Volkswagen za rok 2020 obdržel téměř 70 tisíc objednávek na model ID.3 – SMARTmania.cz

Volkswagen za rok 2020 obdržel téměř 70 tisíc objednávek na model ID.3

Volkswagen ID.3

Zatímco připravujeme naše dojmy na první elektromobil z rodiny ID, Volkswagen zveřejnil prodejní statistiky právě Volkswagenu ID.3 za rok 2020. A hned vám povím, že se ID.3 nedařilo vůbec špatně.

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

Ačkoli rok 2020 byl ovlivněn pandemií koronaviru, který zasáhl nejen automobilový svět, Volkswagenu se podařilo celosvětově získat 68 800 objednávek na první model z rodiny ID. Volkswagen ID.3 byl v prosinci nejčastěji dodávaným elektromobilem ve Finsku, Slovinsku a Norsku. Ve Švédsku se ID.3 v prosinci stal nejprodávanějším autem vůbec, bez ohledu na druh pohonu.

Volkswagen osobní vozy uvedl v roce 2020 na trh devět nových modelů s elektrickým nebo plug-in hybridním pohonem. V Evropě díky tomu vzrostl podíl elektromobilů a hybridních vozidel na celkovém počtu dodaných vozů značky Volkswagen na 12,4 procenta – v roce 2019 to bylo 2,3 procenta. Popularita elektromobilů roste také v Německu, kde Volkswagen drží mezi elektromobily tržní podíl 23,8 procent a jen o 0,8 procenta méně na trhu v Nizozemsku.

Volkswagen ID.3

Rok 2020 byl pro značku Volkswagen bodem obratu a průlomem v oblasti elektromobility,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen, která v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě historicky největší počet vozidel s elektrickým pohonem. Celkem to bylo více než 212 000 elektrifikovaných vozů (+158 procent oproti roku 2019), z toho téměř 134 000 elektromobilů (+197 procent v porovnání s rokem 2019).

Letošní rok na trh vstoupí větší sourozenec, tedy Volkswagen ID.4, který na českém trhu startuje na částce 1 167 900 Kč. V útrobách je ukryta baterie o kapacitě 52 kWh, ale připlatit si můžete i za baterií s kapacitou 77 kWh. K dispozici bude i tažné zařízení, které zvládne až 750 kilogramů nebržděného přívěsu. Později bude následovat další elektromobilní ofenzíva.

Autor článku Patrik Svatoš
Patrik Svatoš
Redaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

Kapitoly článku