TOPlist

Obchod Googlu vede v počtu stažených aplikací, uživatelé ale více utrácejí u Applu

Analytická agentura App Annie zveřejnila několik zajímavých čísel srovnávajících loňské počínání dvou největších obchodů s mobilními aplikacemi – Google Play Store a App Store. Bohužel neznáme absolutní čísla, můžeme se alespoň podívat na vzájemné porovnání zmíněných obchodů.

google-play-store-app-store

V počtu stažených aplikací vede jednoznačně obchod pro Android. Zatímco App Store zůstává v této disciplíně již tři roky po sobě konstantní, Google Play roste raketovým tempem a v loňském roce dokonce zaznamenal dvakrát více stažení než jeho jablečný konkurent. V roce 2014 přitom obchod Google vedl „pouze“ o 60 procent.

graf

Apple ale tato prohra mrzet nemusí, neboť uživatelé i přes menší počet stažených aplikací loni v jeho obchodě utratili o 75 procent peněz více než v Google Play. Rozdíl mezi oběma hráči se navíc oproti loňsku zvětšil. Zatímco na Androidu uživatelé utrácí v 90 procentech své peníze za hry, u Apple je to pouze 75 procent.

  graf2

Z dalších statistik dále vyplývá, že o zvýšený počet stažený z Google Play se loni postaraly lidé žijící v rozvojových zemích, zatímco rostoucí příjmy z App Store mají na svědomí obyvatelé Číny, USA a Japonska.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku