Umělá inteligence se v poslední době skloňuje velmi často a ve všech pádech. Technologické společnosti se snaží přijít s robotem, který se podobá člověku v co největším počtu vlastností a je schopen nahradit přítomnost jiných lidských bytostí.
Jedním z nich je i robot Pepper, představený před rokem japonskou společností SoftBank. Ta, spolu s francouzskou společností Aldebaran SAS a čínským gigantem Foxconn, který robota vyrábí, přišla se 120 cm vysokým humanoidem, který váží téměř 30 kilogramů a jeho hlavním úkolem je emocionální spojení se svým majitelem. Robot tedy nezvládne umýt nádobí, vytřít podlahu nebo vyprat prádlo, za to však dokáže rozpoznat v chování svého majitele jeho emoce a adekvátně na ně reagovat. Řídí se hlavně podle tónu hlasu, držení těla a výrazu v tváři.
Výrobce slibuje, že vzhledem k tomu, že dva lidé na světě nejsou stejní, ani dva Pepperové nebudou totožní. Robotova „osobnost“ se totiž vyvíjí podle toho, jak se k němu jeho majitel chová. Může být dobrým společníkem, který zpívá, tancuje, nebo vypráví vtipy, stejně tak se může urazit a být podrážděný, pokud mu majitel věnuje málo pozornosti.
Robot se v Japonsku prodává za 198 000 Yenů, tedy necelých 40 000 Kč a první série 1000 kusů, která přišla do prodeje v sobotu, byla vyprodána během 60 sekund. Další várka by měla na trh přijít v červenci a Pepper by se měl příští rok dostat i do Evropy a USA.