TOPlist

Samsung nepolevuje a příští rok počítá s obrovskými výdaji za marketing

Proč Samsung dominuje trhu s chytrými telefony, přestože společnosti jako LG, HTC a Nokia vyrábějí podobně kvalitní zařízení? Jedním z klíčových důvodů je ohromný marketingový rozpočet, který vryje podobu telefonů Galaxy do hlav všech zákazníků, zatímco konkurenční zařízení lidem často nic neříkají. Podle agentury Reuters plánuje Samsung v příštím roce utratit za propagaci a podporu prodeje 14 miliard dolarů (zhruba 280 miliard korun).

 

Pokud je odhad Reuters správný, tak Samsung příští rok utratí výrazně více než v roce 2012, kdy marketingový rozpočet dosáhnul čtyř miliard dolarů. Jedná se o částku, které se nepřibližuje žádná z firem působících v odvětví. Podle dat agentury Reuters investuje Samsung do propagace 5,4 procenta z celkových ročních příjmů, například Apple investuje pouze 0,6 % příjmů a automobilový gigant General Motors 3,5 procenta.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku