Zheiko wrote:tak teda kdyz budete nekdo nahravat to video, prosim ukazte jak to vypada se zapnutym flashem a pak s vypnutym... treba nejakou recenzi z mobilmanie:)
Video třeba natočím později, zatím jsem zkoušel toto:
Plynulost web browseru:
- aktivní flash (na stránce cca 3 banery + youtube video v 360p)
- aktualizace všech default účtu v nejkratších časech.
- na pozadí zároveň spuštěno ICQ, Skype, eBuddy, GO!Chat a přehrávání mp3.
- systém obsahuje řadu nainstalovaných App a aktivních widgetů.
Chování takto zaneřáděného prostředí je překvapivě plynulé. V prohlížeči lze spatřit pomalejší odezvu, ale zpomalení není nijak markantní. Skrolování je i tak poměrně komfortní. Sekání nastává jen prvních pár vteřin, kdy se stránka načítá. Když však projedete stránku až dolu a ona se celá načte do cache, již není rozdíl skoro znát. Hlavní vliv na rychlost má bezesporu aktivní flash. Při jeho vypnutí ani nepoznáte, že na pozadí běží pět aplikací a aktualizuje se několik účtů zároveň.
Když se k tomu dostanu udělám dvě slepá videa a schválně jestli si budete na 100% jistí které je které.
Quadrant benchmark - po hard resetu, všechny synchronizace zakázány - kromě Google. Nic neinstalováno - krom Quadrant. Zapnutá Wi-Fi a telefonní modul.
Provedl jsem 20 testů, které dopadly podobně. Průměr z nich je 1595 bodů a nejlepší 1644, což je podle
smartphonebenchmarks.com 3.nejlepší výsledek pro nepřetaktovaný přístroj s defaultní verzí OS. Nejlépe pak dopadlo Desire HD, následováno HTC G2. To má pravděpodobně lepší výsledek díky "čistému" Androidu bez HTC Sense.
Mimochodem Samsung Galaxy S skončil až desátý.
Předtím jsem ještě provedl pár testů v týden "starém" systému, se spoustou nainstalovaných app a při nastavené synchronizaci snad úplně všeho a výsledky byly prakticky totožné.
Pak přišel na řadu
GLBenchmark
Moje výsledky zatím nejsou vidět, ale jsou:
3D Rendering Quality: Perspective Correction : 100% (Success)
Texture Filter: NEAREST_MIPMAP_LINEAR 1.1 : 5268 kTriangles/s (32.2 Fps)
Texture Filter: NEAREST 1.1 : 5230 kTriangles/s (32.0 Fps)
Texture Filter: LINEAR 1.1 : 5133 kTriangles/s (31.4 Fps)
CPU Performance: Float : 11049
Lights: Parallel x 4 1.1 : 2288 kTriangles/s (14.0 Fps)
Lights: Parallel x 1 1.1 : 2312 kTriangles/s (14.1 Fps)
3D Rendering Quality: Sub Pixel Precision : 98% (Success)
GLBenchmark Pro ES 1.1 GPU Skinning : 747 Frames (14.9 Fps)
Lights: Omni x 1 1.1 : 2276 kTriangles/s (13.9 Fps)
GLBenchmark Pro ES 1.1 CPU Skinning : 1416 Frames (28.3 Fps)
Lights: Ambient x 1 1.1 : 2341 kTriangles/s (14.3 Fps)
3D Rendering Quality: Z-buffer Precision : 50.2% (Fail)
Texture Size: 1024x1024 1.1 : 4728 kTriangles/s (28.9 Fps)
Texture Filter: LINEAR_MIPMAP_LINEAR 1.1 : 5248 kTriangles/s (32.1 Fps)
Texture Size: 128x128 1.1 : 5370 kTriangles/s (32.9 Fps)
Texture Size: 512x512 1.1 : 4971 kTriangles/s (30.4 Fps)
Lights: Parallel x 8 1.1 : 2241 kTriangles/s (13.7 Fps)
GLBenchmark HD ES 1.1 GPU Skinning : 1745 Frames (58.2 Fps)
Triangles: Smooth Shaded + Color 1.1 : 5445 kTriangles/s (33.3 Fps)
Texture Filter: LINEAR_MIPMAP_NEAREST 1.1 : 5290 kTriangles/s (32.4 Fps)
Triangles: Textured 1.1 : 5168 kTriangles/s (31.6 Fps)
3D Rendering Quality: Bilinear Filter : 97% (Success)
Triangles: Textured + Color 1.1 : 4941 kTriangles/s (30.2 Fps)
Texture Size: 64x64 1.1 : 5386 kTriangles/s (33.0 Fps)
GLBenchmark HD ES 1.1 CPU Skinning : 1743 Frames (58.1 Fps)
CPU Performance: Integer : 16447
Texture Filter: NEAREST_MIPMAP_NEAREST 1.1 : 5386 kTriangles/s (32.9 Fps)
Triangles: Flat Shaded + Color 1.1 : 5341 kTriangles/s (32.7 Fps)
Fill Rate: Multi-Textured 1.1 : 202497 kTexels/s (8.2 Fps)
Texture Size: 256x256 1.1 : 5161 kTriangles/s (31.6 Fps)
Lights: Spot x 1 1.1 : 2260 kTriangles/s (13.8 Fps)
Swapbuffer speed : 585 (58.5 Fps)
3D Rendering Quality: Trilinear Filter : 97% (Success)
Lights: Parallel x 2 1.1 : 2315 kTriangles/s (14.2 Fps)
Fill Rate: Single-textured 1.1 : 203548 kTexels/s (16.6 Fps)
Nejdůležitější hodnoty pro CPU jsou červeně a pro GPU zeleně.
Můžete
porovnat se Samsungem, který tentokrát dopadl lépe, než Vision. A také s Desire HD a Desire.
Závěr si z toho raději udělejte každý sám.
Zajímavé ale je např. CPU Performance u Desire, které je jak ve Float, tak v Integer vždy rychlejší než ostatní HTC a ve Float dokonce nejrychlejší ze všech. Samsung vládne v Pro ES 1.1 Skinningu, ale naopak v HD ES 1.1 ztrácí.
Teď právě testuji přehrávání videa a porovnávám s HTC Touch Pro, Acer M900 a HTC G1 Dream a nepřímo s
Desire s AMOLED a SLCD displejem.
- mp4, upravené na 320x480p pro starší verze iPhone a iPod Touch (kdyby vás to zajímalo, tak je to dexter s05e05)
- jas na 56%, airplane mode, bez zvuku a náročných procesů na pozadí
- v Androidech přehráváno v Meridianu, jinak v TCPMP, fullscreen
- ve všech přístrojích kromě G1 jsou nové baterie, max několik měsíců staré
- Touch Pro se odporoučelo po 4:22 hod (OS WP 6.5)
- M900, kde byl navíc zapnutý telefonní modul po 4:20 (OS WM6.1 Lite)
- Engadget SLCD Desire vydrželo hrát cca 5 hodin.
- Engadget AMOLED Desire bylo po 5 hodinách na 30%
- Desire Z je po 4:20 hodinách na 38%.
- G1 4:15 hod.
Desire Z tak tedy pouze dohání AMOLED Desire a žádný zázrak se pravděpodobně zase nekoná a můj předešlý optimizmus byl asi opravdu jen subjektivní. :(
Uvidíme za pár hodin...
Desire Z tedy vydrželo přehrávat zmiňované video 7:02 hod.
Je to podle vás hodně, nebo málo? Jaké máte zkušenosti vy?
-- doplnění předchozího příspěvku (ned lis 07, 2010 19:49) --
Ještě jsem zapomněl dodat, že v testu Plynulosti web browseru po návratu na Home, bylo vždy Sense dole a muselo znovu naloadovat. Zřejmě málo paměti. Po soft resetu a opakování testu ale již Sense nepadalo.
-- doplnění předchozího příspěvku (ned lis 07, 2010 21:47) --
Podrobná recenze na
www.phonearena.com, která vyzdvihuje výkonnost nového Snapdragonu, cloud služby v novém HTC Sense a offline navigaci a naopak kritizuje rozložení tlačítek hardwarové klávesnice a špatnou hlasitost reproduktoru a sluchátek.
-- doplnění předchozího příspěvku (pon lis 08, 2010 7:27) --
Za stejných podmínek jako při testu Plynulosti web browseru spuštěna hra
N.O.V.A.
V plynulosti hraní nespatřuji žádný rozdíl. Vše je bez jediného záseku i když na pozadí hraje hudba z playeru a jsou spuštěné všechny zmiňované aplikace!
Aby to bylo založeno na exaktních číslech, provedl jsem ještě za stejných podmínek jako při testu Plynulosti web browseru (prohlížeč byl samozřejmě vypnutý) 8x benchmark Quadrant. Průměr z nich je rovných 1500 bodů, což je na
smartphonebenchmarks.com pořád 4. nejlepší výsledek nepřetaktovaného přístroje. Takto zatížený stroj tedy dokázalo předběhnout pouze nezatížené DHD, G2 a Desire Z. Všechna ostatní konkurence je až za tímto výsledkem.