Xperia a nefunkční klávesnice

Diskuzní koutek věnovaný komunikátorům od Sony Ericssonu (Xperia X1, X2)
FloydPink
přispěvatel
přispěvatel
Příspěvky: 65
Registrován: ned srp 09, 2009 9:29
Zařízení: Nokia Lumia 630

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od FloydPink » čtv zář 17, 2009 20:17

To KVARK: Taky jsem dával Xperii do servisu, kvůli klávesnici. Prozatím je tam 10 dní, ale jestli to dopadne jak u tebe, tak se ti pod petici určitě podepíšu.

Uživatelský avatar
KVARK
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 424
Registrován: stř črc 01, 2009 18:44
Zařízení: LG Optimus 2X

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od KVARK » čtv zář 17, 2009 20:50

FloydPink:
Dost by mě překvapilo, kdyby ti to uznali. Přece jenom výměna celé klávesnice není levná záležitost.

Dneska už jsem prodejce na telefonu nezastihl, tak jsem jim alespoň poslal email v duchu toho, co jsi mi poradil mike-bikere. Takže zítra budu informovat o jejich reakci(pokud teda vůbec nějaká bude).

Zkoušel tu už někdo řešit podobné problémy pomocí Sdružení obrany spotřebitelů ČR ?
Bydlím poblíž Brna a na Křenové(za Hl. nádražím) mají zrovna pobočku.
Tak jestli by se nevyplatilo je navštívit.... :?:

K té petici: Jestli to opravdu máme dát nějak dohromady, tak to bude dosti složitá věc a to nejen organizačně.
Nejvíc by pomohlo upozornění na tenhle velký projekt pomocí článku přímo na Smartmanii popř. Mobilmánii.
Jinak bude dost těžké shánět všechny poškozené uživatele Xperie...

Uživatelský avatar
zener
nováček
nováček
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 15, 2009 20:19
Zařízení: SE Xperia X1

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od zener » čtv zář 17, 2009 21:35

KVARK píše:K té petici: Jestli to opravdu máme dát nějak dohromady, tak to bude dosti složitá věc a to nejen organizačně.
Nejvíc by pomohlo upozornění na tenhle velký projekt pomocí článku přímo na Smartmanii popř. Mobilmánii.
Jinak bude dost těžké shánět všechny poškozené uživatele Xperie...
Myslim, ze na mobilmanii budou radi za kazdy clanek. Kdyz jim tam napiseme a slusne poprosime, myslim, ze to s nimi pujde vyjednat. Jinak neni treba problem vytvorit treba skupinu na FB s tim, ze kdo se prida do skupiny, ten potvrzuje petici. Popr. neni problem udelat jednoduchy web, kde se skrze formular prida clovek k podpisu.

EDIT1: Co se tyce Tvych fotek prasklin, myslim, ze je to zcela zretelne. Muzu Te "potesit" - mam zcela stejne praskliny. Plus jeste dalsi. Kdyz oddelam kryt baterie, takovy ten plastovy ram je napraskly. Udelam foto...

EDIT2: Slibena fotografie praskliny (viz EDIT1)
Obrázek

Uživatelský avatar
KVARK
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 424
Registrován: stř črc 01, 2009 18:44
Zařízení: LG Optimus 2X

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od KVARK » čtv zář 17, 2009 21:59

zener:
Programovat stránky snad ani nebude třeba. Ale ten FaceBook není špatné řešení...
Jakmile by se nám podařilo ten náš zájem i s odkazem na FB protlačit na Mobilmanii, tak už by se lidé jen hrnuli...

K těm obrázkům: No vidíš, to mě ani nenapadlo. Vyfotit to vedle baterie...
Pod krytem to mám samozřejmě prasklé taky(jak jinak), přes polovinu toho bílého rámečku se mi plazí útlá, ale hluboká prasklina. Dneska už jsem příliš ze všeho otrávenej, než abych to fotil. :???: Ale zítra to sem upnu.

Uživatelský avatar
Ruslan Botsyurko
redaktor
redaktor
Příspěvky: 2519
Registrován: ned dub 27, 2008 21:19
Zařízení: iPhone 7+, PlayBook, HTC Universal(128MB), MPx200
Bydliště: Plzeň

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od Ruslan Botsyurko » čtv zář 17, 2009 22:32

Tak za takové jednání bych byl teda rozčilený ještě víc. To je fakt výsměch do tváře. Ale můj názor je takový: varovat ostatní lidi před timto shopem je určitě vhodné. Ale místo petice bych to řešil normálně právní cestou. Byl jsi prakticky ochuzen o 13 tisíc Kč a máš k tomu uplně jasné důkazy (sledování balíku). Oni porušili zákon tím, že ti reklamaci (at už neuznanou) vyřešili po více než 30ti dnech, takže máš plné právo na těch 13 tisíc, nebo nové zařízení (což bych nedoporučoval). Nejdřív jim napiš bububu, že máš důkazy v ruce a hodláš je zažalovat, pokud nejsou natvrdlí, tak couvnou a vyhoví ti bez soudu. Pokud ne, tak to dotáhni do konce.

Uživatelský avatar
zener
nováček
nováček
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 15, 2009 20:19
Zařízení: SE Xperia X1

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od zener » čtv zář 17, 2009 22:46

Farokh: Nevidel bych to na spatny obchod, spis na spatny servis. Osobne muzu rict, ze jsem nakupoval o solidniho prodejce - viz muj prispevek vyse. A kdyz jsem mu pak volal, byl mily, snazil se pomoct atd. Ale jak uvadim vyse, na rovinu mu rekl, ze pokud je tam neco praskle, nevidi to moc ruzove - bude to pad na zem a neuznana reklamace. Ale ze to klidne zkusit muzu. Zkratka bylo (aspon po telefonu) videt, ze mi veri a snazi se pomoct. Videl bych tedy chybu v servise.

Uživatelský avatar
KVARK
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 424
Registrován: stř črc 01, 2009 18:44
Zařízení: LG Optimus 2X

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od KVARK » pát zář 18, 2009 9:30

Farokh:
Tu petici jsem samozrejme myslel jako krok vuci samotnemu SE.
Organizovat neco takoveho jiste nema smysl jen kvuli jedinemu obchodu. Prodejci jsem napsal ucelene bububu, pokud nezareaguje, tak mu jeste dneska zavolam.

zener:
O tom, jestli skutecne Xperii poslali do servisu se muzu jen domyslet. Kazdopadne prodejce mi lhal kdyz rikal, ze uz v pondeli zasilku odeslal. Jak uz jsem napsal, odeslal ji az ve stredu. A tim uz o hodne prekonal 30ti denni limit na vyzeni reklamace. To mi nepripada jako solidni jednani.

-- doplnění předchozího příspěvku (pát zář 18, 2009 17:22) --

EDIT:
Takže, bububu příliš nepomohlo. A rozhodně to nebylo tím, že bych si na ně pořádně nedošlápl.
Na emaily neodpovídaly, tak jsem jim hned zavolal.
Do opravenky mi napsali, že zboží bylo přijato 20.8. Což byl hlavní bod, toho, co jsem s nimi řešil.
Přitom jsem Xperii podal na reklamaci už 12.8 a podle sledování zásilek České pošty jim dorazil hned následujícího dne.

Prodejce se však stále ohrazoval za to, že jejich obchod sídlí v hotelu(nebo co) a došlé zásilky jsou nejdříve přijímány na recepci a odtamtud si je teprve po nějaké době prodejce vyzvedává. Takže mi stále tvrdil, že reklamace byla vyřízena do 30ti dnů. Hádka vždy skončila na mrtvém bodě, at´ už jsem nadával a hrozil jak chtěl.
Podlé chování ohledně zaslání balíku jinak moc nekomentovali.

Bohužel jsem se dal před lety na studium strojírenství, nikoli právničiny. Nemůžu proto posoudit, jestli je jejich výmluva neprůstřelná, nebo ne. A vsadím se, že i kdybych tam takovou věc hledal, tak ji nenajdu.
Ještě se zeptám na Sdružení obrany spotřebitelů, jestli lze něco dělat.
Moc růžově to však nevidím, z tohoto mrtvého bodu se budu jen obtížně dostávat... :???:

Tom Vysoudil
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 169
Registrován: pát led 02, 2009 14:24
Zařízení: Xperia X1 a iPhone 4

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od Tom Vysoudil » pát zář 18, 2009 21:02

Jsem fakt zvedavy.. az ted jsem si udelal cas s tim, ze ji odnesu na reklamaci. No potes koste jestli dopadnu stejne :/ Kryty by ale snad uznat meli, jen se bojim te klavesnice :???:

Uživatelský avatar
KVARK
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 424
Registrován: stř črc 01, 2009 18:44
Zařízení: LG Optimus 2X

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od KVARK » sob zář 19, 2009 18:18

cecek:
Mě, (jak vidíš) neuznali ani jedno, ani druhé.
Přeji hodně štěstí a pevné nervy... :???:

Uživatelský avatar
Ruslan Botsyurko
redaktor
redaktor
Příspěvky: 2519
Registrován: ned dub 27, 2008 21:19
Zařízení: iPhone 7+, PlayBook, HTC Universal(128MB), MPx200
Bydliště: Plzeň

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od Ruslan Botsyurko » ned zář 20, 2009 13:59

To, na co se vymlouval, je naprostá kravina. I kdyby tvrdil, že mu poštu nosí mimozemšťani, tak faktem je, že porušil 30ti-denní lhůtu a nikoho nezajímá, jestli to 30 dní opravoval, nebo se to měsíc válelo ve schránce a pak to tejden řešil.
V právu jsi ty a jestli to on nechápe, tak to začni řešit soudně.

Uživatelský avatar
KVARK
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 424
Registrován: stř črc 01, 2009 18:44
Zařízení: LG Optimus 2X

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od KVARK » ned zář 20, 2009 18:33

Řešit soudně....to se lehko řekne, ale místo právníka by už vyšlo levněji koupit si Xperii znovu za 13.000,-

Ty výmluvy prodejce mi selským rozumem přijdou taky jako hovadina. Těžko říct, co na to však říká právo.
A i kdybych tu soudní při vyhrál, tak právníka zaplatit musím(pokud se nemýlím?).

Ještě to zkusím alternativní metodou(mimosoudní vyrovnání) přes Sdružení obrany spotřebitelů.
Dnes jsem jim odeslal dotaz, ve kterém je to celé popsáno. Tak tedy uvidíme...

Uživatelský avatar
Ruslan Botsyurko
redaktor
redaktor
Příspěvky: 2519
Registrován: ned dub 27, 2008 21:19
Zařízení: iPhone 7+, PlayBook, HTC Universal(128MB), MPx200
Bydliště: Plzeň

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od Ruslan Botsyurko » ned zář 20, 2009 22:32

Taky nejsem právník, ale tak s 90% jistotou bych řekl, že veškeré výdaje za soud platí strana, která prohraje.

Uživatelský avatar
mike-biker
moderátor
moderátor
Příspěvky: 1251
Registrován: ned zář 16, 2007 11:24
Zařízení: iPhone Xs Max 512GB Space grey
Bydliště: Jesenice u Prahy

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od mike-biker » ned zář 20, 2009 22:46

Co se týče výdajů, není to zcela jednoznačné! V některých případech nemá strana, jež úspěšně dovedla svou při do konce nárok na veškeré výdaje. Já jsem se soudil 4x a buď jsem nic nedostal - už z jediného prostého důvodu, že nebylo kde brát, nebo celkové náklady činily asi 45.000 Kč a soud mě přiznal 18.500. :lol: . Nezapomeňte, že nežijeme v právním státě a vymahatelnost práva je skoro nulová. :lol: :lol: . Ale už jsme předstihli Zimbabwe. A to je potěšující. :lol: :lol:

nevermind
přispěvatel
přispěvatel
Příspěvky: 54
Registrován: sob úno 03, 2007 17:42
Zařízení: vypisování konfigurace je jako poměřování pindíků

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od nevermind » pon zář 21, 2009 22:01

Bylo mi dáno úkolem od jacktalkinga z semanie a superfora citovat následující:
Nevím jestli tu nebudeš chtít zveřejnit pro ostatní ten link s opravenkou, aby si dali pozor a nenaletěli.
To co jsi mi poslal přes SZ je pěkná levárna od Buldoktelu.To co tam prezentují VŮBEC to není opravenka z autorizovaného servisu. Je to pouze od prodejce. Je možné že to prodejce jen přepsal (což u nás děláme a je to v pořádku) z normální opravenky ze servisu, ale v případě zamítnutí raději tu servisovou opravenku dáváme. Nehledě na to že nějaký Ladislav Haleš/Buldoktel rozhodně nemá certifikaci na opravy. Takže on to nemá co přepisovat.
Ale to co tam napsal - že 4GB micro SD je součástí jen NĚKTERÝCH paketů, to je kravina na n-tou a smrdí to. 4GB se pro volný prodej dává normálně (nevím o zemi kde by se nedávala). Snad jen operátoři mohou mít vlastní balení, tj. bez té paměťovky.
Obávám se že tě vzali pěkně na hůl... Víc zjistím v práci až přijde technik.

edit: tak jsme se u nás v servisu podívali na IMEI které mi bylo zaslané. BULDOKtel s Ulmo/KVARKem vy*ebal.
Prodané to bylo v Německu a v autorizovaném servisu to NIKDY NEBYLO (vůbec.. ani zamítnuto to tam nebylo, minimálně o tom by byl report). Prostě NEEXISTUJE report že by tento telefon kdy vůbec do autorizovaného servisu kdekoliv na světě šel.
Mě se na nic neptejte, pouze předávám :)

Uživatelský avatar
mike-biker
moderátor
moderátor
Příspěvky: 1251
Registrován: ned zář 16, 2007 11:24
Zařízení: iPhone Xs Max 512GB Space grey
Bydliště: Jesenice u Prahy

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od mike-biker » úte zář 22, 2009 6:56

No já bych se ani nedivil. Proto mají některé prodejny tak pěkné ceny. :wink: . Protože to koupí mimo ofiko CZ distribuci a opravy neradi uznávají, neb je musí platit ze svého. :lol:. Otázkou je, zda se vůbec do nějakého soudního sporu pouštět, spíše bych uhodil na obchod, ať ukážou origo opravenku a zamítnutí a požadoval bych slevu, nebo se to rozmázne. :!: Snad by mohli ustoupit, aby měli klid a oprava se provede raději jinde. :lol:

FloydPink
přispěvatel
přispěvatel
Příspěvky: 65
Registrován: ned srp 09, 2009 9:29
Zařízení: Nokia Lumia 630

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od FloydPink » čtv říj 08, 2009 19:02

Tak mi konečně došla Xperie, servis sice trval 30 dní, ale vyměnili mi celou základní desku s klávesnicí a komplet nové kryty. Psal jsem jim totiž že zadní kryt je dost poškrábaný a aby ho při převozu nějak ochránili ale asi to pochopili jinak :grin: . Telefon byl kupovaný v t-mobilu, a ženská mi říkala, že T-mobile je na servis Sony Ericssonu nasr...ný a proto jim reklamace uznávají. Takže klika jak blázen.

Uživatelský avatar
zener
nováček
nováček
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 15, 2009 20:19
Zařízení: SE Xperia X1

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od zener » ned říj 11, 2009 1:56

FloydPink: Diky za Tvoji zkusenost.
KVARK: Zkousel jsi reklamovat telefon znova? V jakem jsi stadiu? Delas s tim neco? Nebo ses na to vyprdnul?

Moje Xperie je uz vazne ke vzteku, neda se napsat SMS, o nejakem prijatelnem pouzivani ICQ apod. se mi muze jen zdat :( Planuji taky zkusit reklamaci. Chtel jsem se ale zeptat - jak je to s nahradnim telefonem? Kdyz pozadam sveho prodejce o nejaky telefon po dobu reklamace, musi mi ho zapujcit? Nevite, jak to je? Diky

Uživatelský avatar
Tomáš Kubec
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1038
Registrován: pon čer 20, 2005 20:47
Zařízení: Lenovo P780
Bydliště: Pardubice

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od Tomáš Kubec » ned říj 11, 2009 7:44

Nemusí, je to jen jeho dobrá vůle

Uživatelský avatar
KVARK
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 424
Registrován: stř črc 01, 2009 18:44
Zařízení: LG Optimus 2X

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od KVARK » ned říj 11, 2009 19:34

zener:
Neboj, na 13.000,- se jen tak nevyprdnu :wink:
Akorát jsem řešení svého problému přesměroval na Semanii. Tady už mě neměl kdo poradit. Naopak na Semanii mi velice pomohl jacktalking. Tímto znova děkuji ;-) . Zjistil informace, ke kterým bych se nikdy na nedostal(viz. přetištěný příspěvek neverminda na předchozí straně této diskuze).

Můj problém se dost liší od ostatních lidí s prasklou Xperií. Většinu závad(včetně prasklého krytu) každý servis uzná.
Takže bych se na tvém místě nebál a hned reklamoval. Já jsem bohužel naletěl prodejci Buldoktel. Díky jacktalkingovi vím, že Xperii do žádného servisu neposílali a že už byla navíc předtím zakoupena v německé pobočce T-Mobile. Dále mi nedali paměťovou kartu, která je součástí každého balení Xperie a navíc nedodrželi 30-ti denní lhůtu na vyřízení reklamace. X1 mi samozřejmě poslali poškozenou zpět(jak už bylo napsáno výše).

Jakoukoli vinu popírají, takže jsem se obrátil na Sdružení obrany spotřebitelů. Ti mi dali za pravdu a odkázali mě na Českou obchodní inspekci. Takže jsem to celé sepsal a odeslal ČOI.
Každopádně to stále řeším, akorát čekám na vyjádření ČOI. Konkrétně doufám v mimosoudní vyrovnání.
Už je to 20 dní co jsem jim napsal a zatím nic, takže uvidíme.
Docela však bojím, že mě akorát odkážou na soud a tím to skončí. :???:

Zatím však žiju jako ty. S PPC, které má qwerty leda tak na okrasu(+prasklý kryt).
Řeším to SPB keyboard, ale na 3" to není žádný med.
Hold budu se muset víc spřátelit se stylusem...

Uživatelský avatar
zener
nováček
nováček
Příspěvky: 11
Registrován: úte zář 15, 2009 20:19
Zařízení: SE Xperia X1

Xperia a nefunkční klávesnice

Příspěvek od zener » pon říj 12, 2009 22:19

KVARK: Wow, je to docela masakr, vazne Te lituji. Kazdopadne diky moc za Tvoje zkusenosti.

Taky se hodlam telefon poslat do servisu, jenze mesic je proste mesic. A docela nutne potrebuju na telefonu vyrizovat maily atd. Holt to asi budu muset nejak prezit.

-- doplnění předchozího příspěvku (stř lis 25, 2009 16:10) --

Telefon dnes dorazil z reklamace a tam NEUZNANO :evil:

Pry jsou praskliny zpusobeny mechanickym poskozenim - pad na zem apod. Ale docela me zarazila jedna vec - vyjadreni je v polstine (!). Coz znamena, ze ten telefon byl kupovany (prodejcem) v Polsku. Neni tohle nezakonne? Kdyz je telefon urceny pro polsky trh, muze byt pak pouzivan v CR? Nemate s tim prosim nekdo zkusenosti? Hned bych to prodejci vpalil.

Odpovědět

Zpět na „Sony Ericsson Xperia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host