Co mě zaujalo na AppParade #2, ukázka mého 3D engine

Vše okolo vývoje aplikací pro platformy Windows Phone a Windows 10 Mobile
Odpovědět
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

Co mě zaujalo na AppParade #2, ukázka mého 3D engine

Příspěvek od Tomáš Slavíček »

Včera jsem se účastnil 2. pražské AppParade - přehlídky nových mobilních aplikací (i jako prezentující). Viz informace o akci: http://jdem.cz/kqwt5, fotogalerie na Facebooku: http://jdem.cz/kqxm8 a výsledky soutěže: http://jdem.cz/kqxf6

Objevilo se tam mnoho zajímavých informací, napadlo mě sepsat v bodech, co mě tam zaujalo. Mohlo by to zajímat i další vývojáře. Jen připomínám, že to jsou moje dojmy, které nakonec vůbec nemusí korespondovat s realitou :)

Zaujalo mě, že docela dost lidí ještě vyvíjí aplikace pro Nokie, speciálně pro Symbian^3, byla to určitě dobrá čtvrtina prezentujících vývojářů. Hlavní platformou zájmu mezi českými vývojáři je ale určitě iOS. Androida vývojáři berou opravdu jen jako "do počtu". Lidí, co vydělali na aplikaci pro iPhone/iPad v řádu desítek až stovek tisíc tam bylo docela dost, vypadá to, že se to i v dnešní době pořád dá, i když už je velká konkurence. Kde ale měli počty koupení na iPhone v řádu desítek tisíc, na Androidu to bylo kolem pětistovky.

Ohledně Windows Mobile / Windows Phone 7, přišel jsem si tam tak trochu jako exot. O vývoji na WP7 tam zatím nikdo neuvažoval. Jsem zvědavý, jak to bude po dnešním ohlášení spolupráce Nokie a MS :) Také mě zaujalo, že Nokie jsou pořád prakticky nejprodávanější mobily, celosvětově i v Česku (u nás jsou ještě oblíbenější). Vypadalo to, že chytrých Nokií se prodá snad tolik, co iPhone a Androidů dohromady (ale možná tam byl ukázaný jen chytře udělaný koláčový graf, který míchal jabka s hruškami).

Byl tam i jeden vývojář pro Blackberry, trochu mi z jeho názoru přišlo, že vyvíjet pro BB mělo kdysi smysl, ale teď už se to moc nevyplatí. Možná jsme se ale jen úplně nepochopili. O dalších "experimentálních" systémech, jako např. Bada OS, tam nepadla prakticky zmínka. Jinak většina prezentovaných aplikací tam byla na zakázku, většinou to byly různé televizní programy, prohlížítka zpráv, stahovátka z RSS... Docela nuda aplikace. Nikdo se nepokoušel prezentovat nějakou casual hru apod. Co ale bylo vidět, že user experience berou vývojáři jako hodně důležitý prvek a dost se na ni zaměřují (na plynulé posouvání táhnutím prstu, pěknou přehlednou grafiku apod.).

Mluvilo se tam i o cílovkách daných platforem, např. jedna firma teď vytváří streamovací aplikaci pro Gambrinus ligu na iPhone :) Také by mě zajímalo, kolik uživatelů iPhone si ji nakonec stáhne. Mimochodem, z prezentací vyplynulo, že je prý v Česku cca 75 tisíc unikátních iOS zařízení. Jinak, řešily se tam především mobily, vypadá to, že tablety jsou zatím u vývojářů docela stranou zájmu (byla tam jedna app mimochodem pro iPad, o Androidu 3.0 ale např. nepadlo zatím ani slovo). Uvidíme, jaké bude rozložení platforem příští rok.

Já jsem tam prezentoval rozpracovanou verzi svého herního 3D engine pro WP7, moje natočená prezentace bude dostupná na tyinternety.cz. I když moje prezentační schopnosti mají zatím dost rezervy, myslím, že jsem to zvládnul celkem dobře :) Jak jsem tam zmiňoval, engine plánuji dotáhnout do nějaké použitelné podoby cca do léta a určitě bych si ho nechtěl nechat jen pro sebe. Nějakou cenovou politiku nebo podmínky použití ještě ale rozmyšlené nemám.

Můžete se podívat na video, které jsem k mojí prezentaci pouštěl:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6YwKN1rZlRU[/youtube]

Vlastnosti engine:
- generování objektů (kvádry, koule, terén...), potažení texturami
- virtuální joystick, podpora multitouch gest
- předvolené kamery (statická, FPS, strategy...)
- poloprůhlednost (řazení objektů)
- optimalizace vykreslování (octree, quadtree)
- stínová kolečka, dynamické stíny, předpočítávané lightmapy
- v přípravě: správa obrazovek, vykreslování menu, kolize, pohybový senzor
sarsonj
nováček
nováček
Příspěvky: 4
Registrován: stř úno 24, 2010 16:38
Zařízení: iPhone / Nexus One

Co mě zaujalo na AppParade #2, ukázka mého 3D engine

Příspěvek od sarsonj »

My určitě o WinMobile uvažujeme, zvláště po dnešním oznámení Nokie :-).

Jinak my třeba casual hru máme (http://www.paddleponggame.com) a zrovna pro iPad, nicméně zatím neměla takový komerční ústěch, abychom se s ní chlubili. Když ji dáme na pár dní zdarma, tak si vždy asi 20 000 lidí denně hru stáhne, ale jako placené to moc nejde. Takže si to schováváme, až to vychytáme a doděláme ještě některé funkce.

Jindra z TappyTaps
IkE Blaster
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 2379
Registrován: sob led 19, 2008 21:42
Zařízení:    
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Co mě zaujalo na AppParade #2, ukázka mého 3D engine

Příspěvek od IkE Blaster »

tomasslavicek: Musím říct, že paráda :) Tohle bych programoval hooodně dlouhou dobu i kdybych se o tu tématiku zajímal (vývoj her mě moc nebere). Kolik to má FPS při těch složitějších scénách na reálném zařízení?
Jiří Hrma
šéfredaktor
šéfredaktor
Příspěvky: 9220
Registrován: čtv čer 16, 2005 16:44
Zařízení: ---
Bydliště: Praha

Co mě zaujalo na AppParade #2, ukázka mého 3D engine

Příspěvek od Jiří Hrma »

Jindro, tak až budete mít něco pro Windows Phone 7, kontaktujte mě a rádi váš produkt čtenářům představíme :)
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

Co mě zaujalo na AppParade #2, ukázka mého 3D engine

Příspěvek od Tomáš Slavíček »

IkE Blaster: Já aktuálně reálné zařízení k dispozici nemám, měl jsem ho jen dvakrát na chvíli zapůjčené. Sám se těším, až pořádně otestuji limity, kolik to dokáže :) Snad ho ale v brzké době už budu mít. Výkonu hodně pomáhají ty předpočítávané stíny (lightmapy, že se při renderování už nemusí znovu řešit) a další optimalizace jako řazení objektů podle vzdálenosti, textur apod.

Co si zatím zjišťuji, utáhnout by to mělo docela hodně. V té ukázce ve videu mi myslím běželo nějaké zbytečné počítání, té poloprůhlednosti většinou ve hrách také tolik není, navíc i ty textury byly hodně velké. I tak se výkon celkem držel. Uvidíme, jak to bude vypadat, až ve scéně bude víc nějakých modelů (vyexportovaných z 3D editoru), navíc třeba s animacemi, ale zatím bych se toho nebál. U složitějších scén by se dalo případně zmenšit rozlišení (na zařízení je to řešeno hardwarově, downscale to nezpomaluje), tohle se renderovalo v plných 800x480 pix.

Teď na něm zkoušíme ještě s dvěma kamarády postavit hru, uvidíme, jak to půjde. Hodil by se nám grafik :) Ale všechno bude záležet na času, letos mám ještě státnice, bakalářku, chci ještě psát nějaké články, bude toho dost.
Odpovědět

Zpět na „Programování a vývoj“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 64 hostů