TOPlist

YouTube nevydělává, Google zvažuje nový systém cílení reklamy

Google údajně zvažuje zavedení nového systému pro cílení reklamy na YouTube, který by měl nahradit ten nynější, nepříliš efektivní. YouTube se dlouhodobě potýká s problémy s ekonomickou návratností vložených zdrojů a gigantovi z Mountain View se nedaří na této službě vydělávat. I přes to, že se minulý rok obrat ráje videí zvýšil o jednu miliardu dolarů oproti roku 2013, ze tří na čtyři miliardy; po zaúčtování tato částka pouze pokryla náklady, zisk se vygenerovat nepodařilo.

Na základě těchto nevalných výsledků hledá  Google nový systém, který by dokázal mnohem přesněji zacílit potřeby jednotlivých uživatelů, aby přímo ve vyhledávání dostávali nabídku řešení téměř na míru svým požadavkům ve formě komerčních videí. K tomu se chystá využit historii navštívených stránek jednotlivých uživatelů.

YouTube má měsíčně přes jednu miliardu aktivních uživatelů, denně lidé shlédnou miliony hodin materiálů a každou minutu je nahráno 300 hodin dalších videí. Google si velmi dobře uvědomuje obrovský potenciál tohoto trhu a rád by jej využil ve svůj prospěch tím, že se pokusí přinášet výhody uživatelům, kteří by tak snadněji nalezli to, co hledají. Nebo je to další malý krůček ke sledování každého našeho kroku na internetu ve jménu peněz?

Autor článku David Preiss
David Preiss

Kapitoly článku