Vystoupit z šedého davu, být originální, vzepřít se zaběhnutému systému. V roce 1984 uvedla společnost Apple počítač Macintosh originální orwellovskou reklamou, která měla dát jasně najevo, že nový jablečný počítač jde proti proudu velkého bratra, za nějž byla (nepřímo) označena společnost IBM.
Nyní se přesuňme do roku 2015. Společnost HTC představuje v nové reklamě telefon One A9 (videorecenze), který má být jakýmsi Macintoshem mezi smartphony. Mladý muž v kapuci jde proti proudu figurín s vymytými mozky, přičemž při svém běhu přes jídelní stůl nezapomene teatrálně kopnout do tácu plného jablek.
Nová reklama může v tomto kontextu vyznívat poměrně úsměvně – HTC v ní (nepřímo) označuje Apple za velkého bratra, přitom nelze popřít vysokou podobnost telefonu HTC One A9 s iPhonem 6 (více informací), stejně tak nová reklama tchajwanského výrobce až nápadně připomíná spot na jablečný počítač Macintosh z roku 1984.