KFC si v Německu uřízlo ostudu. Omylem nabádalo k oslavám Křišťálové noci – SMARTmania.cz

KFC si v Německu uřízlo ostudu. Omylem nabádalo k oslavám Křišťálové noci

aplikace KFC

Speciální promo akce k významným dnům a státním svátkům nejsou ničím výjimečným, ať už mezi technologickými společnostmi, tak například mezi fastfoodovými restauracemi. Někdy se ale vyplatí zkontrolovat, o jaký významný den se to vlastně jedná, aby nedošlo k faux pas. Toho se dopustila německá pobočka KFC.

Řetězec zaměřený na smažená kuřata na významné dny skrze svého bota běžně rozesílá push notifikace v rámci vlastní aplikace, kterými láká na výhodné akce. Tentokrát ovšem přestřelil – zákazníkům zaslal výhodnou nabídku u příležitosti Křišťálové noci, která je mnohými považována za začátek holokaustu.

hamburger a hranolky z kfc
Propagovat kuře na výročí Křišťálové noci není zrovna nejlepší nápad

„Odměňte se křehkým sýrem na ještě křehčím kuřeti k příležitosti výročí Křišťálové noci,“ stálo v notifikaci, která jistě nejednoho Němce nepříjemně překvapila. Notifikace pochopitelně vyvolala vlnu pobouření na sociálních sítích, byť společnost do hodiny přišla s omluvou a slibem, že se blíže podívá na své interní procesy a zajistí, aby se podobná situace neopakovala. Inkriminovaná zpráva byla navázána na poloautomatizovaný proces, který podobné notifikace zasílá na významné dny.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Zástupce šéfredaktora, fotograf, hráč. Baví mě baseball, F1, urbanismus, filmy Wese Andersona, moderní umění a rozličné fantasy/sci-fi světy. Nepohrdnu dobrým jídlem, zajímavou knihou či výletem do neznáma.

Kapitoly článku