Wheel: Hra pro všechny verze WM se zajímavým ovládáním

Diskuze o operačním systému Windows Mobile 6/6.1/6.5 a dalších vývojových větvích (6.5.x)
Odpovědět
RDT
VIP
VIP
Příspěvky: 450
Registrován: úte dub 10, 2007 21:59
Zařízení: HTC HD7, Sony Vaio UX380N (100GB) a P92KS
Kontaktovat uživatele:

Wheel: Hra pro všechny verze WM se zajímavým ovládáním

Příspěvek od RDT » ned zář 12, 2010 23:00

Pro Windows Mobile nebyl nikdy dostatek her. Jednoduše proto, že tato platforma nebyla nikdy zamýšlena jako herní (a při svém vzniku v roce 2000 ani být nemohla). Není špatně, že silné jádro Windows CE umožňovalo vyrábět velmi rozličná zařízení s různými chipy, s různými displeji a s různou konstrukcí, ale optimalizovat jednu hru pro všechna Windows Mobile zařízení tím pádem nebylo docela reálné. Před několika měsíci jsem začal pracovat na plošinovce, která by se dobře hrála na většině současných Windows Mobile zařízení, a protože už se mi nechtělo déle čekat, uvolnil jsem ke stažení vývojovou verzi, kterou si můžete vyzkoušet.

Doplnění: Nechápu, jak to, že mi to nedošlo dřív, ale uživatelé na fóru xda-developers.com samozřejmě přišli na to, že mé falešné multitouch ovládání nefunguje na HTC HD2, protože má kapacitní displej. Ironie, ale průměrování místa dotyku funguje opravdu jenom na rezistivních displejích.

obrázek

Čím se Wheel liší od jiných titulů?
Možná si vzpomínáte na demo verzi ukazující především princip ovládání. Jsem na něj pyšný, jelikož můžete hrát na jakémkoli zařízení bez fyzických tlačítek s klasickým rezistivním displejem, aniž by byl problém řídit hlavního hrdinu a zároveň s ním třeba vyskočit (v tu chvíli totiž normálně potřebujete tlačítka dvě). Použil jsem falešné rozpoznání dvou stisknutých bodů zároveň (možná jste si všimli, že váš rezistivní displej bez podpory multitouch při stisku dvou bodů určí jako bod dotyku střed mezi nimi), což byla vlastně první věc, kterou jsem pro hru dokončil.

Dalším pilířem hry je univerzálnost. Nemám rád aplikace, které existují v různých verzích pro různé displeje. Wheel si zahrajete na displejích s rozlišením QVGA a vyšším, ovšem přirozeně čím více bodů bude váš displej mít, tím větší herní oblast uvidíte (WVGA, VGA nebo HVGA displej je tím pádem nejvhodnější). Ještě příjemnější je informace, že ke spuštění vám stačí cokoliv, na čem běží Pocket PC 2002 a vyšší.

O co jde ve Wheelu z herního pohledu?
Ovládáte robotické kolo, s nímž musíte posbírat co nejvíc hvězdiček, za které získáváte body a najít východ do další dimenze, která může být hodně podobná té předchozí, anebo úplně jiná. Celou dobu vám bude dělat společnost biologický robot z vnějšího vesmíru toužící po hvězdičkách ještě víc, než vy. Naneštěstí je nemůže sebrat, jelikož se nachází v nižší dimenzi. Díky vašemu přecházení v dimenzích jste pro něj přístupnější, a skóre tím pádem krade vám.

obrázek

Při vstupu do nové dimenze bude vaše kolo na nějaký čas rychlejší (modrá aura), stejně jako po jeho obnovení, když narazíte na hřebík anebo s ním vypadnete z mapy. Pro extra dlouho trvající vyšší rychlost musíte najít zelený šlahoun. Červená šipka zrychlí nepřátelského robota z vnějšího vesmíru a zelená šipka ho zpomalí. Vyhrajete (a odrovnáte nepřátelského robota), když dokončíte poslední dimenzi. Hru lze kdykoliv a kdekoliv uložit („X“ -> „SAVE“) a později v ní pokračovat (v hlavní nabídce „CG“).

Stav vývoje a stažení
Jak plyne z názvu verze a jak jsem nakousl v úvodu, hra není finální. Ve skutečnosti si nejsem zcela jist, zda ještě stojí za to na hře pracovat, když se blíží Windows Phone 7 (platforma z části vyloženě herní). Pokud si hru stáhnete, zahrajete a řeknete mi, co si o ní myslíte, potěší mě to :). Aktuální verzi můžete stahovat na této stránce.

Uživatelský avatar
vosa
přispěvatel
přispěvatel
Příspěvky: 88
Registrován: pát bře 06, 2009 17:01
Zařízení: HTC Desire
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Wheel: Hra pro všechny verze WM se zajímavým ovládáním

Příspěvek od vosa » pon zář 13, 2010 14:41

Sice už jsem s wm přestal ale co vyšlo tvoje první demo nemohl jsem se dočkat dalších...už jsem odpadl androidu ale určitě doporučuji vyzkooušet, dobrá práce ;)

RDT
VIP
VIP
Příspěvky: 450
Registrován: úte dub 10, 2007 21:59
Zařízení: HTC HD7, Sony Vaio UX380N (100GB) a P92KS
Kontaktovat uživatele:

Wheel: Hra pro všechny verze WM se zajímavým ovládáním

Příspěvek od RDT » pon zář 13, 2010 20:06

Díky :). Měl jsem začít trochu dřív, ne v době, kdy už Windows Mobile umíraly... Stejně, sám sobě jsem si potvrdil, že Windows Mobile opravdu nejsou herní platforma. Psát hru, která by běhala plynule na všem, je hrozně omezující. Samozřejmě, že by bylo cool použít třeba výkonné a hardwarově akcelerované (a složité) OpenGL ES (štval mě ten nevyužitý potenciál posledních Windows Mobile zařízení od HTC), jenomže cílová skupina hráčů by byla mrňavá...

Uživatelský avatar
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

Wheel: Hra pro všechny verze WM se zajímavým ovládáním

Příspěvek od Tomáš Slavíček » pon zář 13, 2010 20:15

Hra vypadá zajímavě, nápad je to originální. Testoval jsem na Samsungu i900 Omnia (WM 6.5.3), se simulací multitouche jsem měl ale problém. Podle mě mi to vůbec nefungovalo, když jsem držel šipku doprava a chtěl vyskočit, musel jsem ji krátce pustit a zmáčknout šipku nahoru. Jinak mi to vůbec nereagovalo.

Další věc, že poměrně často se hra škubnula, při ostřejší hře se klidně každých 5s na půl sekundy pozastavila. Předpokládám, že to nejspíš vykresluješ přes GAPI, v tom se ale moc neorientuji. Zkus zkontrolovat, kdy se ti tam spouští uvolňování paměti apod. Mohlo by to ale být i špatným grafickým driverem v mém PDA, na jiném zařízení jsem to nezkoušel.

Ještě dej pozor na "vyrovnanost" hry, aby kvůli tomu, že v QVGA ukazuješ mnohem menší výřez z herního plánu, nebyla hra zbytečně obtížnější nebo méně hratelná. Určitě by jí také prospěly alespoň jednoduché zvuky.

Jinak je hra super, je za ní vidět kus práce. Oceňuji i ten nápad s virtuálním multitouchem. Je ale pravda, že pro WP7 už to multitouch a gestures API v XNA je vyloženě pěkné, s tím už se pracuje příjemně :)

-- doplnění předchozího příspěvku (pon zář 13, 2010 21:31) --

No, ještě doplňuji - když se snažím dotýkat správně, to průměrování multitouche mi na Omnii funguje. Spíš bych to přikládal kvalitám Samsungu a jeho polofunkční dotykové vrstvě. Asi jsem tenkrát narazil na špatný kus, digitizér už jsem jednou měnil, už by to ale chtělo zase. Kdybych ten mobil nepoužíval jako 3G modem, asi už by letěl z okna :)

RDT
VIP
VIP
Příspěvky: 450
Registrován: úte dub 10, 2007 21:59
Zařízení: HTC HD7, Sony Vaio UX380N (100GB) a P92KS
Kontaktovat uživatele:

Wheel: Hra pro všechny verze WM se zajímavým ovládáním

Příspěvek od RDT » pon zář 13, 2010 21:06

Díky za testování :). O problému rozpoznávání multitouche na QVGA displejích jsem už slyšel, na WQVGA (u Omnie) to bude nejspíš podobné a falešný střed dotyku je někde jinde :???:, zkusím tam udělat větší toleranci (při stisku dvou bodů rezistivní displej někde vypočítá střed, jenomže po testování na mnoha zařízeních se zdá, že to "někde" není u některých displejů zrovna uprostřed).

Odpovědět

Zpět na „Windows Mobile 6/6.1/6.5/6.5.x“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů