Společnost Strategy Analytics se rozhodla nečekat na kvartální finanční výsledky výrobců smartphonů a jako první vydala analýzu prvního čtvrtletí z hlediska počtu prodaných smartphonů jednotlivých značek. Jedná se o zajímavá čísla, která prokazují znovuoživení trhu, který byl v loňském roce značně utlumen pandemií nemoci COVID-19.
Trh rostl o 24 procent, Huawei je mimo TOP 5
Smartphony se v období leden–březen prodávaly výrazně lépe než ve stejném období v loňském roce; výrobci jich na trh dodali 340 milionů kusů, což je o 24 procent více než v loni. Téměř všechny značky si meziročně polepšily, naopak drtivý pád prožívá společnost Huawei, která podle Strategy Analytics vypadla z žebříčku pěti největších výrobců.
První příčka v uplynulém kvartálu patřila Samsungu, který vyexpedoval 77 milionů smartphonů, což je o třetinu více než o rok dříve. Ještě rychleji rostl Apple, který si polepšil o 44 procent na 57 milionů dodaných iPhonů. Největšími skokany jsou ale čínské značky – Xiaomi rostlo o 80 procent a s 49 miliony dodanými smartphony již dýchá Applu na záda. Dařilo se i značkám Oppo a Vivo z konglomerátu BBK Electronics, první rostla o 68 procent, druhá o rekordních 85 procent, dohromady dodaly na trh 75 milionů smartphonů.
Podle Strategy Analytics se Samsungu dařilo zejména v domovské Jižní Koreji, naopak na spoustě dalších trhů včetně Číny ztrácel. Přitom právě v Číně byl meziroční nárůst prodejů nejvyšší, táhly jej především smartphony s podporou 5G.