Vesměs všechny společnosti vyrábějící mobilní telefony mají za sebou oznámení finančních výsledků za druhé čtvrtletí, a tak je možné je na základě zveřejněných informací poskládat za sebe podle počtu prodaných kusů mobilních telefonů. Za nás to udělala společnost Strategy Analytics, která oproti agentuře IDC brala v potaz nejen smartphony, ale také hloupé telefony, na které připadá podíl zhruba dvaceti procent.
Největším skokanem se oproti předchozímu čtvrtletí stala společnost Huawei. Čínský drak v uplynulém čtvrtletí prodal více než 30 milionů telefonů, díky čemuž odsunul na čtvrté místo Microsoft s 27,8 miliony prodaných zařízení (z toho však zhruba 20 milionů tvoří hloupé telefony Nokia). První pozici si s velkým náskokem udržel Samsung s 89 miliony prodaných mobilů, dvojkou je Apple, který prodal 47,5 milionů iPhonů. První pětku uzavírá Xiaomi s necelými 20 miliony prodaných telefonů.
Ve druhém čtvrtletí se prodalo celkem 435 milionů telefonů, což je pouze o 2 procenta více než v loňském roce. Po tabletovém trhu se tak zřejmě pomalu nasycuje i trh s mobilními telefony, ačkoliv očekáváme, že na konci letošního roku bude opět vytvořen nový prodejní rekord. Možná už ale nebude oproti loňskému roku tak výrazný.