Smartphonů se prodává každým rokem více, přičemž nejsilnější prodeje připadají tradičně na poslední čtvrtletí roku. U tabletů je situace podobná, ačkoliv loňská vánoční sezona naznačuje, že zájem o ně pomalu klesá. Podle dat agentury IDC se jich za poslední tři měsíce loňského roku prodalo méně než ve stejném období v roce 2013, což se v historii ještě nestalo.
Celkem se ve čtvrtém kvartále prodalo 76,1 milionů tradičních a konvertibilních tabletů, předloni to však bylo o 3,2 procenta více. Pokles nejvíce pocítil Amazon, který prodal o 70 procent méně svých tabletů Fire, meziroční pád se nicméně nevyhnul ani Apple (17,8 %) nebo Samsungu (18,4 procent). Naopak vyšší zájem pocítilo Lenovo a menší výrobci v kolonce ostatní, kteří ve čtvrtém čtvrtletí souhrnně prodali téměř polovinu tabletů.
Za celý loňský rok se prodalo celkem 229,6 milionů tabletů, což je o 4,4 procenta více než v roce 2013, nejvíce jich prodal Apple (63,4 milionů), druhý skončil Samsung (40,2 milionů) a třetí Asus (11,5 milionů). Největší nárůst zaznamenalo Lenovo a také menší výrobci v kolonce ostatní.
Menší zájem o nové tablety je logický, většina tabletů slouží pouze pro konzumaci obsahu v křesle či při cestování a pro tyto účely bohatě postačují modely staršího data. Očekáváme, že v letošním roce bude pokračovat trend sbližování tabletů a ultrabooků do hybridních zařízení 2 v 1, základním stavebním kamenem těchto kousků se stane procesor Intel Core M, levnější kousky si vystačí s čipy Intel Atom.