TOPlist

Microsoft Surface: V boji s iPadem od Applu prohrál na plné čáře

Microsoft profiloval tablet Surface jako přímého konkurenta pro Apple iPad, jako takový však Surface zcela selhal. V dokumentech pro komisy pro cenné papíry zveřejnil Microsoft, že příjmy z prodeje tabletů Surface dosáhly 853 milionů dolarů (17 miliard korun) během fiskálního roku, který skončil 30. června 2013. Tato částka nezahrnuje odepsaných 900 millionů dolarů za neprodané Surface RT nebo ohromné výdaje za marketing a reklamu spojených s propagací zařízení. Microsoft tak prodělal značkou částku na tabletech Surface.

 

Server GeekWire se pokusil odhadnout, kolik tabletů mohl Microsoft prodat. GeekWire odhaduje počet prodaných zařízení na 1,7 milionu od zahájení prodeje Surface RT na podzim loňského roku. Pro srovnání, Apple prodal 3 milióny tabletů iPad za první tři dny, když se v listopadu začala prodávat čtvrtá generace iPadu a iPad Mini. Údaj 1,7 milionu se dá označit za optimistický, jelikož průměrná cena zařízení je spočítána na 500 dolarů. Za tu začínal Surface RT v průměrné výbavě, Surface Pro s plnohodnotnými Windows 8 začínal na 900 dolarech.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku