoaparát čelní: Ultrapixelový fotoaparát, světelnost f/2.0, 26,8 mm ohnisko
  • GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
  • 3G: 850/900/1900/2100 MHz
  • HSDPA 42 Mbps, HSUPA 11,5 Mbps)
  • LTE: 800, 850, 900, 1800, 2100, 2600 MHz (kanály 1, 3, 5, 7, 8, 20, 28)
  • Baterie: 2840 mAh
  • Rozměry: 150,99 x 71,99 x 9,61 mm
  • Hmotnost: 168 gramů

Fotoaparát na čelní straně telefonu je ultrapixelový, jeho rozlišení však bohužel neznáme. Velkou část čelní plochy zařízení vyplňuje 5,2″ displej s Quad HD rozlišením (1 440 × 2 560 pixelů), díky čemuž se telefon může chlubit jemností 565 ppi. Nad a pod displejem se nachází stereo reproduktory Boom Sound, přičemž ten spodní je přetnutý oválnou čtečkou otisků prstů.

   

V útrobách najdeme procesor MediaTek Helio X10 (MT6795) s osmi jádry taktovanými na 2,2 GHz, operační paměť má kapacitu 2 GB, vnitřní úložiště nabídne 32GB prostor a je možné jej navíc ještě rozšířit paměťovou kartou. Operačním systémem telefonu je Android 5.0 Lollipop zabalený do nové verze nadstavby HTC Sense 7.

Jiří Hrma

Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytrých zařízení, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů. Máte zájem o spolupráci? Ozvěte se na redakce@smartmania.cz.

27 komentářů

  1. killing floor (neregistrovaný)

    S takovou cenou a těma příšernýma rámečkama nad a pod displejem k tomu foťák co neumí pořádně fotit ať si to nechají.

  2. maxxz (neregistrovaný)

    Za 22 990 Kč ? To koukám. Máme ho skladem už nyní a je o 3 litry levnější :D

    • Luban (neregistrovaný)

      no ten tvůj e-shop, tím bych se zrovna moc nechlubil, reference nemáš zrovna nejlepší a navíc bůhví odkud to taháš, není to ofiko distribuce.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Myslím si, že reference máme poměrně dobré. Není to nicméně můj eshop. Jsem pouze zaměstnanec.

      Nakupujeme z oficiálních distribučních kanálu EU. V čem je lepší ta tvoje „ofiko distribuce“ tedy opravdu netuším. Nebo myslíš, že ho HTC vyrábí speciální pro ČR lépe a jinde než pro ostatní EU země jako je Německo například ?

      To co říkáš je totální blábol a nesmysl. A neboj nejen bůhví odkud zboží nakupujeme, víme to my a dokonce to ví i naši zákazníci a my se tím rozhodně netajíme. Protože ČR patří do EU a obchod v rámci EU je stejně tak oficiální.

    • uni (neregistrovaný)

      maxxz: Ne, ale může/nemusí být dané zařízení v souladu s českými předpisy. Je značně zarážející, že jako prodejce toto nevíš:)

      Dále je pak otázka, jak se k dané věci staví výrobce a nasmlouvaný servis z hlediska záruční opravy.

      Opět překvapení, že toto nevíš:)

      Tohle se na SOUO nebo obchodní akademii neučí?:)

    • maxxz (neregistrovaný)

      UNI: Pokud je produkt určený pro celý EU trh včetně ČR, což výrobce deklaruje i na krabici, že jej lze operovat v zemích (vypsáno). Pak je v souladu s českými předpisy, tedy splňuje všechny normy pro používání v ČR. Je zarážející, že jako prodejce vím co mohu prodávat a kde to mohu nakupovat.

      Servis řeší autorizované středisko jak v ČR tak v zahraničí. Opět překvapení, že vím co kupuji, kde to mohu servisovat a jaké jsou podmínky.

      Ani na jedné z těchto škol jsem nebyl. Mám ukončenou Průmyslovou školu s oborem Mechatronika.

    • uni (neregistrovaný)

      maxxz: To, že je zařízení v souladu s EU automaticky neznamená, že je v souladu s CZ. To jsou oddělené certifikační procesy. Samozřejmě, že může být produkt deklarován pro EU včetně CZ, to je jasné:)

      Ad servis, opět nelze paušalizovat. Daný výrobce, který má EU distribuci vůbec nemusí mít CZ servisního partnera a uživatel musí buďto s proměnlivými náklady dopravovat kdo ví kam v kdo ví jakém jazyce popisu závady nebo se obrátí na prodejce. A upřímně, tihle „tahači“ (což nemusí být váš případ) vznikají a zanikají jak letní bouřky.

      Pak dává smysl, že jsou trochu mezery v zákonitostech trhu:)

    • uni (neregistrovaný)

      Ono je docela paradoxní, jak si si např. ministerstvo obchodu vymýšlí kraviny typu „tenhle rohlík je z EU, ale balen v ČR“, zatímco tyhle věci ho vlastně vůbec nezajímají. Zde jen „Musí to mít CZ návod, pokud to nemá obecně známou funkčnost“:)

    • maxxz (neregistrovaný)

      UNI: Pokud je mi známo, tak v podstatě stačí když je produkt označený CE značkou. Pro všechny členské země EU je CE značka, která označuje, že zařízení může být operováno a prodáváno na území EU. Výrobci produktů dnes chytře označují i tabulku zemí, ve kterých produkt smí být operován. Nesetkal jsem se s jedniným produktem, který by tyto dvě náležitosti nesplňoval za dobu 6 let co v tomto odvětví pracuji.

      Odpovědnost za vady vyřizuje vždy prodejce, je samozřejmě jeho problém jak s tím naloží. On má povinnost se řídi NOZ nebo OZ. Záruku na výrobky ale drží výrobce. Produkty z celé EU a to včetně ČR mají záruku v celé EU. Pokud si telefon zakoupíš v ČR a odstěhuješ se co Německa, tak i v Německu ti jej opraví. Obráceně by to mělo fungovat stejně. Nicméně stále pár servisů funguje jinak. Například Sony, Nokia (Microsoft), HTC reklamace vyřizují naprosto bez problémů. Samsung, LG se např. stará na území ČR pouze o CZ distribuce. V tomto případě my využijeme centrálního servisu LG a Samsung v Německu. Pro zákazníka to nic nemění, pro nás také ne. Nás to nic nestojí.

      Co se týká zákonů, tak moje znalosti jsou spíše obecného rázu a hlavně co se týká Občanských zákonníků. Normy a směrnice nejsou úplně můj šálek, ale jak jsem psal, my žádné normy ani předpisy neporušujeme.

      Myslím si, že je tu spíš zaběhnutý takový ten „šedý dovoz“ což v podstatě neexistuje v rámci EU samozřejmě. Dříve kdy spousta firem nakupovala mimo EU třeba Arábie apod. tak to bylo něco jiného. Žádná záruka, žádné řešení problémů. Dnes je všechno úplně jinak. To zákazníci ale zatím ne vždy vidí a chápou. Hlavně je třeba chápat, že punc „distribuce CZ“ neznamená nic jiného, že Samsung pošle z fabriky v Číně, Vietnamu a dalších, telefon určitému distributorovi, označí jej přelepkou a hotovo. Nekupujete nic lepšího nebo exkluzivnějšího. Ale doplácíte na menší trh a tedy vyšší ceny výrobce a marže distributora + prodejce.

      Firma, ve které pracuji je na trhu přes 15 let. To mluví o kvalitě.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Teď ještě upřesním, normy a směrnice jsou mi sice více méně cizí. Ale rozumím zase NOZ a OZ, na které jsem byl několikrát školený.

      Ještě abych tu jen nepsal, tak předvedu jak vypadají krabičky produktů z EU (v podstatě úplně stejně vypadají i ČR, mohu také vyfotit). Tedy CE a tabulka zemí, rozdíly žádné.

      [odkaz]

      [odkaz]

      [odkaz]

    • maxxz (neregistrovaný)

      A ještě dodám příklad ze života. Vyjde nový iPhone/iPad. Všichni spěchají jej koupit do Drážďan a nikomu nevadí, že nekupují CZ distribuci. Zajímavé, že ? Přitom koupit si ten iPhone z Německa v ČR je pro všechny problém obřích rozměrů.

    • uni (neregistrovaný)

      Ad ten servis, např. Samsung, o tom mluvím:) Já mám certifikovaný Samsung servis prakticky při cestě z práce nebo pár minut cesty a tam se dozvím, že musím do „horní dolní“ k prodejci, protože EU není CZ….

      Dále se vracíme k minimu pro prodej v CZ, tedy dokumentace. Tu EU distribuce nemusí obsahovat, tedy povinnost o obstarání padá na prodejce, který…

      Nejsem si jist, na kolik souvisí CE s EU, dle mě jsou to oddělené instituce, které si navzájem ani nijak extra nehlídají náležitosti (proč také), nicméně EU CE certifikát vyžaduje. Tedy CE ano, vyhovuje EU, ne že vyhovuje CZ (např. už jen z pohledu zástrčky např.).

      Přijde mi, že Váš postoj je plně bránit onen způsob distribuce, což chápu. Dokonce akceptujete argumentaci o možných komplikacích (viz servi např.).

      Nemá tedy cenu stále tvrdit, že je jedno, zda EU nebo CZ distribuce. Potud ono neustálé trvání na svém ale nechápu.

      Ad iPhone, zde je situace trochu jiná. Apple nešaškuje tolik s přístroji pro jednotlivé regiony (např. „světová“ podpora pásem, atd.), zastoupení Apple je tak jako tak v Irsku a má nasmlouvané servisní partnery v CZ, které akceptují přístroje s celosvětovou zárukou. A pokud má D trh dva roky záruku, tak asi defakto není rozdíl mezi CZ a D balením.

    • uni (neregistrovaný)

      A záruka je další nenápadná past. Ano, prodejce zde garantuje 2r záruku (zákon), ale to nemusí znamenat, že ji má i produkt. Pokud je dotažený dokud si, bude se na něj vztahovat v servisním středisku kdesi záruka dle země nákupu prodejce, nikoli prodeje uživateli. Takže když daný prodejce „letní bouřka“ zhasne, já nemusím mít u koho uplatnit 2. roky záruky, protože je zařízení kryto roční světovou, nikoli 2 letou českou.

      Pokud v servisu doložím, že se jedná o CZ distribuci a tedy automaticky 2letou záruku, nepotřebuji prodejce, který je dávno v trapu.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Ano, servis některých produktů prostě musí probíhat jinak. Na druhou stranu platí ustanovení, že prodávající drží kupujícímu odpovědnost za vady, nikoliv výrobce. To, že na produkt je záruka 24 měsíců i u výrobce je věc další, primárně uplatňuje odpovědnost za vady kupující u prodávajícího, se kterým je v kupní vztahu.

      CE platí i pro ČR. Co si pamatuju ještě z dob kdy jsem nepracoval v tomto odvětví, tak se produkty pro Araby (ano, také jsem několikrát měl svou zkušenost s těmito produkty, ještě v době kdy jsem nepracoval), označovali ručně CE nálepkou, aby zde mohli být prodávany (což byl samozřejmě podvod). To je ale třeba 8-10 let zpět.

      Řekněme tedy takto: Všechny produkty nakoupené v zemích EU lze reklamovat libovolně v zemích EU kromě ČR. Zde to platí pro určité značky, nicméně tato situace se taky mění k lepšímu. Argumentace o pásmech a Applu. Pásma v EU se neliší, nebo takhle, nesetkal jsem se s produktem, který byl pro EU zemi a měl jiná pásma než CZ distribuce, uveď příklad pokud tomu tak je. Já o žádném nevím. Něco jiného je pokud se bavíme o mimo-EU telefonech, ale to je jiná diskuze a pro mě nepodstatná, my v tomto směru nepodnikáme. Stejné partnery jako Apple má v ČR Nokia/Microsoft/Sony/HTC. Ano, některé značky mají servis EU produktů nemožný na území ČR. Řešíš u prodejce. My to řešíme se Samsungem v Německu např. to jsou příklady.

      Záruku má i ten výrobek 2 roky, takže i kdyby nastala „letní bouřka“ jak říkáš, tak si záruku může člověk uplatnit. Ano, pokud zakoupil produkt značky např. Samsung, tak v tomhle specifickém případě by musel pátrat, pokud je to člověk inteligentní dopátrá se jak si záruku vyřešit, ačkoliv ho to stojí třeba poštovné do Německa. Ale to se nás moc netýká, opět. Firma funguje od roku 1999.

      Pro většinu těchto pochybných obchodů je všechno problém, servis, záruka apod. Ty většinou po nějaké době zaniknou a přijdou další takové firmy, které je nahradí. Neříkám, že jsme nejkvalitnější obchod na světě, ale kvalitu máme a dokazuje to i doba po jakou jsme na trhu. Procesy reklamací zvládáme. Ze zkušeností ti mohu říct, že spousta lidí co si chodí reklamovat sami telefony, tak většinou mají více opakovaných reklamací proč ? Protože nedokážou ani rozlišit co je mikrofon a reproduktor. V tomhle směru jsme my ten kontrolující prvek, který to doupřesní.

      Abych to uzavřel ano, jsou rozdíly mezi CZ/EU distribucí, jsou výrazné ? Jak kde. Je to pro mě podstatné pokud volím zaběhnutý obchod ? Může a nemusí. Je rozdíl v telefonu jako takovém ? Není. Stojí mi ta přidaná hodnota u některých značek za 2-3 tisíce a někdy i více Kč za to ? Těžko říct, nechám to na každém.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Uff to byl záhul. Nechal bych to ležet už. Každý si asi musí umět zvolit pro a proti sám. My lidem o původech nelžeme, jak probíhají reklamace říkáme otevřeně. Věřím, že spousta obchodů to nedělá a věřím, že i na nás budou stížnosti, ale na koho nejsou. Lidé si stěžují i na velké obchody, nebudu nikoho jmenovat, ale všichni víme, že to tak je. Problémy mohou nastat všude i u CZ distribucí.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Uni zbytecne dramatizuje celou věc.Max Shop patri mezi nejlepší eshop a kamenny obchod, kde není problém jak s nakupem zarizeni tak s pripadnou reklamaci a vyrizenim k plne spokojenosti, overeno za několik let a nespocet pristroju.Funguji pomalu lepe nez kdejaky oficialni distributor cz.Pristroje/teefony samozrejme plne splnuji i nase normy do puntiku.S cistym svědomím mohu tento obchod doporucit.

    • uni (neregistrovaný)

      Já nehodnotím váš obchod, ani neříkám, co je lepší nebo horší, já jen poukazuji na to, že se tvářit EU=CZ prostě nelze:) A jsem rád, že to přiznáváš/te, jistě vstřícné k uživateli. Není proč si na něco hrát, když to chcete dělat dobře.

      Jak uvádíš, pokud je daný prodejce na trhu od roku 1999 (tedy zápis v obchodním rejstříku) je jasné, že to nejsou žádní nazdárci, za svými závazky si stojí. A různě zhrzené reakce na Heurekách apod. člověk musí zasazovat do kontextu, jistě bude celkový průměr hodnocení velmi dobrý, jinak by se opět jistě nejednalo o společnosti s 15ti letou tradicí, to je jasné.

      Téma stejného telefonu bych radši ani nenaťukávat, tam to také není tak jednoznačné:) Ony se ty přístroje mohou vyrábět v různých fabrikách, odtud pak putují na různé trhy. A řekněme, že ne všechny fabriky jsou shodné a ne všechny trhy si sou rovny. Např. případ Motoroly byl hodně vykřičený, Sony je také namočeno a to mluvím je o těch nejkřiklavějších případech nebo těch, o kterých vím. Pravdu ale je, že toto ne vždy musí apriori znamenat, že to musí být k horšímu:) Ale zde se asi musím zastat CZ trhu, že nám sem až tak tyhle věci neposílají, ale o to je právě pak riziko jiné distribuce.

      Ležet to klidně nechat můžeme, pojďme se věnovat oroseným sklenicím. Já už stejně po sobě musím číst vše třikrát, když tak sorry za překlepy. Dík za pokec.

    • maxxz (neregistrovaný)

      HTCJIRKA: Ceníme si toho, že nás kladně hodnotíš. Ale UNI má pravdu, obchody nabízející distribuce mimo CZ kanál mohou mít problémy a neříkám, že u nás nikdy žádný problém nevznikl. Nejsme dokonalý, to není ale nikdo. Ostatně ani servisy v ČR :)) Prvním příspěvkem jsem nechtěl poukazovat na nás a dělat reklamu. Ani zde nikdy obchod kde pracuji moc nezmiňuji, jsem tu sám za sebe. Jen mě reakce od Luban přišla trošku drasticky dramatizující. Ani nevím jestli ví kde pracuji, ok mohl mít problém v minulosti, nikde a nikdy neříkám, že se to neděje. Může se to stát, jsme jen lidi, všude je něco. Přeci jen ale léta co jsme na trhu dokazují, že toho není tolik aby se dalo říct, že na nás jsou špatné reference, řekl bych, že těch špatných referencí není tolik a některé ani nejsou oprávněné, to je ale diskuze na jiné téma :-)

    • uni (neregistrovaný)

      EDIT: Hoďte si tento pohovor „my-prudil zákazník“ jako referenci o obchodě:)

    • maxxz (neregistrovaný)

      UNI: V podstatě stebou ve spoustě věcí souhlasím, všechno ale není černé a bílé jak si spousta lidí myslí. Vidím, že jsi člověk rozumný a problematiku znáš a vlastně mi to ani nevadí stebou diskutovat, to nebyla hádka :-)

      Je krásně, pojďme se věnovat veselejším věcem, mě za 30 minut padla a pak si rovnou jedno orosené dám.

    • uni (neregistrovaný)

      A to jsme vůbec nenaťukli téma aktualizací:) Které si naopak dost hrají na trhy (např. s ohledem na tamní infrastrukturu operátorů nebo lokalizace) a kde je opět nenápadná více či méně výhoda „jednoty“ Apple a „proti argument“ EU=CZ. Aktuálně např. podpora VoLTE u operátora.

      Tak, rosme:)

    • maxxz (neregistrovaný)

      To máš pravdu, dobré na tom ale je, že aktualizace převážně systémové jsou rychlejší třeba pro Německo (pokud do toho nebudeme tahat ještě branding) :-) U Applu je to řešené dobře, to se jim musí nechat. První dny je to sice prudat a tahá se to jak šnek, ale potom je to pohoda, žádný brždněný trhem nebo operátorem.

      VoLTE ani nechápu proč musí zrovna řešit konkrétní operátor pro konkrétní model. Moje Lumia umí VoLTE systémově už velmi dlouho, ale než operátor uvolní nějakou mini aktualizaci, kterou to zpřístupní pro jeho síť… Toto by mělo být také nějak ošetřeno aby beželo bez zásahu operátorů. Ačkoliv nevidím do technických nástrach co tam operátor má.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Třeba T-Mobile a VoLTE ? Samsung Galaxy S5. Toť vše… No není tohle pruda ? :-)

  3. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Predni kamera ma 2.1 MPix.

  4. mimar48 (neregistrovaný)

    Někde těsně kolem 16.000,-Kč by se u tohoto telefonu mohlo začít hovořit o konkurenceschopnosti.

  5. uni (neregistrovaný)

    MTK, zastaralý USB 2.0, obyč IPS, neaktuální OS, …. Za 23k? No ty kráso….

  6. loko (neregistrovaný)

    no, tak aby HTC pomalu pracovalo na M9 +++, protože toto prodeje zaručeně nezachrání.

    To HTC je prostě s tou svou prodejní strategií marné…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *