Facebook si patentoval odposlech reklam mikrofonem, prý nás tím ochrání

Divoké spekulace o tom, že Facebook „naslouchá“ našimi smartphony kvůli personalizaci reklamy, se na internetu vynořují už mnoho let. Donedávna jsme si mysleli, že tyto obavy patří spíše do roviny konspiračních teorií. Mark Zuckerberg se zpovídal před kongresem. Omlouval se a sliboval změny Nyní však byl zveřejněn patent, který si Facebook podal již koncem roku 2016. A ten neobsahuje nic jiného, než popis principu odposlouchávání reklamy smartphony. Patent je poměrně obecný, základní principy však lze vyvodit snadno. Když by klientské zařízení (typicky smartphone) detekovalo blízkost ke zdroji přehrávání reklamy (televize, počítač), tak by bylo zahájeno nahrávání zvuku. Ten by byl následně analyzován pro získání statistických dat o tom, jakým způsobem v domácnosti konzumujeme reklamu. Přesný mechanismus detekce blízkosti ke zdroji reklamy není úplně jasný. Mluví se nicméně o tom, že by obě zařízení musela být připojena ve stejné síti, či třeba propojena pomocí Bluetooth. Vágně je zmíněno také využití vysokofrekvenčních … Pokračování textu Facebook si patentoval odposlech reklam mikrofonem, prý nás tím ochrání