TOPlist

České finále Imagine Cupu vyhrála nositelná elektronika z Brna. Čím zaujaly další přihlášené projekty?

V úterý se v české pobočce společnosti Microsoft konalo národní finále studentské soutěže Imagine Cup. Do finále se dostaly pouze čtyři projekty, a tak měla porota poměrně snadné rozhodování. Stejně jako v minulých ročnících, i letos zasedl do poroty redaktor SmartMania.cz. Vítězem se téměř jednohlasně stal projekt nazvaný Squary od týmu in tactum.

Šperk, který umí notifikovat

Squary je podle slov autorů šperk z kategorie nositelné elektroniky. Nejedná se však o další měřič sportovních aktivit nebo zařízení ke sledování spánku. Ani jedno z toho Squary umět nebude a dokonce nemá ani displej. Umí pouze vibrovat a tím svého majitele může upozorňovat například na důležitý e-mail či zprávu. Umí totiž filtrovat notifikace nejen podle typu (hovor, sms, e-mail, …), ale i podle autorů. Uživateli by neměli být geekové, ale běžní lidé, proto budou připravené výměnné pláště, které mají být vyráběny i z drahých kovů. Jelikož je celý systém modulární, tak si k zařízení kromě pláště budete moci zvolit také specifický rám.

Ženy ho tak budou moci používat třeba jako řetízek, zatímco muži ocení spíše náramek či nějaký klips. Ačkoliv nám byl výrobek ukázán, ještě se nejednalo o kus, který by mohlo být prodávat sériově. Autoři budou žádat o podporu projektu na webu KickStarter, což by jim mohlo přinést potřebné prostředky na masovou výrobu.

Tým in tactum nyní bude čekat ještě nadnárodní kolo a pokud  v něm uspějí, postoupí do velkého finále, které se uskuteční na přelomu července a srpna v Seattlu. Kromě atraktivní výhry a podpory pro svůj projekt budou mít autoři šanci setkat se s Billem Gatesem.

Další místa obsadily mobilní aplikace

Na druhém místě se pak umístila aplikace Sortery, která svým principem připomíná aplikaci StoryTeller, kterou znají majitelé Nokií s Windows Phone 8. Sortery však pracuje i se snímky, které nemáme uložené v telefonu. Rozumí si například se sociálními sítěmi, stejně jako s cloudovými úložišti.

Třetí místo obsadila hra Paint & Guess, která se inspirovala společenskou hrou Activity. Ve hře má jeden člověk za úkol kreslit zadaný obrázek, zatímco ostatní hráči musejí v reálném čase tipovat, co se snaží namalovat. Na čtvrtém místě skončila taktéž hra, kterou si již nyní můžete vyzkoušet. Jmenuje se Elektroda, vznikla během 32hodinového maratonu a je k dispozici pouze pro platformu Windows Phone. Vaším úkolem ve hře je prolétavat s nabitou částicí náhodně generovaným terénem a sbírat bonusy předtím, než vám dojde energie.

Autor článku Tomáš Kápl
Tomáš Kápl
Fanoušek moderních technologií, který svůj volný čas i prostředky utápí v budování chytré domácnosti a věří, že jí jednou opravdu dokončí. Kromě toho hledá způsoby, jak efektivně pracovat s vlastním časem a automatizovat maximum rutinní práce.

Kapitoly článku