V cem vyvijet hru pro WP8 (a 7.8)?

Vše okolo vývoje aplikací pro platformy Windows Phone a Windows 10 Mobile
Odpovědět
Pepa
nováček
nováček
Příspěvky: 28
Registrován: úte bře 27, 2012 18:55
Zařízení: Nokia

V cem vyvijet hru pro WP8 (a 7.8)?

Příspěvek od Pepa »

zdravim,

chci vytvorit hru pro WP8 a nejlepe i pro W7.8. Bude se jednat o 2D hru, nejaka prace s fyzikou, menu, online zebricek,... nic az tak sloziteho snad:) Prave premyslim v cem ji zacit vyvijet. XNA je mrtve ne? Premyslim o nejake nadstavbe jako je Monogame nebo pouzit C# a XAML? Jake jsou moznosti? Co by jste doporucili? Pokud bude jednoducha portace na dalsi platformy (viz. Monogame) je to vyhoda.
Pepa
nováček
nováček
Příspěvky: 28
Registrován: úte bře 27, 2012 18:55
Zařízení: Nokia

V cem vyvijet hru pro WP8 (a 7.8)?

Příspěvek od Pepa »

ehm...? :)
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

V cem vyvijet hru pro WP8 (a 7.8)?

Příspěvek od Tomáš Slavíček »

Ahoj :)

Tak pokud chceš, aby hra běžela i na WP7, jinou možnost, než Silverlight nebo XNA nemáš (+ potom použít jejich kompatibilní technologie pro WP8, alias C#/XAML a MonoGame).

Že je XNA "mrtvé" je sice neotřesitelný fakt, pořád je to ale pěkná technologie, na kterou existuje mnoho článků a návodů i v češtině, má velkou komunitu. Pro WP7 je to také jediný rozumný způsob vývoje her. MonoGame potom na XNA navazuje, dá se použít na WP8, ale i Androidu nebo iOS. Přesun od XNA k MonoGame je poměrně jednoduchý, většina zdrojáků zůstane stejná.

Jako druhá možnost je samozřejmě čistý Silverlight, příp. ty jejich různé variace C#/XAML nad WinRT pro WP8 apod. V téhle technologii se ti budou dělat lépe různé standardní ovládací systémové prvky (listboxy, tlačítka apod.), na hry se to taky dá použít, ale spíš jen na velmi jednoduché... (pak už by to mohlo být pomalé, navíc tam nemáš herní smyčku apod.). Navíc také na XAML není moc českých návodů, často budeš potřebovat nahlížet do anglických knížek a zdrojů.

A třetí možnost je to všechno zkombinovat :) Na WP7 jde propojit Silverlight a XNA, stejně tak na WP8 se dá zkombinovat C#/XAML a MonoGame. Těch drobných rozdílů tam už ale bude víc, bude to potřeba dost odlaďovat... Navíc např. na Android potom taková hra půjde naportovat docela špatně (na Androidu běží MonoGame, ale už ne XAML). Hlavně pozor, pokud vytvoříš kombinovaný projekt Silverlight/XNA pro WP7 a budeš ho chtít spouštět i na WP8, nemusí se tam zobrazovat správně (je opravdu nutné přepsat některou část do toho MonoGame).

A nebo to prostě udělej postaru a nekomplikuj si život :) Hru udělej prostě v XNA, nebo jen v čistém Silverlightu jako pro WP7 - na WP8 většinou poběží slušně. Akorát na HD displejích nepojede hra ve 100% rozlišení (jen 800x480), také se nebudeš moct dostat k některým WP8 API... Ale to většinou u hry ani nebudeš potřebovat. Microsoft je pitomej, že to takhle komplikuje a že nutí vývojáře pro každou verzi WP programovat jinak...

Snad jsem nějak pomohl :) Tutoriály na XNA víš, kde najdeš :D

(...a nebo prostě odřízni WP7, vyvíjej jen pro WP8 a budeš mít hned mnohem víc možností... tam máš i C++, chystá se Unity, už bylo uvolněno i několik dalších engine, dokonce i GameMaker... Pro WP7 už nic lepšího nebude...)
Pepa
nováček
nováček
Příspěvky: 28
Registrován: úte bře 27, 2012 18:55
Zařízení: Nokia

V cem vyvijet hru pro WP8 (a 7.8)?

Příspěvek od Pepa »

ahoj Tome (nebo nekdo dalsi :D), jdu ted oprasit tu hru a chci se zeptat, jake mas zkusenosti s Unity? Je mozne v ni solidne vytvorit 2D hru?? Asi WP7 odriznu a tak musim poresit v cem ji udelat pro WP8. Mockrat diky za kazdou radu.
Odpovědět

Zpět na „Programování a vývoj“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti