Sledujte nás na YouTube

Enterprise na čtyřech kolech: NextEV představilo elektrický supersport, který jede přes 300 km/h

Naše současná společnost zažívá v posledních letech technologický boom, který zasahuje do všech myslitelných oblastí trhu. Tento trend je nejpatrnější ve spotřební elektronice a nově i automobilovém průmyslu. Po desetiletích neměnných konvencí se začaly o svět osobní dopravy zajímat technologické společnosti, které v ní vidí nezpochybnitelný potenciál. Do stejné skupiny se směle řadí čínská společnost NextEV, která v Londýně představila elektrický supersport NIO EP9.

nio_ep9_front34-0

NextEV je součástí nové vlny automobilek, které chtějí soupeřit s americkou Teslou o titul největšího výrobce elektromobilů. Zatímco Elon Musk hodlá zaujmout masy a své vozy prodávat v těžko uvěřitelných objemech, NextEV volí zcela opačnou strategii mířící na tu nejbohatší klientelu. Pokud toužíte po zákaznících z řad ropných a jiných magnátů, musíte jim nabídnou něco obzvláště zajímavého a nechutně drahého. Model NIO EP9 všechny tyto atributy dokonale splňuje a navrch přidává pár dalších pikanterií.

nio_ep9_front

Pod agresivně designovanou karoserií z karbonu se ukrývá čtveřice elektromotorů s celkovým výkonem 1359 koní (1 MW) operující při napětí 777 V. Elektromobil zvládne akcelerovat z 0-200 km/h za těžko představitelných 7,1 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 313 km/h. Pro ještě lepší ilustraci o jízdních schopnostech vám stačí vědět, že tato bestie pokořila legendární Nordschleife v rekordním čase 7 minut a 5,12 sekundy.

nio_ep9_front_top_1

Potřebná energie je dodávána z Li-Ion akumulátorů umístěných na bocích mezi přední a zadní nápravou. Zajímavostí je možnost jejich výměny, která zabere osm minut – do plné kapacity se nabijí za pouhých 45 minut. Co se týče dojezdu, výrobce udává 427 kilometrů při kombinovaném provozu. Nakolik jde o laboratorní a reálnou hodnotu, není v tuto chvíli jasné. Stejnou záhadou zůstává i koncová cena. NextEV NIO EP9 vznikne pouze v několika exemplářích a podle výrobce jej máme považovat za předzvěst dalších neméně extravagantních modelů.

Přestože většina motoristických fanoušků kroutí nad elektromobily nevěřícně hlavou, o jejich budoucnosti je neodvratně rozhodnuto. S postupným prolnutím technologií do života běžných lidí se jedná o logický krok, který už nelze vrátit.

Richard Streit

Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.

23 komentářů

  1. KosakAlmighty (neregistrovaný)

    Ten čas teda není rozhodně rekordní: https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

  2. Martin P. (neregistrovaný)

    Z toho závěru jsem uronil slzu dojetím… …vyloženě tohle auto Evropský trh obzvláště takové VW Polo, nebo Ford Fiasta kterého se prodalo miliony kusů tím budou zvláště ovlivněni .

    Ono to prolínání probíhá už 100let a pokud nejlevnější rodinný hatchback nižší třídy v kategorii elektro bude stát v základu 28000€ (s DPH a bez dotací). Můžete většinu výrobních kapacit stejně zavřít…

  3. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Tak ta posledni veta hodne pobavila. Zajimalo by me, kde autor bere tu jistotu. Elektromobily v soucasne podobe – baterie jako zdroj energie, napajene z el. site jsou slepou vetvou. Tesla sektari budou sice tvrdit neco jineho, ale pouze do doby, nez jim dojde, ze Tesla vyrobi 50 000 aut rocne. Samotna Toyota (skutecny inovator na poli alternativnich pohonu) jich vyrobi 9 000 000 (slovy devet milionu) – a Toyota jasne rekla, ze tento koncept (baterie+elektromotor) nema perspektivu.
    Takze jako kusove hracky pro fanatiky ano, masove rozsireni – urcite ne. To je dnes jiz vice nez jasne. Uvidime, co vodikove clanky, ty maji mnohem vetsi sanci na rozsireni mezi masy.

    • shepii (neregistrovaný)

      A co je špatně na počtu 50 000 aut ročně?

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Prdnuti do vody.

      • shepii (neregistrovaný)

        No a? Při ceně jejich modelu S je jasné, že nebudou chrlit miliony aut ročně, aby jim zůstaly ve skladech. Pořád nechápu, proč se pozastavuješ nad tím číslem.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Mozna si precti posledni odstavec meho prispevku jeste jednou poradne. Pak pochopis.

      • shepii (neregistrovaný)

        Tak v tom případě jsi napsal nesmysl. Jedna automobilka revoluci neudělá, to je více než jasné, kor když necílí svým portfoliem na běžného smrtelníka. Ale jak vidíš, postupně se přidávají další a budoucnost je více méně jasná.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Shepii, dej si to do kontextu s tim, co pise autor. Zrejme ti uniklo, ze reaguji na jeho vyjadreni. A ano budoucnost je je vice mene jasna – auta na baterky budou na periferii zajmu, stejne, jako poslednich 150 let od jejich vynalezeni.

      • shepii (neregistrovaný)

        Ach jo, už si připadám, jak když diskutuji s unim. Autor v článku píše fakta o novém elektromobilu a nakonec pár vět, týkajících se jejich budoucnosti. Tvůj komentář, jako odpověď na článek, vůbec nedává žádný smysl.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Ne Shepii, pokud nechapes psany text, nemuzes diskutovat. To jaksi nejde dohromady. Toto je prvni veta meho puvodniho prispevku:
        „Tak ta posledni veta hodne pobavila.“

        Nech si j od nekoho vysvetlit/prelozit do jazyka tobe srozumitelneho. Muj komentar, jako odpoved na posledni vetu clanku, jak uvadim hned na jeho zacatku, jakoz i na zbytek, v kontextu kusovek, o kterych pise autor i ja, dava velky smysl.
        Pokud ani ted nedocvakne, omlouvam se, ale vycerpal jsem kapacitu sveho vysilace a chybu musis hledat u sveho prijimace.

      • shepii (neregistrovaný)

        „S postupným prolnutím technologií do života běžných lidí se jedná o logický krok, který už nelze vrátit.“ Co konkrétně na této větě pobavilo, že si zasloužila tvůj dlouhosáhlý komentář, který je jako odpověď na ní úplně nesmyslný? Já vidím pouze konstatování faktu. Elektromobily jsou nezpochybnitelná budoucnost a vzhledem k tomu, že krok již byl učiněn, tak už logicky nelze vrátit zpět (říká se tomu tok času). Takže pořád nikde žádný smysl tvého komentáře, který se týká úplně nečeho jiného, než o čem píše autor v článku. Četl jsi ten článek pořádně? V tom možná bude celý ten problém, proč pořád nechápeš, kde jsi udělal chybu.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        OK, melo byt „posledni odstavec“ – nevsiml jsem si, ze jsou to dve samostatne vety.

      • shepii (neregistrovaný)

        Aspoň že jsi uznal, že chyba v komunikaci je na tvé straně. Ale i tak sis moc nepomohl, on tvůj komentář, jako odpověď na poslední odstavec, stejně nedává smysl, protože o budoucnosti elektromobilů je neodvratně rozhodnuto – jsou budoucnost.

      • shepii: elektromobily nejspis budoucnost jsou, ale spis jde o to, ze neni jeste vubec jasne jaky zdroj energie budou mit.

      • shepii (neregistrovaný)

        Předpokládám, že určité pokusy, jak v autě generovat elektrickou energii, se budou zkoušet, ale pravděpodobně stejně skončí nezdarem a řešením budou baterie, tak jako zatím u veškeré elektroniky, která není odkázána trávit svůj „život“ u zásuvky.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Shepii, je to marne, je to marne, je to marne. Z meho komentare je vic nez zrejme na kterou cast clanku jsem reagoval. To jenom ty jaksi porad nechces chapat. Clen Tesla sekty? Ti se tak nejcasteji projevuji.

      • shepii (neregistrovaný)

        Víš, ono kdyby to bylo „vic nez zrejme“, tak bych asi neměl důvod cokoliv psát, ale ono to není vůbec zřejmé, ať se začtu do jakékoliv pasáže článku. A jinak ne, nejsem člen žádné sekty. Tohle vaše škatulkování a zařazovaní se do určitých skupin uživatelů jde mimo mě – já používám to, co mi vyhovuje, a značka nebo název toho onoho je úplně to posledni, co řeším.

    • Tech 50000 sis vycucal z prstu, nebo mas nejakej relevantni zdroj?
      Posledni odhady jsou +/- 85000 aut do konce roku a dalsi rok se rozjizdi vyroba Modelu 3, ktery ma cca 400k predobjednavek…
      Zajem by tedy byl, ne ze ne.

      • Martin P. (neregistrovaný)

        – prodej není rezervace (předprodej)
        -záloha byla vratná
        – trh zajímají prodeje prvnímu majiteli ( né z druhé ruky , né rezervace)
        – za tři kvartály 2016 bylo vyrobeno a prodáno cca 55000 kusů Tesla S a Tesla X dohromady. S tím že 12800 šlo na export
        -Tesla model 3 je skutečně uváděno 375000 až 400 000ks .
        – aktuálně nemá Tesla dostatečné servisní kapacity natož aby dala 400k ks za rok
        -aktuální rezervace bude schopná dodávat až 2018

        Pokud bude poměr exportu stejný jako u S a X opravdu nás to může nechat chladným . Protože do trhu v EU to nepromluví víc než teď jiné elektromobily od Vw, Audi, nebo BMW. Tak obyčejných vozů v kategorii 35000,- € se neprodá , za tuhle cenu u bývá nejen základní model od BMW , Audi atd… …ale i tak automobilky drží výroba prodeje mnohem levnějších vozů v kategorii 10000 až 15000€. Kterých se za rok vyrobí a prodá od jednoho typu víc než všech Tesel zatím dohromady.

  4. jn (neregistrovaný)

    Autor by si měl hlavně opravit chyby při převodu jednotek 1359 koní se nerovná 1 MW.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *