matoman: Jo, něco takového myslím. Jenže černé kolečko plácneš na scénu jednoduše, prostě tam umístíš obrázek. Ale tady potřebuješ opak, aby vše bylo černé, kromě toho kolečka

Otázka je, jak to udělat (právě to odmaskování)... Jít pixel po pixelu a kontrolovat to / přebarvovat podle mě moc nepřipadá v úvahu... Operace SetData a GetData na textuře jsou hrozně pomalé... Možná, že by to výkonově stíhalo, ale trochu se obávám. Je to jen mobil...
Tohle celé by chtělo ideálně provést "na grafické kartě", tj. např. právě nějak využít ty její pomocné buffery (stencil buffer apod.), kam umístím to černé "kolečko", ten buffer potom třeba nějakým způsobem zinvertuji, pak podle něj pak vykreslím... Aby se nemusela data při každém přístupu kopírovat z grafické karty zpět do paměti. Tímhle způsobem se dají na scéně např. vykreslovat stíny. Ale musel bych se na to podívat. Máte někdo nějaké jiné nápady?