TOPlist

CES 2014: Autopilot v podání BMW si poradí i s driftováním

Redaktor serveru theverge Chris Ziegler si na vlastní kůži vyzkoušel, jak funguje nový autopilot BMW. Pokud si myslíte, že s tímto autem bez řidiče testoval pomalou jízdu po dálnici, jste na omylu. Jízdy probíhaly v rámci CES na závodním okruhu Las Vegas Motor Speedway, přičemž asfalt byl na několika místech postříkaný vodou.

 

Ziegler objel ve voze BMW Gran Coupé šesté série, který se řídil sám, několik okruhů, po nichž mu dle jeho slov bylo trošku mdlo. Není se čemu divit, auto prý jelo na hranici svých možností a zatáčku, která byla pokropena vodou, projelo krásným driftem. Auto bylo naváděno za pomoci velice přesných GPS senzorů s vysokým rozlišením, přičemž stopa vozu byla naprogramována konkrétně na tuto trať.

Společnost BMW uvádí, že automatika dnešních systémů ještě není natolik dokonalá, aby se dokázala vypořádat se všemi situacemi, které mohou vzniknout v silničním provozu. Vývoj těchto systému jde stále kupředu a za optimálních podmínek již dnes mohou nabídnout cestujícím bezpečnou jízdu. Plně automatizovaných automobilů se ale v brzké době nedočkáme. Werner Huber, který má na starosti automatiku řízení u BMW odhaduje, že rozumný termín pro uvedení prvních automaticky řízených vozidel na trh může být v roce 2020.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku