Fanoušci automobilky Tesla se po dlouhých letech čekání konečně dočkali nového modelu, který je cenově mnohem přívětivější než vlajková loď automobilky, Model S. Ten byl představen už v roce 2009 jako prototyp, k prvním klientům se pak dostal o 3 roky později. V základní konfiguraci však vyjde na necelé dva miliony, s dalšími přidanými technologiemi pak není problém dostat se s cenovkou i nad tři a půl milionu korun. Jedná se tedy o luxusní, ale relativně málo dostupné vozidlo. Dlouhou dobu dopředu dávala Tesla vědět, že chystá i menší a hlavně levnější model, který Elon Musk ukázal světu včera.
Tesla Model 3: Dostupný elektromobil pro všechny
Model 3 otevírá dveře do světa elektromobilů širším masám zájemců, jeho cenovka totiž začíná na 35 000 dolarech za základní konfiguraci, což je při dnešním kurzu zhruba 830 000 korun. Na jedno nabití ujede přes 340 kilometrů, z 0 na 100 km/h se dostanete za méně jak 6 sekund a v základu bude dodáván i autopilot.
Střecha je pak tvořena jedním velkým kusem skla, což by mělo spolujezdcům poskytnout neobvyklé výhledy a zároveň zlepšit orientaci pro řidiče. Ačkoliv je Model 3 zhruba o pětinu menší než Model S, podle Muska se do něj stále pohodlně usadí 5 dospělých cestujících. Automobilka si věří i z hlediska bezpečnosti, v hodnocení neočekává méně jak 5 hvězdiček.
Elon Musk představuje nejlevnější Teslu v historii
Nový vůz už si předobjednalo přes 150 000 zájemců
Vzhledem ke konstrukci a použití elektromotoru zůstanou cestujícím klasicky dostupné dva kufry – vpředu a vzadu. Interiér automobilka pojala poměrně netradičně. Zůstal velký dotykový panel, který však není umístěn na výšku, ale na šířku. Řidič navíc nemá k dispozici žádné budíky ani displej, jako je tomu v modelech S a X, na kterém by se mu promítaly základní informace o autě.
https://www.youtube.com/watch?v=v8c1imE7Spc
Zda se budou data promítat například na přední sklo, aby řidič nemusel pokaždé přeostřovat na dotykový panel, zatím není známo. Jedná se však o netradiční řešení, které se na první pohled nezdá příliš praktické. Postupem času se snad dozvíme, jak to v Tesle s touto funkcionalitou mysleli.
Model 3 bude mít od základu také přístup k síti Superchargerů, jejichž počet by se měl do dodání prvních kusů automobilu, tedy do konce roku 2017, zdvojnásobit na 7 200. Prozatím si novou Teslu předobjednalo na 150 000 zájemců a každý z nich složil vratnou zálohu 1000 dolarů, tedy necelých 24 000 korun. To pro automobilku znamená kapitál přes 3,5 miliardy korun, jež rozhodně pomohou americké společnosti financovat další vývoj. Design také nemusí být finální, jelikož Elon Musk chystá ještě jedno představení automobilu v době, kdy se bude blížit termín dodání prvních kusů. Tam prý také odhalí další technologické lahůdky, které byly do nového modelu implementovány.