Stránka 1 z 16

iPAQ 614c - společně řešíme nedostatky a problémy

Napsal: stř dub 02, 2008 19:04
od Diamant
Na adresu HP som poslal e-mail s nasledovným popisom nedostatkov iPAQ-u 614c:

1) Po pripojeni k Bluetooth handsfree suprave v aute (testovane na viacerych
HF supravach) ma zariadenie cely cas rozsvieteny displej a vyrazne to
skracuje vydrz plne nabiteho zariadenia len na zopar hodin. Po manualnom
vypnuti displeja kratkym stlacenim vypinacieho tlacidla sa displej opat sam
zapne. Tuto zavadu potvrdilo viacej uzivatelov iPAQu 614c.

2) V aplikacii Messaging (MMS, SMS, E-mail, ...) sa neustale sam zapina
rezim pisania xT9. V ostatnych aplikaciach staci xT9 vypnut iba raz a pri
opatovnom spusteni aplikacie sa automaticky pouzije naposledy pouzity rezim
pisania textu. Vzhladom na absenciu slovenskej databazy slov nie je mozne
bez vypnutia xT9 pisat slovensky text za pomoci hardwarovej klavesnice. Tuto
zavadu potvrdilo viacej uzivatelov iPAQu 614c.

3) Nie je mozne nastavit blokovanie zariadenia heslom tak, aby zariadenie
vyzadovalo pri kazdom zapnuti displeja heslo, ale aby v zapnutom stave uz
nevyzadovalo heslo znova po uplynuti isteho casu. Mala by to zabezpecit
volba "Vyzadovat heslo po 0 minutach", ktora sa vsak sprava rovnako, ako
keby bola nastavena na 1 minutu. U zariadenia s OS Windows Mobile 2003SE
volba "0 minut" funguje korektne.

4) Zabudovany fotoaparat pri nepatrnom pohybe (samotnym zariadenim, alebo
pohybom snimaneho objektu) pocas expozicie produkuje zdeformovane zabery
(vid priloha). Tuto zavadu potvrdilo viacej uzivatelov iPAQu 614c.

5) Zabudovany blesk ma znacne nedostatocnu intenzitu a po jeho aktivacii je
cely cas rozsvieteny. Tuto zavadu potvrdilo viacej uzivatelov iPAQu 614c.

6) Nie je mozne synchronizovat podadresare adresara Inbox s pocitacom. Po
prvej synchronizacii uz v nastaveniach synchronizacie vobec nevidno polozku
Inbox vratane podadresarov. Skusal som synchronizaciu USB kablom na pocitaci
vybavenom OS Windows Vista a MS Outlook 2007 + Centrum zariadeni Windows
Mobile 6.1. Pritom na tejto PC konfiguracii je synchronizacia podadresarov a
dresara Inbox na zariadeni PDA s OS Windows Mobile 2003SE bezproblematicka.
Tuto zavadu potvrdilo viac pouzivatelov iPAQu 614c.

Preto Vas prosim o najdenie sposobu vyriesenia tychto problemov, nakolko
iPAQ 614c je velmi vydarene zariadenie.

Podotykam len, ze uvedene nedostatky sa prejavuju na vsetkych troch mnou
testovanych kusoch iPAQ 614c a potvrdili ich aj dalsi uzivatelia.


Dostal som však nasledujúcu odpoveď:

Dobry den,
pro rychlejsi a operativnejsi reseni technickych problemu jsou
uprednostnovany konzultace prostrednictvim telefonicke podpory. Pouzity
formular slouzi pouze pro predprodejni dotazy.

Kapesni PC HP iPAQ 614c mame dlouhodobe testovano, popisovane problemy se
nam vsak reprodukovat nezadrilo ani nejsou jinymi zakazniky hlaseny. Vase
poznatky vsak odesleme na vyvojovou divizi HP - pokud na zaklade feedbacku
shledaji, ze se jedna o zavazne globalni problemy a nedostatky, lze reseni
ocekavat v nektere z budoucich aktualizaci na webu HP.

Pro pripadne dalsi informace kontaktujte prosim zakaznicke centrum HP na
telefonnim cisle CR +420-261 307 310 / SK +421-268 208 080.

S pozdravem

Daniel Novak
Technicka podpora Hewlett Packard


Preto prosím všetkých, ktorí majú niektorý z uvedených problémov, aby zavolali na linku HP a posťažovali sa im. Neverím, že mám uvedené problémy iba ja a niekoľko mojich známych. Tak nech si uvedomia, že sa nejedná len o jediný kus s týmto problémom.

Napsal: stř dub 02, 2008 19:11
od MgX
Diamant

Skvělá práce. Myslím, že bychom sem mohli případně přidat ještě svých pár postřehů, co jak nefunguje, či funguje špatně.

HP by měla být za takovýto rozbor vděčná, a to nejen kvůli opravě softu v iPAQu 614c, ale i z důvodu dalšího vývoje nových zařízení.

EDIT: BTW: je zajímavé, že když člověk někam zavolá na technickou podporu a má vícero zásadních věcí na řešení, odkáží jej na email, nebo webformulář - tady je to naopak :roll:

...... že by HP iPAQ 614c bylo takové ,,nechtěné dítě" ?

EDIT2: Když jsem si tak znovu přečetl odpověď od HP, tak si říkám, zda ,,kucí" vůbec vědí, že v balení chybí ona fólie. Já vím, že jsem s tím trapnej, ale chtěl jsem si rejpnout... :tlem:

Napsal: stř dub 02, 2008 19:13
od Lukáš Mano
To máš pravdu, ale doufejme že se HP nezachová jako HTC ohledně Kaisera :???: :wink:

Napsal: stř dub 02, 2008 19:21
od xthomas
moc bych se na pomoc nebo urychlené hledání řešení od HP netěšil.. :-(

osobně jsem od nich žádné takové zařízení neměl, ale s jejich podporou jsem bohužel měl možnost několikrát jednat, a že by HP bylo v tomto ohledu nějak pružné..

stačí mi věta "kapesni PC HP iPAQ 614c mame dlouhodobe testovano, popisovane problemy se nam vsak reprodukovat nezdarilo ani nejsou jinymi zakazniky hlaseny.." a už tuším jak se k tomu budou stavět :-(

ale třeba jen zbytečně maluju čerta na zeď :wink:

Napsal: stř dub 02, 2008 19:35
od hxg614
No klasika, odpísali štandardnú odpoveď č. 24 zo zoznamu odpovedí...

V minulosti som riešil u HP problémy so svojim hw6515, a s ich riešením som bol spokojný. Reagovali promptne, servisné stredisko naozaj vychádzalo v ústrety. No od leta 2007 autorizované servisné stredisko (jediné na Slovensku) rieši len pozáručné opravy - všetko záručné treba hlásiť na HP linku, a oni následne vyšlú kuriéra. Teraz nedávno som mal skvelý zážitok s reklamáciou jedného iPaqu (nie môjho), kuriér pre PDA nechodil, HP servis ho prevziať nechcel, nakoniec to zvalili na predajcu, nech ho vezme na reklamáciu on. Divný prístup...

Celkovo som z prístupu HP v prípade 614c sklamaný. Nielenže zariadenie nespľňa sľubované a oficiálne deklarované vlastnosti či parametre, navyše sa HP k riešeniu problémov s 614c stavia úplne macošsky. Pikoška bola, keď som sa cez nejaký online web formulár doklikal na HP live chat niekam do Indie - tam mi dokonca tvrdili, že produkt HP 614c neexistuje a výrobné číslo môjho produktu nefiguruje medzi HP produktami.

Napsal: stř dub 02, 2008 19:48
od Diamant
No tak či onak, mali by sme čo najviac bombardovať HP, nech s tým niečo robí a nech im zoberieme argument, že nikto iný sa nesťažuje a taktiež sa im nejako oslabí ich tvrdenie o dostatočnom testovaní.

A samozrejme uvítam aj ostatné nedostatky, na ktoré som ja pri mojom štýle používania nenarazil.

Napsal: stř dub 02, 2008 19:53
od MgX
Když to tak dlouho testovali, je zvláštní, že si nestačili všimnout, že nefunguje ukázkové video, které je ,,od výroby" přímo v iPAQu :roll:

Až tam zavolá 10 000 lidí, tak 10 001mu řeknou, že si na to zatím nikdo nestěžoval a tento výrobek je dlouhodobě testován a ani při těchto náročných testech na nic nenarazili.

BTW: řečnická otázka ... chtěl bych definovat slovní výraz ... firemní profesionalita

Napsal: čtv dub 03, 2008 7:30
od copkill
ja ich asi roztrhnem debilov.
ked som riesil problemy , ze som nevedel rozbehnut igo ( samozrejme bola iba stara verzia ) , tak ma chlapik na telefone 10 minut zdrzoval a este sa ma vypitoval , ze kde som ho zohnal , ze oni ho este ani nevideli ..
tak nex neodpisuje debilko, ze ho maju dlhodobo testovane ...
asi im dnes este zavolam a doje.em aj za tu foliu a nadiktujem aj problemy , ktore sem pisal diamant :twisted:

btw: kolega ho kupoval po mne a ma v nom orange .. brutalny problem s prechodom gsm / 3g ... ja s O2 tento problem nemam ... nevsimli ste si niekto problemy so svojim ???

Napsal: čtv dub 03, 2008 9:04
od Diamant
Nie, s prechodom GSM <-> 3G nemám problém, mám Orange a 3G bežne využívam na dáta. Pravidejne jazdím cez miesto, kde končí pokrytie 3G siete a už som aj niekoľko krát telefonoval a hovor nepadol, bolo to OK, skúšal som to ako z 3G do GSM, tak aj naopak.

Ja im tam zavolám dnes!

Napsal: čtv dub 03, 2008 10:03
od Diamant
Tak mám telefonát za sebou:

O nevalnej kvalite fotoaparátov na hotline zrejme už vedia, nakoľko sa ma hneď pracovník pýtal, či sa jedná o neostrosť fotoaparátu a pred koľkými dňami som zariadenie zakúpil. Vysvetlil som, že fotoaparát je problém, ale ani výmena kusu situáciu moc nevyrieši. Tak ma prepli na človeka, čo rieši technickú podporu a riešenie problémov.

Tomu som všetko vysvetlil. Na margo neustáleho svietiaceho displeja počas pripojenia k Bluetooth v aute skonštatoval, že to tak má byť, je to správne, v aute treba používať nabíjanie. Tak som argumentoval, že to je trochu na hlavu, keď si kúpim auto s handsfree, aby som musel iPAQ stále davať nabíjať, potom je mi handsfree s telefónnym zoznamom temer zbytočné. Až teraz mi napadlo, že to zapínanie neznamená len problém s vybíjaním, ale po zapnutí sa vo vrecku neraz na displeji niečo aj pozapína. Tak im to nadiktujte niekto.

To zapínanie xT9 v Messagingu uznal ako bug a skonštatoval, že ak sa ozve viac userov, tak to budú musieť riešiť.

To blokovanie zariadenia heslom - to nechcel uznať, ale vraj sa s tým včera hral a zistil to tiež. Napokon to tiež uznal ako bug.

Body 4 a 5 registruje a vie o nich (dokonca poznamenal, že to tak je u všetkých zariadení, že aj na internete sa o tom píše v recenziách), ale samozrejme hneď poznamenal, že to nie je foťák, tak sa od toho nedajú očakávať tak kvalitné zábery. Na čo som hneď argumentoval, že ja to porovnávam s mobilom N73 a ten má výrazne lepšie zábery. Na to ma zabil vetou, že iPAQ ale nie je klasický mobil, tak by mu bolo potrebné na tento jeho argument vymyslieť nejaký silný protiargument. Mne pri telefonáte nič rozumné nenapadlo.

A napokon o tej synchronizácii podadresárov inboxu tiež vedel, ale najskôr tvrdil, že to tak je správne. Potom však povedal, že toto oni nevedia ovplyvniť a že to musí riešiť Microsoft. Tak idem bombardovať zase ich.

Tak som mu vysvetlil, že chcem, aby sa moje pripomienky dostali až k výrobcovi, aby mohol buď chyby napraviť u tohoto zariadenia, resp. ak nie, tak nech o nich vedia aspoň preto, aby mohli vylepšiť svoje budúce produkty (krásna veta, že ?). Ale je jasné, že ak sa neozve dostatok ľudí, tak to budú ignorovať. Preto tam zavolajte všetci, nech si nemyslia, že na to môžu úplne kašlať.

Napsal: čtv dub 03, 2008 10:28
od xthomas
to diamant: díky ti za aktivní přístup ve věcech ohledně nedostatků ipaqu a za tvou komunikaci s HP

to all: všichni uživatelé by se jim měli ozvat, že mají totožné (a případně další) problémy jak vyzýval Diamant, jen pak bude šance, že s tím HP začne něco regulérně dělat. Takže majitelé Ipaqu všech zemí, spojte se, a volejte na podporu HP :wink:

Napsal: čtv dub 03, 2008 13:11
od maaten
Diamant, mas meno toho chlapika z HP, prosim ta?

kontakty?

Napsal: čtv dub 03, 2008 18:40
od mato
Keď teda chcete aby sa tam človek ozval, nechcete mi to zjednodušiť a poslať číslo telefónu, email, link?
Ďakujem...

Napsal: čtv dub 03, 2008 19:12
od xthomas
a co takhle se kouknout na webu nebo aspoň na začátek tohoto vlákna? :wink:

cituji z prvního Diamantova příspěvku:

Pro pripadne dalsi informace kontaktujte prosim zakaznicke centrum HP na
telefonnim cisle CR +420-261 307 310 / SK +421-268 208 080

hp614

Napsal: čtv dub 03, 2008 20:21
od MYKY
Mě se stává že když mám aktivovano vypínání přístroje třeba po minutě tak pokud mám hovor a mluvím tak se mi po minutě vypne dislej a současně s tím přestanu slyšet druhou stranu a ona mne. musím telefon zapnout zapínacím tlačítkem a je vše ok,ale pouze na další minutu

Napsal: čtv dub 03, 2008 20:25
od mato
Tak to sa ospravedlňujem že som to prehliadol ale email tam nevidím. Ale nevadí nikam volať nebudem, chcel som pomôcť ale keď sa mieni do mňa niekto navážať tak mi je pomoc ukradnutá.... Zatiaľ vidím že s tým robí niečo len diamant ostatní zase len kecajú... takže nič, zbohom smartmania...

Napsal: čtv dub 03, 2008 20:31
od xthomas
to mato: nemyslím, že bych se do tebe nějak navážel.. s nijak příkrý jsem nebyl. a to že tyhle informace jsou opravdu lehko dostupné pro každého kdo je chce, mám pravdu.

každopádně jsem se nechtěl nikoho dotknout, a už vůbec ne tak zásadně, že zanevře na celou Smartmanii :wink:

EDIT: sorry za OT

Napsal: čtv dub 03, 2008 20:35
od Diamant
No to je práve ten problém. Keby korektne fungovala položka pre aktiváciu hesla po 0 minútach, tak by sa ti to nestalo. Heslo by sa vyžadovalo len po zapnutí displeja. Mne napríklad tá minúta značne liezla na nervy. Hlavne pri synchronizácii s PC sa po minúte synchronizácia prerušila a chcelo to heslo.

Polovička má heslo nastavené na 5 minút a vypínanie zariadenia po jednej minúte neaktivity pri prevádzke na baterku a ani počas dlhého telefonátu sa jej to heslo neobjavuje prípadne sa displej nevypína.

Bohužiaľ meno toho pracovníka neviem, ale ak zavoláte na to číslo (je jedno, či SK alebo CZ, beztak sa po zvolení kategórie tuším 5 prislúchajúcej iPAQom dostanete do CZ centrály). A tam to zrejme zodvihne prvý voľný človek. Mailom sa technická podpora nedá riešiť, ja som to skúšal najskôr mailom a bolo mi vysvetlené, že email je iba pre predpredajnú podporu.

Tak teda kto ďalší tam už zavolal? Sám na to skutočne nestačím.

Napsal: pát dub 04, 2008 5:34
od discobolos
Diamant - vydrž, přes víkend 614 pořádně otestuji a v pondělí se můžou těšit. Jinak moc hezká recenze.

Napsal: pát dub 04, 2008 8:26
od Diamant
Jasne, otestuj a nahlás im to tam. Každá firma, ktorá je certifikovaná podľa ISO 9001 (čo predpokladám, že HP je) musí dôsledne sledovať reklamácie zákazníkov a musí mať potom písomne podchytené, ako riešila tie reklamácie a čo urobila pre to, aby ich v budúcnosti bolo menej (sleduje sa to pri auditoch). Takže čím viac reklamácií tam budú mať, tým viac sa nimi MUSIA zaoberať, preto každý jeden z vás, ktorý tam zavolá napomáha tomu, aby HP uvedené nedostatky vyriešilo.