TOPlist

Apple se stal nejhodnotnější značkou na světě, Google se drží v těsném závěsu

Od roku 2000 vydává společnost Interband pravidelně seznam nejhodnotnějších značek na světě. Sledovat tento seznam je zajímavé, ale často i smutné a tento rok je tomu stejně. V roce 2011 byl Apple osmou nejhodnotnější značkou. Tentýž rok se začal prodávat iPad 2 a iPhone 4, které se staly ikonickými produkty společnosti. O rok později byl Apple druhou nejcennější značkou.

Tento rok se propracoval na první místo, ze kterého sesadil Coca-Colu, která je dnes až na třetím. Dalším kdo ji předběhl, byl Google. Hodnota značky Apple je odhadována na 98,3 miliardy dolarů. Firmám z technologického průmyslu se celkově daří, hned na čtvrtém místě se umístilo IBM a na pátém Microsoft. Na osmém místě je Samsung, ale předběhl ho McDonalds a gigant GE, který působí v řadě odvětví.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku