Aktualizováno: 4. 11. 2013
V tomto tématu bych chtěl udržovat seznam odkazů na české zdroje o XNA a o vývoji her pro Windows Phone. Pokud najdete něco dalšího, můžete sem vložit odkaz do diskuze, doplním ho do tohoto prvního příspěvku.
Vyvíjíme pro Windows Phone - SmartMania.cz (Tomáš Slavíček)
- Seriál o vývoji pro Windows Phone 7 a o vývoji her v XNA. Celkem 15+1 dílů od úplných začátků až po pokročilejší specifické tipy a triky. Vytváří se 2D hra s raketkou (Galaxy Jet).
- Záznam z praktických hands-on-labů na téma vývoj her v XNA pro Windows Phone. Celkem 19 videí (cca 8 hodin záznamu), od úplných základů po pokročilejší věci. Částečně se kryje se seriálem na SmartManii, je zde navíc ukázána např. podpora tombstoningu na Windows Phone apod. Na hře typu arkanoid je ukázáno, jak ošetřovat kolize i mezi složitějšími objekty.
- Velké množství článků v češtině o vývoji her v XNA a MonoGame. Velká část se věnuje základům 3D grafiky a tvorbě engine a vytváření 3D hry. Velmi zajímavý je seriál o tvorbě HLSL shaderů pro XNA (nelze použít na Windows Phone 7, ale na ostatních platformách se můžou hodit).
- Nový seriál o vývoji her v MonoGame (pro Windows Phone 8, Windows 8/RT, Android, iOS a další platformy).
- Seriál vhodný i pro začátečníky - o základech gamedesignu, 3D grafiky a XNA.
Prakticky se postupně vytváří jedna 2D a jedna 3D hra.
- 10 výukových videí (o celkové délce cca 2 hodiny), společně se vytváří hra typu had.
- Starší, ale přesto stále dobrý seriál o některých pokročilejších technikách XNA frameworku.
- Video-tutoriál, jak v XNA naprogramovat jezdící autíčko, včetně jednoduchých fyzikálních vlastností.
- 2D hra v XNA - kanón a střela. Jak vytvořit menu v XNA a jak zachytit screenshot.
- Můj blog, kam umisťuji materiály k přednáškám ke stažení
Záznam: Herní vývoj v jazyce C# pro Windows 8 (MS Fest 2012)
Záznam: Tipy a triky pro vývoj her v XNA + úvod do 3D grafiky (MS Fest 2012)
- Programování výkonných her pro Windows Phone 7
Prezentace: Programování her v XNA pro Windows Phone 7
Vykreslování poloprůhledných objektů ve 3D scéně
Několik lidí se mě ptalo na nějaké další kvalitní zdroje, ze kterých se dá dobře XNA a obecně herní vývoj pochopit. Můžu doporučit tyto knížky (jsou převážně v angličtině):
XNA 3.0 Game Programming Recipes (Riemer Grootjans)
- Výborná knížka o XNA, formou návodů popisuje mnoho technik z 3D grafiky a herního vývoje.
- Nová knížka o vývoji v XNA pro Windows Phone 7 (zatím jsem nedočetl).
- Nová knížka o vývoji her pro Windows Phone 7 (v XNA, i v Silverlightu).
- Nová knížka o XNA 4.0 a vývoji pro Windows Phone 7 a Xbox 360.
- Pěkná česká knížka shrnující mnoho algoritmů z 2D i 3D grafiky.
- Pěkná knížka o game designu (navrhování her), braná praktickou formou.
- Knížka, jak navrhovat hry pro co největší cílovou skupinu lidí a jak vylaďovat herní mechaniky.