Page 1 of 1

SN2 nereagující display

Posted: Thu Nov 08, 2012 23:38
by Vecko
Zdravím,

zařízení vlastním teprve pár dní. Chtěl bych se zeptat jestli někdo neměl stejný problém, případně jak postupoval při opravě.

Po zamknutí telefonu a posleze snahou o jeho odemknutí > display vůbec nereaguje na jakákoliv "hardwérová" tlačítka, ani na senzorová. (je vyplý, černý)
Tato chyba je nahodilá. cca 4x denně

Telefon je ale stále v provozu. ( hraje přehrávač, radio či film ) :-(

Děkuji za jakoukoliv radu

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 0:08
by clown01
Mám Galaxy Note 2 cca čtrnáct dní a nikdy se mi tenhle jev nestal. Vždy mi displej naskočí. Předpokládám tedy,že jde o závadu přístroje a je jen na vás jak to budete chtít řešit. Můžete si nechat přístroj opravit a nebo můžete odstoupit od kupní smlouvy a nechat si vrátit peníze či vyměnit přístroj za nový. Dle zákona jste chráněn šestiměsíční lhůtou kdy pokud se v této době vyskytne prokazatelná závada na zboží, pak se můžete rozhodnout zdali chcete opravu,výmenu za nový kus a nebo vrácení peněz. Já osobně využívám této šestiměsíční lhůty a zboží ,pokud se v této lhůtě pokazí si opravovat nenechávám. Vždy raději volím výměnu za nový kus a v případě, že to není schopen prodejce splnit tak odstupuji od kupní smlouvy. Servisy totiž pracují mnohdy nespolehlivě a mohou přístroj ještě víc při opravě poničit. Prostě k servisovanému přístroji nemám moc důvěru. Prodejce má ale jedno právo a to poslat přístroj do servisu na diagnostiku při které servis zjistí zdali jste si tam něco nezpůsobil sám neodbornou manipulací ( např.nataháním aplikací z neoficiálních zdrojů) . Musí však splnit třicetidenní lhůtu. Pokud diagnostiku nestihne v této lhůtě,pak máte nárok na vše co jsem popsal výše.....

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 0:15
by Vecko
Děkuji,

Přece jen nejsem žádný odborník, tak jsem chtěl mít jistotu, že se nejedná pouze o něakou softwérovou chybu.
Která by šla lehce opravit. :)

Přistoupím tedy k reklamaci ... :(

Re: SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 6:52
by Jumbo78
Může to být také způsobenou nějakou aplikací... Noví majitele většinou instalují spoustu aplikací, takže bych nejdřív udělal factory reset, nahodil jen to co používáš a testoval...

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 10:41
by klacek
clown01 wrote:Mám Galaxy Note 2 cca čtrnáct dní a nikdy se mi tenhle jev nestal. Vždy mi displej naskočí. Předpokládám tedy,že jde o závadu přístroje a je jen na vás jak to budete chtít řešit. Můžete si nechat přístroj opravit a nebo můžete odstoupit od kupní smlouvy a nechat si vrátit peníze či vyměnit přístroj za nový. Dle zákona jste chráněn šestiměsíční lhůtou kdy pokud se v této době vyskytne prokazatelná závada na zboží, pak se můžete rozhodnout zdali chcete opravu,výmenu za nový kus a nebo vrácení peněz. Já osobně využívám této šestiměsíční lhůty a zboží ,pokud se v této lhůtě pokazí si opravovat nenechávám. Vždy raději volím výměnu za nový kus a v případě, že to není schopen prodejce splnit tak odstupuji od kupní smlouvy. Servisy totiž pracují mnohdy nespolehlivě a mohou přístroj ještě víc při opravě poničit. Prostě k servisovanému přístroji nemám moc důvěru. Prodejce má ale jedno právo a to poslat přístroj do servisu na diagnostiku při které servis zjistí zdali jste si tam něco nezpůsobil sám neodbornou manipulací ( např.nataháním aplikací z neoficiálních zdrojů) . Musí však splnit třicetidenní lhůtu. Pokud diagnostiku nestihne v této lhůtě,pak máte nárok na vše co jsem popsal výše.....
To je samozřejmě blábol a pokud vám to nějaký prodejce žere jeho blbost.
"Při reklamaci do 6 měsíců od zakoupení můžete využít tzv. vyvratitelnou domněnku, že rozpor s kupní smlouvou existoval již při převzetí věci (§ 616 odst. 4 občanského zákoníku)." Tzn. vy začnete tvrdit, že ta vada tam byla už v okamžiku převzetí věci a prodejce musí prokázat opak tzn, že tam od počátku nebyla. Protože pouze v případě, že by tam ta vada byla od počátku můžete chtít výměnu, vracení peněz apod. Myslím, že ze strany prodejce to lze prokazat velice snadno. Představa, že si např. koupíte mobil a po necelém půl roce používání ho jdete vrátit s tím, že je vadný a podle výše zmíněného paragrafu chcete peníze, protože měl vadu od počátku mě rozesmívá. Myslím, že u všeho jde velice snadno prokázat, že jste to v klidu používal a když se blíží půl roku, tak chcete vyjebat s prodejcem.
Ještě existuje obchod, kde vám něco prodají....? Připomínáte mě vychcánky kteří si např koupí na podzim boty. Celou zimu v nich chodi a na jaře je jdou vrátit, že mají vadu.... a hádají se do krve v obchodě jen, aby to prodejce vzdal a zbavil se vás.

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 16:03
by clown01
To klacek.Jste zřejmě prodavač,že ? Jinak byste se tak nerozohnil. Píšete,že lze snadno prokázat,že jsem danou věc používal. To mi nemusíte prokazovat. To kdykoli při reklamaci přiznám. Nicméně nevím jak vy,ale já např. tuto závadu kdy nejde u telefonu zapnout displej už za běžnou známku opotřebení vinou používání fakt nepovažuji. Takže můj postup by byl nsásledující jak píšu výše (pokud bych si tedy byl jist,že jsem do telefonu netahal nic načerno z warezu či pokud jsem nepřeflashnul romku - v tom případě samozřejmě záruku lze uplatnit jen stěží ). Prodejce jak píšu má právo na disgnostiku v servisu a já mám naopak právo si najít nezávislého znalce v oboru.
Nevím jak vy když si koupíte novou věc,ale já se s aušusem smířit nehodlám a využívám toho co mi zákon umožňuje. A pokud vím,že jsem v právu,pak samozřejmě i za cenu soudního sporu......

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 16:26
by klacek
provadač nejsem
jen nemám rád vychcánky
a btw psal jsem, že dotyčný zákon lze uplatnit na vady, které existovaly v okamžiku převzetí a to jistě vada která se objeví až za 14 dní nebo třeba za 5 měsíců není
nazval bych to snahou o zneužívání zákona ve svůj prospěch
a hodně štěstí při leta se tahnoucích soudních sporech o nic ...

a na závěr bych si dovolil poznamenat, že jste zřejmě právník, protože normální slušný člověk by tohle neudělal
na rozdíl o darmožroutů právníků :tlem:

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 19:20
by clown01
Právník nejsem. Ale znám svá práva a nenechám se sebou od obchodníků vydrbávat. Samozřejmě je vždy lepší se dohodnout v klidu a bez emocí, ale když to jinak nejde a obchodníci se snaží ze mě dělat blbce , pak to holt nejde jinak než použít odkaz na paragrafy. Za zboží platím mnou mnohdy těžce vydělané peníze a tak za ně taky chci kvalitní zboží a ne šunt. Nevím co je na tom jak vy říkáte vychcánkovského.
Pokud neznáte § 616 občanského zákoníku, pak je to vaše chyba a hloupost. Tady máte polopatický návod na to, co máte jako zákazník nárok a na co ne.
http://www.jaktak.cz/jak-reklamovat-zbo ... akupu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicméně zanechme už toho flame. Já se jen snažil odpovědět na otázku co má dotyčný dělat v případě,že je jeho telefon opravdu rozbitý, jak dále postupovat a jak postupuji já.

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 20:25
by klacek
No myslím, že jsem ho četl a proto také vím, že reklamovat např po nějaké době nefunkční mobil ohánět se tímto zákonem je poněkud problematické, protože lze velice snadno prokázat, že ten mobil jste týdny ,měsíce v klidu užíval než se rozbil a tedy ta závada v něm zcela jistě nebyla od počátku, protože pak by jste ho používat nemohl. Pokud teda nechcete tvrdit, že vám od nákupu ležel na polici až do zjištění závady. Counter udávající počet hodin v provozu má už i kdejaký blbý LCD. Proto tomu říkám vychcanost se tímto zákonem ohánět. Ale veřím, že na základě tohoto zákona se lze při dostatečně tvrdé dubové palici dlouho soudit a vyhazovat peníze za znalce a svůj čas u soudů. :tlem:
A rovněž věřím, že s tímto strašením prodejce můžete uspět u malého místního prodejce, který s vámi nebude chtít ztrácet čas. Otázka je zda tam ještě bude za 2 roky, když ho začnou navštěvovat z mého pohledu další vychcánkové.
Jistě budete pak rád, když místo malého lokálního obchodu, který jste pomohl položit, kde se vám prodavač věnoval budete nakupovat např. v Alze, kde s tím už nebude mít šanci, protože tam na to mají lidi, kteří se vám budou věnovat, aby prokazali, že ojebávate. To je z mé strany vše k tomuto tématu

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 20:42
by Vecko
Děkuji za vyčerpávající odpovědi :)

Vlastníkem zařízení jsem byl pouze necelých 48h :), vyměnil jsem si pár mailů s prodejcem a ten mi zašle nový telefon ( cituji : " jelikož se jedná o vadu ve 14 denní lhůtě, tak pokud bude reklamace oprávněná, máte nárok na výměnu samozřejmě. ")

Doufám, že do týdne mam vše vyřízeno.

SN2 nereagující display

Posted: Fri Nov 09, 2012 21:30
by htcjirka
klacek wrote:provadač nejsem
jen nemám rád vychcánky
a btw psal jsem, že dotyčný zákon lze uplatnit na vady, které existovaly v okamžiku převzetí a to jistě vada která se objeví až za 14 dní nebo třeba za 5 měsíců není
nazval bych to snahou o zneužívání zákona ve svůj prospěch
a hodně štěstí při leta se tahnoucích soudních sporech o nic ...

a na závěr bych si dovolil poznamenat, že jste zřejmě právník, protože normální slušný člověk by tohle neudělal
na rozdíl o darmožroutů právníků :tlem:
Vyuzit reklamaci po 6-ti mesicich skutecne neni nic "vychcaneho"
Nejednou uz jsem takto vec vratil a pozadoval minimalne novou.Muze se kolikrat jednat o skrytou HW vadu ,ktera se projevi az po nekolika mesicic.Tkzv. doba prevzeti je tedy spravna a rad ji vyuzivam,protoze k vecem se chovam az prehnane opatrne ,takze take vyzaduji perfektni funcknost a ta pokud neni reklamuji podle zakona,neni to nic vychcaneho.Nikdo se pri pouziti tohoto zakona soudit nechtel.