V čínském Shenzhenu už jezdí pouze elektrobusy. Chodci si ale na tichý provoz nemohou zvyknout

MHD bez spalovacích motorů je pro spoustu světových metropolí vytouženým, ale vzdáleným cílem. New York by rád všechny autobusy nahradil elektrickou variantou do roku 2040, Londýn by pak v roce 2020 chtěl mít „bezemisní“ všechny jednopatrové autobusy. Typické doubledeckery by měly být do konce roku 2019 hybridní. V České republice zatím nikdo takto ambiciózní plány nemá, dopravní podniky už ale také testují alternativní typy pohonu. Všem ovšem vytřela zrak Čína, přesněji řečeno 12,5milionové město Shenzhen (Šen-čen). To před koncem letošního roku vyřadilo poslední dieselové autobusy a celá obří flotila 16 000 autobusů už jezdí na elektřinu. Do konce roku stejný osud potká také 22 000 taxíků fungujících ve městě – od nového roku nebude možné provozovat jiné než elektrické. Nic není černobílé Přínosy tohoto přechodu jsou zjevné. Město by mělo zásadně zredukovat své emise, dopravní podnik oznámil snížení nákladů na provoz o polovinu a lidé si pochvalují čistší ovzduší a … Pokračování textu V čínském Shenzhenu už jezdí pouze elektrobusy. Chodci si ale na tichý provoz nemohou zvyknout