TOPlist

Huawei v Q1 2016: V ČR má 13% tržní podíl, prodeje narostly o 124 %

Nově publikovaná zpráva společností Strategy Analytics a IDC zaměřená na trh smartphonů uvádí, že se společnost Huawei v prvním kvartále letošního roku opět obsadila pozici 3. největšího výrobce smartphonů na světě (informovali jsme zde). Zpráva tak potvrzuje růst spotřebitelské divize Huawei, která za Q1 2016 dodala přes 28,3 milionů zařízení a zaznamenala tak 64% meziroční nárůst. Huawei jako jediný z velké trojky výrobců smartphonů zaznamenal razantní nárůst, a to i navzdory 3% globálnímu poklesu prodejů smartphonů v porovnání s 1. kvartálem 2015.

Huawei P9 údajně nabídne 6 GB RAM. Premiéra už na CESu?

Podle analýzy GfK pokrývající 15 evropských zemí zaznamenala společnsot Huawei výrazný růst především v regionu CEE & Nordic. Data IDC ukazují, že tržní podíl Huawei na konci prvního kvartálu činí 8,5 %, zatímco ve stejném období loňského roku byl tržní podíl Huawei 5 %. Huawei tak i díky nejnovější vlajkové lodi upevňuje své postavení mezi TOP 3 výrobci chytrých mobilních telefonů na světě.

Huawei P9 se prodává lépe než loňský model

V prvním čtvrtletí tohoto roku společnost Huawei uvedla na světový trh novou vlajkovou loď Huawei P9 (recenze), vybavenou duálním fotoaparátem, na jehož vývoji se podílela fotografická značka Leica. S výhledem do 2. čtvrtletí společnost předpokládá, že prodeje P9 ještě podpoří růst tržního podílu Huawei v oblasti smartphonů střední a nejvyšší třídy. Data ukazují, že P9 předčil svého předchůdce, Huawei P8, v tržbách za první týden od uvedení na prodeje.

Huawei_P9_Leica
Huawei P9

Podle GfK měření POS ukazuje, že Huawei včetně značky Honor zaznamenal razantní nárůst v regionu CEE & Nordic (střední a východní Evropa a Skandinávie): společnost dosáhla tržního podílu 11,6 % s meziročním 293% nárůstem prodaných smartphonů Huawei/Honor ve srovnání s 1. kvartálem 2015.

V ČR meziroční nárůst 124 % a tržní podíl 13 %

GfK rovněž uvedla, že ve zkoumaných zemích ve srovnání se stejným obdobím loňského roku výrazně vzrostly prodeje smartphonů Huawei/Honor: v ČR o 124 %, v Dánsku o 118 %, ve Finsku o 512 %, v Řecku o 214 %, v Norsku o 82 %, v Polsku o 833 %, v Rumunsku o 252 % a ve Švédsku o 435 %. Rakousko potom vykázalo největší růst v tržním podílu, a to o 1144 %. V České republice dosáhl v Q1 tržní podíl Huawei/Honor 13 %.

Top 5 výrobců smartphonů
Značka 1Q16 dodaných modelů 1Q16 tržní podíl 1Q15 dodaných modelů 1Q15 tržní podíl meziroční rozdíl
Samsung 81,9 milionů 24,5 % 82,4 24,6 % -0,6 %
Apple 51,2 15,3 % 61,2 18,3 % -16,3 %
Huawei 27,5 8,2 % 17,4 5,2 % 58,4 %
Oppo 18,5 5,5 % 7,3 2,2 % 153,2 %
vivo 14,3 4,3 % 6,4 1,9 % 123,8 %
Ostatní 141,5 42,3 % 159,8 47,8 % -11,4 %
Celkem 334,9 milionů 100,0 % 334,4 milionů 100,0 % 0,2 %
Zdroj: IDC, 27, duben 2016

Nárůst poptávky po smartphonech s větší úhlopříčkou displeje

Analýza rovněž dokládá rostoucí trend v oblibě smartphonů s většími displeji, zejména smartphony s displeji o velikosti 5 až 5,5 palce. Zatímco v 1. kvartále 2015 byl v regionu CEE & Nordic tržní podíl smartphonů s touto velikostí displeje 22 %, během prvních tří měsíců roku 2016 se jejich podíl mezi prodanými smartphony zdvojnásobil.

Všechna GfK data vycházejí z POS měření GfK zaměřeného na chytré telefony, na základě prodaných jednotek, za období Q1 2016 (leden – březen 2016) a Q1 2015 (leden – březen 2015). Měření zahrnovalo trh v Rakousku, Chorvatsku, České republice, Řecku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku, Izraeli, Estonsku, Lotyšsku, Litvě (CEE) a Dánsku, Finsku a Švédsku (Nordic).

Výsledky Huawei v ČR za Q1 2016 (včetně Honoru) Česká republika Celosvětově
Tržní podíl 13 % 8,5 %
Meziroční nárůst prodejů 124 % 64 %
Autor článku Jiří Hrma
Jiří Hrma
Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytré domácnosti, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

Kapitoly článku