Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Vše okolo vývoje aplikací pro platformy Windows Phone a Windows 10 Mobile
Odpovědět
vono
nováček
nováček
Příspěvky: 14
Registrován: úte úno 25, 2014 22:52
Zařízení: Nokia Lumia 720

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od vono »

Ahoj.
Mám takovou jednoduchou otázku pro lidi, kteří se zabývají, či zabývali vývojem na WP.
Můžete mi prosím prozradit, jaké máte zkušeností s tím, kolik lidí si aplikaci stáhlo, kolik platí, jestli se vývoj vyplatí...
Případně to srovnat s jinými platformami...
Chápu, že něco budou nezveřejnitelná čísla, tak alespoň náznakem. (Vlastní aplikace mě živí; nestáhl si to skoro nikdo;je o to čím dál větší zájem; poměr platících a neplatících je takový a takový...)
Děkuji mnohokrát
matoman
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1163
Registrován: sob lis 10, 2007 11:56
Zařízení: Nokia Lumia 920

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od matoman »

Mam cca 5 aplikacii v store, pre cisto cesky trh, nerobil som ich na to aby som ich predal.
U platenych mam momentalne cca 1-2 platene downloady/per app (ale pritom trial mam neomezeny, sa cudujem, ze to dakto kupuje), skusal som i cisto platenu (bez trialu) tam cisla boli o trochu vacsie...
U free je to momentalne tak 10 do dna. Ale znova pripominam, ze su to aplikacie iba pre CR a niektore z nich iba pre konkretne mesto :). Za posledny rok cca 4tisic stiahnuti (bez obmedzenia trial/paid/free) na aplikaciu.
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od Tomáš Slavíček »

Pěkné téma k diskuzi :)

Windows Phone vývojářů, co se snaží na téhle platformě něco vydělat, je v Čechách pár... Většinou se známe osobně a navzájem o sobě máme přehled. Bude pěkné, když se také přidají do téhle diskuze. Vím, že minimálně jeden na tom byl líp, než já (i když pro WP už aktivně nedělá). Většina vývojářů to ale má spíš asi jen tak pro radost ;)

Nejdřív nějaký kontext... Na Windows Phone nabízím komerčně aplikace cca posledních 2 a půl roku, před tím jsem dělal pro Windows Mobile (zkušenosti viz můj článek). V jeden čas jsem měl na WP Store asi 5 her a 3 aplikace, později jsem ale musel některé odstranit (jako například Handwrite Notes). Microsoft při přechodu z WP7 na WP8 rozbil jejich kompatibilitu a já zatím neměl čas je přepsat z XNA do něčeho jiného.

Všechno jsem také dělal při studiu, nebyl to můj hlavní "zdroj obživy". Víc mi určitě přinášely různé projekty na zakázku. Jinak, z těch aplikací na Store jsem za tu dobu vydělal cca 90 tisíc Kč. Největší hit byla moje hra HexaLines, díky promování na WPCentral měla rekord asi 5400 Kč za den. Na druhém místě pak byly Handwrite Notes, dělaly cca 30% výdělků. Ještě před pár měsíci se mi to drželo cca na 1000 Kč za měsíc, teď mi to přináší asi 600 Kč měsíčně. Což je docela fajn, na to, že jsem na to za posledních půl roku ani nešáhl...

Zajímavé také ale bylo, jak třeba některé moje hry propadly. Star Jumper si stáhlo jen pár lidí, zakoupili si ho jen asi tři. Glow Arkanoid (nyní Glow Smashout) také neměl nikdy extra stahovanost. Tohle je prostě strašně o náhodě, zvlášť u her. Každý úspěch je životně závislý na PR od novinářů, pokud nevyjdou recenze, jako by aplikace neexistovala.

Je pravda, že v globálu to byla teda dost bída... Za ty roky jsem si přál víc. A to tady raději ani nezmiňuji Windows 8 Store, kde byly představy milionů aktivovaných licencí... Ale vždycky to tam bylo možná 10x menší, než na WP... a success story jsem neslyšel žádnou ;) Ale třeba jsem to jen špatně uchopil, nepovedl se mi marketing apod. O mých aktivitách a patáliích za poslední dva roky jsem se také rozepsal na blogu.

Teď si chci trochu vyzkoušet, jak se dá prosadit na dalších platformách, hlavně s projektem Easy Phone. Díky tomu, že jsem převedl svoje hry pod MonoGame, mám je už téměř přeportované i na iOS a Android. Dalo to dost práce a úsilí, především jsem si musel sehnat hromadu testovacích telefonů, naučit se s těmi platformami a tak :) Ale věřím v to. Sám jsem zvědavý, až budu mít po škole, kam se mi to podaří dotáhnout. Protože vyvíjet pro všechny tři platformy najednou bude určitě lepší, než jenom pro jednu (co se v USA stabilizovala na mrzkých 2.1%)...

Ale Windows Phone určitě nezahazuji. Naopak, pořád ho bedlivě sleduji. V poslední době dost sílí, hlavně u nás už má kolem 15%. Za pár týdnů také konečně přijde velký update vývojářských SDK, budou následovat nové telefony. Zatím to všechno vypadá velmi zajímavě. Také si myslím, že i styl trhu se na WP už dost posunul... S obyčejnou appkou trial+buy už skoro není šance. Další aplikaci určitě budu zkoušet dát zdarma + tam připravím in-app nákupy. S tímhle modelem tam určitě prostor je (viz 6Tag apod.), na moje Handwrite Notes by se to dalo aplikovat dobře...

Kdo ví... Tohle nejde jen tak kvantifikovat, musí se to odzkoušet. Každá platforma má něco do sebe. Windows Phone sílí, aplikace tam není možné krást, má velmi dobrou a stabilní komunitu. Pokud se na Store dostanete dopředu, udržíte se tam docela dlouho. A pokud vám vyjdou recenze na WPCentral a vaše appka není úplně blbá, dopředu v žebříčkách skoro jistě vylezete :) Pěkně tam funguje i automatické promování v různých zemích.

A ohledně toho, jestli jsou na WP výdělky malé nebo velké... Jako další platforma do počtu, pokud už má člověk hru multiplatformní, je WP prostě luxus... Tam nemá cenu o ničem uvažovat, prostě do toho jděte, nic neztratíte. Vyvíjet čistě pro WP... Pokud to není vysloveně specifická užitečná aplikace, asi bál bych se na tom zatím postavit business... Ale i na Androidu a iOS je těžké se prosadit s běžně průměrnou aplikací. Třeba u her na iOS byl minulý rok takový propad, že byl málem komerční nesmysl ještě pro iOS vůbec něco zkoušet. Člověk musí hledat a experimentovat, dělat víc různých aplikací, víc platforem... A pak mu třeba taky jednou přiletí nějaký Angry nebo Flappy Bird ;)

PS. v poslední době pořád nějaké firmy shání WP vývojáře. I kdybyste měli všechny aplikace na Store zdarma, určitě vám pomůžou jako dobrá reference u případného pohovoru. Na to by se také nemělo zapomínat :)
steelspace
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1094
Registrován: stř lis 24, 2010 22:29
Zařízení: L920, L930, L950 XL, iPhone 7 Plus
Bydliště: Líbeznice

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od steelspace »

Flappybird je krásný příklad naprosté neodhadnutelnosti úspěchu.
Martin Suchan
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1138
Registrován: pát bře 11, 2011 10:48
Zařízení: Nokia Lumia 925
Bydliště: Praha

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od Martin Suchan »

Já s vývojem pro WP začal v roce 2011 spíše ze zvědavosti - "umím C# a Silverlight, tak proč to nezkusit". Začalo to publikací prvních aplikaci na WP Store: SMS jízdenka, Vlak, Zrcátko, Bugemos...

Později zájem rozdmýchaly různé Nokia a Microsoft soutěže - do dneška jsem vyhrál asi už 4 Lumie a pár věcí okolo :)
Mezitím jsem začal pokoušet i vývoj pro Windows 8, který byl dost podobný, a publikoval jsem Svátky, Česká rádia, Astronomický snímek dne a pár dalších aplikací.

Vloni jsem potom začal vyvíjet na full time WP a Win appky v Mineus s.r.o, kde jsme dali dohromady pěkné kousky pro německý Store: Kino.de, Der Tagesspiegel, PC-Welt, teď vyvíjím WP a Windows 8 aplikace v Seznam.cz a mezitím testuji i v uzavřené betě WP8.1 SDK 8-) . Také jsem i párkrát přednášel o tipech a tricích na MS-festu a píšu občas dev članky na blog, takže řekl bych pěkný vývoj z hobby vývojáře na experta.

K těm výnosům, krom výher v soutěžích mi vlastní aplikace jak ve WP tak ve Win8 Store hodili tak pár desítek tisíc Kč. Na uživení to asi není, ale jako přilepšení jednou za pár měsíců dobré. Stažení mám na WP Store kolem 1,1 milionu a na Windows Store kolem 200 tisíc. Na to, že všechny vlastní aplikace jsou víceméně jen pokusy s API a dá se říct trénink ve vývoji, to není špatné :)
Uživatelský avatar
amentma
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 162
Registrován: stř črc 15, 2009 8:01
Zařízení: Galaxy S8, iPhone 7, zvysky Lumie, ...

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od amentma »

u mna to je podobne ako u kolegov :) tiez som na uvod robil par apps do sutazi, za ktore som ziskal asi 4 lumie... najprv som to chcel odflaknut nejakymi blbostami, ale ako som na tom pracoval tak som v podstate z 0 vedomosti a skusenosti s C# ziskaval viac a viac praxe. Vlastne appky som daval na store vzdy zadarmo, robil som to ako hobby popri zamestnani a castokrat som si pokryval vlastne zaujmy, teda aplikacie boli hlavne pre moje potreby, ale nasli sa aj ini pouzivatelia.

Zarabat som na vyvoji zacal az vtedy, ked som urobil komercne app pre inych zakaznikov, teda appky nie su priamo platene uzivatelmi v store ale za vytvorenie zaplatil objednavatel/zakaznik. Vtedy mi tie moje free appky posluzili ako dobre referencie. Stale nie je programovanie pre WP moje primarne zamestnanie, ale len hobby. Ale mam za tym ucelom zalozenu s.r.o. a na vyvoji pre WP a W8 mam zarobene cca 8000€, co je ako bocny prijem popri zamestnani celkom zaujimave :)

ale aby som nebol len pozitivny, ma to aj tieniste stranky. co mne osobne najviac vadi, je komunikacna bariera s ludmi, ktori rozhoduju a su zodpovedni za mobilne apps v jednotlivych firmach. castokrat maju appky pre iOS a Android, cize maju hotove API, niektorym SK firmam som ponukol vyvoj ich appky pre WP. Polovica ludi vobec nereaguje na takeho ponuky, z tych co zareaguju su vacsinou vsetci bud vyplaseni, ze im chcel ukradnut nejaky kseft, alebo arogantni ze WP je mrtvy a nezaujimavy system... uplne nepochopitelne sa zachovali napr. aj "dobrocinne" projekty v SR, ktore mi odmietli dat pristup k api z dovodu, ze na WP appke uz pracuju, pricom 2 roky ziadna appka nevysla. pripominam ze som chcel kodit zadarmo, len aby som si budoval dalsiu referenciu. v inom vyvojarskom dome, ktory kodi pre iOS a Android som ponukol spolupracu, ze im subdodavatelsky budem robit pre WP a von to moze ist pod ich hlavickou, aby mali aj oni referencie. odmietli ma, ze o WP nie je zaujem, ale do 3 mesiacov zamestnali WP vyvojara a robia to sami... takze konkurencny boj je tvrdy :)
mmme
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 325
Registrován: ned zář 04, 2011 12:34
Zařízení: Smart Ultra 6, Lumia 1020, Omnia 7

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od mmme »

Opravdu skvělé téma. Díky za vaši otevřenost. Jaké máte další plány? Na jaké apky se můžeme těšit?
steelspace
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1094
Registrován: stř lis 24, 2010 22:29
Zařízení: L920, L930, L950 XL, iPhone 7 Plus
Bydliště: Líbeznice

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od steelspace »

Já jsem se do toho vrhnul trochu naivně a vybral jsem si dost složitou aplikaci na geocaching. Tím, že používám oficiální API, je funkčnost limitována podle toho, zda si daný uživatel platí u Groundspeaku premiové členství.
Ve finále je prodejnost mizerná, neoficiálním aplikacím se totiž nedá konkurovat. Ale stejné by to bylo určitě i na jiných OS.
Kromě her ovšem platí (skoro vždycky) to, že úspěšná aplikace za sebou nějakou silnou a dobře vprofilovanou službu.
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od Tomáš Slavíček »

Nebo pokud ta aplikace nabízí něco navíc a je "dotažená do dokonalosti". Třeba ty moje Handwrite Notes byly taky v podstatě "jen" aplikace na zápisky... Ale tím, že se tam dalo psát prstem, bylo to něco originálního, dalo se to i dobře propagovat. Pokud už někdo takovou aplikaci hledal, v podstatě neměla konkurenci... Tohle je vždycky ideální stav. Velmi důležitý je i název aplikace, aby se dala dobře vyhledávat.

Ale k té dotaženosti - už do první verze jsem do Handwrite Notes dával synchronizaci se SkyDrive, možnost připínání poznámek na dlaždice, změnu velikosti písma, světlé i tmavé barevné téma, psaní zprava doleva... Aplikace musí zaujmout na první pohled. Prvních pár dní prodejů je nejdůležitějších, jak budou lidi hodnotit na Store, jestli vyjdou recenze. Téměř ve všech připadech první týden určí, jak se bude aplikace prodávat dál :) Pak už to jedině padá... Dá se s tím potom ještě hýbat, motivovat lidi ke kladnému hodnocení přímo z aplikace, dát dočasnou slevu, propagovat appku z jiných aplikací, přidat funkce a znovu si napsat o recenze... Ale málokdy to už s pozicí na Store a prodeji nějak výrazně zahýbá (pokud vás teda nezačne promovat Angry Joe na Youtube s 1.3 miliony followerů, jako se to stalo Flappy Bird).

S problémem, kdy aplikaci vydat, se potýkám poslední dobou docela dost :) Třeba HexaLines mi už skoro rok běží na iPadu i iPhone. Ale když jsem tu hru dával testovat uživatelům, vyšlo z toho, že by se mělo ještě doladit ovládání, přidat tam více herních módů, ideálně i mutiplayer, lépe řešit achievementy... A než abych tu hru vydal polovičatou, kde by akorát aby zapadla, nechal jsem ji jen tak ležet v šuflíku... A pak už jsem na ni neměl čas. Pro WP jsem ji teda vydal, protože jsem potřeboval prachy :) A také nějakou aplikaci do soutěže s Microsoftem. Chtěl jsem si také odzkoušet mezi menším množstvím lidí, jak na ni budou reagovat... Ohlasy byly překvapivě pozitivní, ale třeba ty problémy s ovládáním se tam opravdu potvrdily (a lidi se mi to nebáli do hodnocení napsat).
petrmasek
přispěvatel
přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: čtv úno 17, 2011 15:39
Zařízení: Nokia Lumia 925, Microsoft Surface RT
Kontaktovat uživatele:

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od petrmasek »

Doufám, že nebudu mimo téma...

Spoluvlastním malou firmu, která se zabývá vývojem sw v .NETu na zakázku. Protože jsem fanda WP, tak jsem se mimo naše komerční projekty pustil na začátku roku 2012 do vývoje pro WP, udělal jsem 2 free aplikace čistě pro zábavu a nabrání zkušeností. Naši stávající zákazníci začali v té době shodou okolností projevovat zájem o vývoj mobilních aplikací, většinou jako doplněk informačních systémů, které jsme pro ně vytvořili. Díky několika referencím v podobě free aplikací pro WP se nám podařilo začít na zakázku vyvíjet mobilní aplikace. Kvůli poptávce jsme kromě WP začali dělat i pro Android a iOS. Postupně jsme zatím udělali cca 10 aplikací na zakázku, některé nejsou veřejně dostupné, protože jsou pro interní použití zákazníka.

Můj pohled, zda se vývoj pro WP vyplatí - s placenými aplikacemi nemám zkušenosti, ale i vývoj free aplikací se může komerčně zúročit:

1) Je to dobrá reference při hledání zaměstnání
2) Může to přinést vývoj aplikací na zakázku (tj. sice pro uživatele obvykle free aplikace, ale vývojář dostane za vývoj zaplaceno)
Pojkar
mám jeden příspěvek
mám jeden příspěvek
Příspěvky: 1
Registrován: čtv kvě 22, 2014 21:04
Zařízení: Lumia 820

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od Pojkar »

Zdravím
Tak taky přihodím své krátké zkušenosti s vývojem a aplikacemi na WP8 co mám.
Na podzim roku 2013 jsem si pořídil moji Lumii 820, na kterou jsem začal zkoušet dělat nějaké aplikace. Reálně jsem se do toho zakousl zhruba v lednu 2014, kdy už jsem základy uměl a ke konci února jsem vydal svou první placenou aplikaci s 30 denním trialem (a drobným omezením). Následně jsem začal dělat i další aplikace zdarma (teď už 2 s reklamou, ostaní bez reklam). Celkem mám v obchodě momentálně celkem 6 aplikací, které se snažím propagovat celosvětově. Tohle vše dělám při zaměstnání na částečný úvazek, takže čas na to i je, ale plánuji se tomu věnovat zcela - co sleduji statistiky, tak vypadá, že WP je opravd na vzestupu a uživatelé WP jsou podstatně ochotnější utrácet peníze než na Androidu, dle statistiky co jsem viděl, tak skoro stejně jako na iPhonu.
No a teď k číslům, jak to zhruba mám. Celkově si za ty 3 měsíce si moje aplikace stáhlo asi 1 500 lidí, nicméně třeba tu poslední 6 jsem vydal teprve tento týden... Moje zmiňovaná placená aplikace je na tom se stažením logicky nejhůř, stáhlo si ji zatím 35 lidí, ale z toho bylo 7 platících stažení, takže to beru jako celkem úspěch že 20% uživatelů co ji vyzkoušelo, tak si ji zaplatilo (zatím všechno češi, co si to koupili) - stojí 20 Kč, takže žádný reálný příjem z toho zatím není.
A jak tady bylo již řečeno, hodně záleží jak se aplikace chytne. Má aplikace Battery and shortcuts, má něco málo 800 stažení, což je více, jak všechny ostatní dohromady. První týden je i důležitý, že se člověk dostane do žebříčku mezi novými aplikacemi, kde je dle mých statistik aplikace více viditelná a tudíž i více stahovaná. Pro představu zmiňovaná BaS appka první týden stoupala až měla 100 stažení za den, jenom pak následující den spadla na nějakých 10 a od té doby stoupá velmi pozvolna na cca 15-20 denně.
Toť shrnutí mých 3 měsíčních zkušeností v WP8 storu.
vdapps
nováček
nováček
Příspěvky: 9
Registrován: stř črc 16, 2014 18:44
Zařízení: Lumia 950 + Lumia 920 + Lumia 710

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od vdapps »

Skvelá téma.. ja reálne skúsenosti čo sa týka financií zatiaľ nemám, keďže som zatiaľ publish-ol ako indie len jednu hru.. po prvom týždni mám 680 stiahnutí.. hra je free.. je mi jasné, že so spoplatnením by tie downloads boli rádovo menšie.. len neviem, či sa mám z čísla 680 za týždeň tešiť alebo byť smutný :) (posledné dni mi dynamika stúpa, teraz je okolo 250 DL za deň).. marketing robím minimálny.. sám som zvedavý, čo to dokáže dať..
steelspace
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1094
Registrován: stř lis 24, 2010 22:29
Zařízení: L920, L930, L950 XL, iPhone 7 Plus
Bydliště: Líbeznice

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od steelspace »

Je to hlavně o propagaci a o štěstí. Navíc případ Flappy Bird ukázal, že nikdo nedokáže odhadnout, co lidi chtějí.
JirkaTom
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1716
Registrován: pon dub 14, 2014 18:23
Zařízení: ***

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od JirkaTom »

Ještě bych do toho zahrnul cílovou skupinu, pro koho je aplikace určena. V oblasti mobilních aplikací má největší potenciál skupina ve věku 12 - 30 let. Za ty mladší vše hradí rodiče, ti starší dost vydělávají a rádi ty peníze taky utrácejí.
Počet DL za den je číslo téměř k ničemu, pokud je ta aplikace zadarmo. Rozhodující je, zda tu staženou aplikaci uživatel používá a třeba je ochotný za ni i zaplatit.
steelspace: Dobře vystiženy hlavní podmínky úspěchu...
steelspace
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1094
Registrován: stř lis 24, 2010 22:29
Zařízení: L920, L930, L950 XL, iPhone 7 Plus
Bydliště: Líbeznice

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od steelspace »

Udělal jsem aplikaci na geocaching, spíš určenou pro ne-hardcore uživatele. Co se stalo:
1. uživatelé si stěžovali, že existuje hned několik obdobných aplikací, které zadarmo jsou
- ty aplikace toho uměly asi tak desetinu, ale evidentntě to nehrálo roli
2. počet stažení 960, počet zaplacení 190, tj poměr asi 1:5 - časově omezená trial verze


Závěr:
- aplikace musí umět něco, co žádná jiná neumí
- propagace je zásadní, příště udělám blog, twitter, fb atd.
- aplikace musí být použitelná pro většinu uživatelů, specializované aplikace nemají na WP šanci (málo uživatelů celkem, spíše ti méně "zdatní")
vdapps
nováček
nováček
Příspěvky: 9
Registrován: stř črc 16, 2014 18:44
Zařízení: Lumia 950 + Lumia 920 + Lumia 710

Reálné zkušenosti s vývojem a nasazením

Příspěvek od vdapps »

Mne sa s mojou (zatiaľ jedinou) hrou na WP podarilo celkom pekné číslo.. po necelých 2 mesiacoch počet stiahnutí vyše 10000.. ale ako vravel Jirka.. je mi to nanič, keďže to dávam zadarmo, ale aj tak ma to teší :) propagácia takmer žiadna.. postol som to na 4 fóra.. jakž takž sa to chytilo na dvoch (smartmania to nie je.. :) počet CZ-SK downloads je slabý).. takže v podstate z 99% ma k tomu číslu dostalo len kvasenie mojej hry v New+Trending liste na Marketplace, kde ťa podržia cca mesiac.. do Top free listu sa mi príliš preraziť nepodarilo, ale asi si za to môžem sám.. nedal som rate button do hry, takže mám síce downloads ale nie reviews.. čo znamená horšie miesta v Marketplace.. takže review button v appke vrelo odporúčam .. (aj keď si samozrejme aspoň troška treba byť istý kvalitou appky, lebo kopec negatívnych reviews veru nepomôže ničomu :))
Timothydok

Realne zkusenosti s vyvojem a nasazenim

Příspěvek od Timothydok »

uvazuju o koupi Surface Book 2, nemate nekdo realne vlastni zkusenosti s timto notebookem? Potrebuju to jako hlavni pracovni nastroj - tzn. zajima me:

- realna vydrz na baterku pri zapnutem photoshopu, lightroomu
- kvalita zpracovani
- vykon na zpracovani fotek a videa - tzn. lightroom, photoshop, premiere
- odjimatelny tablet - asi moc nevyuzjiu, ale i tak fajn vec
- z fotek a videi to nejde uplne zavrit, respektive je tam mezera, vadi to necemu prakticky?

no atd atd. takze pls jestli mate realne zkusenosti, tak budu rad, pokud se s nima podelite.

Pripadne doporuceni na konkurenci, ale libi se mi Surface Book 2 designove predevsim...
Odpovědět

Zpět na „Programování a vývoj“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů