Speciální promo akce k významným dnům a státním svátkům nejsou ničím výjimečným, ať už mezi technologickými společnostmi, tak například mezi fastfoodovými restauracemi. Někdy se ale vyplatí zkontrolovat, o jaký významný den se to vlastně jedná, aby nedošlo k faux pas. Toho se dopustila německá pobočka KFC.
BITTE WAS SOLL ICH MIR GÖNNEN? @KFCDeutschland pic.twitter.com/jNVPmbawH8
— Björn (@BjrnHfer) November 9, 2022
Řetězec zaměřený na smažená kuřata na významné dny skrze svého bota běžně rozesílá push notifikace v rámci vlastní aplikace, kterými láká na výhodné akce. Tentokrát ovšem přestřelil – zákazníkům zaslal výhodnou nabídku u příležitosti Křišťálové noci, která je mnohými považována za začátek holokaustu.
„Odměňte se křehkým sýrem na ještě křehčím kuřeti k příležitosti výročí Křišťálové noci,“ stálo v notifikaci, která jistě nejednoho Němce nepříjemně překvapila. Notifikace pochopitelně vyvolala vlnu pobouření na sociálních sítích, byť společnost do hodiny přišla s omluvou a slibem, že se blíže podívá na své interní procesy a zajistí, aby se podobná situace neopakovala. Inkriminovaná zpráva byla navázána na poloautomatizovaný proces, který podobné notifikace zasílá na významné dny.