Reklamace

Potřebujete poradit s výběrem chytrého telefonu, tabletu nebo příslušenství? Pak jste tu správně!
Tomaš K
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 207
Registrován: stř lis 09, 2011 19:22
Zařízení: Lumia 930 Orange Denim

Reklamace

Příspěvek od Tomaš K » pát úno 20, 2015 9:15

Ahoj. Mam nárok na vymenu mobilu kus za kus, ak som mobil kupoval v kamennej predajni? Cca pred mesiacom som kupoval L1320 a blbne(sám sa resetuje). Môžu mi nanutit odovzdať ho do servisu alebo môžem požadovať nový kus? Vraj podľa par.616 môžem si vybrať medzi servisom alebo vymenou.Dik.

Dragonerix
smartguru
smartguru
Příspěvky: 777
Registrován: úte pro 23, 2014 9:37
Zařízení: Lumia 930

Re: Reklamace

Příspěvek od Dragonerix » pát úno 20, 2015 10:45

Do půl roku mas nárok na výměnu kus za kus pokud vykazuje vadu. Ale i tak poputuje do servisu na ověření vady a musíš uvést ze chceš vyměnit za novy a vrátí se ti jiz nový ;)

Někteří prodejci to neřeší a když to sami uvidí tak vymění.

milennium
smartstar
smartstar
Příspěvky: 943
Registrován: čtv pro 20, 2007 20:03
Zařízení: NEXUS 6 / 64GB
Bydliště: Kutná Hora

Reklamace

Příspěvek od milennium » pát úno 20, 2015 11:05

První co v Servisním středisku udělají, je že ti přehrají sw v přístroji. Pokud se restartování odstraní, dostaneš přístroj zpět.
V opačném případě, máš nárok na výměnu přístroje....

Tomaš K
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 207
Registrován: stř lis 09, 2011 19:22
Zařízení: Lumia 930 Orange Denim

Reklamace

Příspěvek od Tomaš K » pát úno 20, 2015 11:16

Takže podľa zákonníku, nemam nárok na predajni žiadať vymenu za nový? Cital som diskusie a tam zdoraznovali že môžem odmietnuť zaslanie do servisu a žiadať nový kus. Ten výklad je strašne nejednoznačný. Ten servis nechcem, mobil vyuzivame každý deň. Predajca EW.

Uživatelský avatar
pogo8303
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1039
Registrován: úte čer 17, 2014 10:45
Zařízení: Huawei Nova 3, Huawei P20 Lite
Bydliště: North Bohemia

Reklamace

Příspěvek od pogo8303 » pát úno 20, 2015 11:46

prodejce si nemůže vzít na triko, že ti vezme mobil zpět a v servisu zjistí, že závada není a pak hradit ze svého... Proč to lidi nechápete, že se musí do servisu zasílat? Řeči typu, používám každý den neberu - náhradní mobil se dá sehnat doslova za pár korun...

Uživatelský avatar
M.BoBo
smartguru
smartguru
Příspěvky: 578
Registrován: stř pro 17, 2008 13:18
Zařízení: iPhone XS, iPad 2018, Apple Watch 5
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Reklamace

Příspěvek od M.BoBo » pát úno 20, 2015 11:50

Jak píše pogo8303, ten telefon může být utopený, nebo nějak dál poškozený přímo uživatelem, proto to musí servis posoudit. Ale ano, po posouzení máš nárok na výměnu za nový kus, ale musíš to uvést do protokolu! Prodejci jsou většinou "šmejdi" a neupozorní na to..

Tomaš K
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 207
Registrován: stř lis 09, 2011 19:22
Zařízení: Lumia 930 Orange Denim

Reklamace

Příspěvek od Tomaš K » pát úno 20, 2015 12:00

Teraz mi kamos vravel, že mu tablet czc vymenil kus za kus priamo na predajni. Akurát vypisal reklam. doklad, oni si opisali iniciály a siel domov s novým a bez zbytocnych komplikacii. Asi to závisí od predajcu.

Uživatelský avatar
M.BoBo
smartguru
smartguru
Příspěvky: 578
Registrován: stř pro 17, 2008 13:18
Zařízení: iPhone XS, iPad 2018, Apple Watch 5
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Reklamace

Příspěvek od M.BoBo » pát úno 20, 2015 12:17

Záleží jak k tomu přistoupí samotný uživatel:
1) Jestli přijde na pokladnu, řekne, že to zlobí restartuje se atd., tak to značí, že něco nebude OK a může to být i vina uživatele a pošle to do servisu na posouzení.
2) Uživatel přijde, řekne, že mu nevyhovuje, že si vybere jiný, tak je vše OK, přístroj vezme a vymění.

Radeczek
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 279
Registrován: ned led 26, 2014 22:54
Zařízení: iPhone 5s

Reklamace

Příspěvek od Radeczek » pát úno 20, 2015 12:25

Bod 2 platí leda tak při internetovém prodeji prvních 14 dní. Ale nikdo ti nebude měnit zařízení po měsíci jenom proto, že ti nevyhovuje :)

Tomaš K
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 207
Registrován: stř lis 09, 2011 19:22
Zařízení: Lumia 930 Orange Denim

Reklamace

Příspěvek od Tomaš K » pát úno 20, 2015 12:30

Pogo:
Argument, že môžem si zohnať nahradny mobil neberem. Neni mojou povinnosťou si zhanat mobil podobnych parametrov.Akoze ja, ak by som reklamoval L930, mam si zatiaľ na dobu reklamacie(30 dni) používať L 520 na ktorej nespravim žiadnu prácu???

Zatiaľ mi to vychádza že veľký predajca by s vymenou za nový nemal robiť problém.

Uživatelský avatar
M.BoBo
smartguru
smartguru
Příspěvky: 578
Registrován: stř pro 17, 2008 13:18
Zařízení: iPhone XS, iPad 2018, Apple Watch 5
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Reklamace

Příspěvek od M.BoBo » pát úno 20, 2015 12:39

Radeczek: Tak tak ve 14ti dnech při koupi na internetu musí a poté je to na benevolenci prodávajícího, ale má nárok přístroj přijmout na 30dní.

Tomaš K: Ber to i z jiného soudku, ze strany prodejce. Co kdyby byl telefon poškozen tvojí vinnou?
Přístroj ti hned vymění, pošle "starý" do servisu, kde opravu (výměnu) zamítnou s tím, že poškození je způsobeno chybným užíváním. Prodávajícímu se vrátí starý poškozený telefon neopravený. Co teď s ním?

Náhradní telefon bys dostal, kdybys telefon kupoval u operátora.
-
PS: Můžeme být rádi za možnost výměny do půl roku od koupě.

Radeczek
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 279
Registrován: ned led 26, 2014 22:54
Zařízení: iPhone 5s

Reklamace

Příspěvek od Radeczek » pát úno 20, 2015 12:48

Také ale pamatujte, že je na prodejci, aby prokázal vinu kupujícího. Prosté konstatování v reklamačním protokolu ve znění "kupující si za nefunkčnost může sám...", nic neznamená a 30 denní lhůta tím nekončí. Pak si nechte vrátit peníze nebo vyměnit zboží. (ta povinnost je straně prodávajícího do 6. měsíce od data prodeje)

Uživatelský avatar
M.BoBo
smartguru
smartguru
Příspěvky: 578
Registrován: stř pro 17, 2008 13:18
Zařízení: iPhone XS, iPad 2018, Apple Watch 5
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Reklamace

Příspěvek od M.BoBo » pát úno 20, 2015 13:04

Když jsem takhle tehdá reklamoval s vícero závadami Lumii 920 (stará 5 měsíců), do protokolu jsem si nechal uvést výměnu. Tak mi závadu neodstranily (prach v proximity), atd. Přitom telefon byl rozdělaný, a závada odstraněna (opravením, ne výměnou) a v obchodě, kde se přístroj zakoupil (Max-shop Liberec) tvrdili ať se obrátím na servis. Chvíli jsem to řešil, nikam to nevedlo, tak jsem telefon prodal a na servis Nokie zanevřel..

Tomaš K
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 207
Registrován: stř lis 09, 2011 19:22
Zařízení: Lumia 930 Orange Denim

Reklamace

Příspěvek od Tomaš K » pát úno 20, 2015 13:41

Docela komické. Podľa zákona mam nárok do 6 mes. si vybrať či chcem vymenu či servis.Vyberiem si vymenu a aj tak to poslu do servisu na posudenie. A majú na "skumanie mobilu" 30 dni. Takže servisu sa nevyhnem i ked ziadam o výmenu. :-(

Uživatelský avatar
pogo8303
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1039
Registrován: úte čer 17, 2014 10:45
Zařízení: Huawei Nova 3, Huawei P20 Lite
Bydliště: North Bohemia

Reklamace

Příspěvek od pogo8303 » pát úno 20, 2015 13:44

Tomaš K píše:Pogo:
Argument, že môžem si zohnať nahradny mobil neberem. Neni mojou povinnosťou si zhanat mobil podobnych parametrov.Akoze ja, ak by som reklamoval L930, mam si zatiaľ na dobu reklamacie(30 dni) používať L 520 na ktorej nespravim žiadnu prácu???

Zatiaľ mi to vychádza že veľký predajca by s vymenou za nový nemal robiť problém.
Není povinností prodejce Ti půjčovat jiný mobil - btw. to, že Ti vadí po dobu reklamace používat L520 je ale jen a pouze tvůj problém - neber to zle, ale lidi si dneska skutečně myslí, že si můžou všechno dovolit a nejlépe pokud nejsou v právu a jsou na prodejce drzí, ještě začnou vyhrožovat ČOI a podobnými organizacemi... Nejlepší a nejjistější řešení je proto pro prodejce postup - zaslat na servis na posouzení, po schválení servisu bez problémů vrátit peníze, nebo dát nový kus (bavíme se o prvním půl roce po prodeji...). To, že někdo něco vymění hned - když je to evidentní, tak proč ne. Ale pokud si prostě nejsou v čemkoliv jistí, pošlou na servis. Bohužel, je to hodně dneska o vychcanosti lidí, proto jsou i prodejci obezřetní a hned ve všech případech nemění za nový kus...

Dragonerix
smartguru
smartguru
Příspěvky: 777
Registrován: úte pro 23, 2014 9:37
Zařízení: Lumia 930

Re: Reklamace

Příspěvek od Dragonerix » pát úno 20, 2015 14:08

Servis berte jako opravu.. Zda chceš novy nebo opravu

milennium
smartstar
smartstar
Příspěvky: 943
Registrován: čtv pro 20, 2007 20:03
Zařízení: NEXUS 6 / 64GB
Bydliště: Kutná Hora

Reklamace

Příspěvek od milennium » pát úno 20, 2015 20:17

Stále nechápu co je na tom všem tak těžkého k pochopení ? To jste lidi tak líní si najít na webu informace o reklamacích ?
Pro ty co stále nedokážou pochopit, proč musí jít poškozená věc přes Servis.
Pokud člověk reklamuje nějaký výrobek, tak ten výrobek "vždy" musí jít přes Servis. Proč ? Protože reklamuje vadu a nebo závadu a nebo nějaké poškození, to může posoudit "vždy" jen Servisní středisko.
Co se týče výměny přístroje ve lhůtě 6ti měsíců, tak to zase musí posoudit Servis. Ne vždy totiž má kupující právo na výměnu. V OZ je to dost jasně popsané a ta vyjímka platí třeba o případ, kdy je třeba v přístroji povolený šroubek a následkem toho špatný kontakt. A může třeba docházet k následnému resrtování přístroje. Tam je naprosto zbytečné provádět výměnu zařízení, když stačí pouze utáhnout šroubek. To samé platí třeba i zbořeného sw. Stačí přeinstalace a je to... Ale tohle všechno musí posoudit technik a ne prodavač a nebo kupující...

Uživatelský avatar
Daniel Fibikar
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1499
Registrován: pon úno 12, 2007 10:54
Zařízení: Microsoft Lumia 950
Bydliště: Liberec

Re: Reklamace

Příspěvek od Daniel Fibikar » pát úno 20, 2015 21:42

Nic takového jako výměna produktu do 6 měsíců není samozřejmost. Nechtelo se mi to rozepisovat, ale přečtěte si NOZ. V případě, že se jedna o pouze vadný díl a výměna by nebyla vzhledem k nápravě adekvátní sw voli oprava, at si zákazník vybere co chce. Pokud je vadný reproduktor, který vyměnit stojí 10 Kč, tak výměna zboží není adekvátním postupem a řešením reklamace.

Navíc ve většině případů je pro všechny lepší oprava. Vyměněný kus muze mít vadu taky, oprava je vždycky safe bet.

milennium
smartstar
smartstar
Příspěvky: 943
Registrován: čtv pro 20, 2007 20:03
Zařízení: NEXUS 6 / 64GB
Bydliště: Kutná Hora

Reklamace

Příspěvek od milennium » pát úno 20, 2015 21:53

Přečtěte si OZ. Do 6ti měsíců lze požadovat výměnu věci v případě reklamace. Je potřeba to, ale uvést při sepisování reklamačního listu... Vše ostatní jsem popsal výše...

Uživatelský avatar
pogo8303
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1039
Registrován: úte čer 17, 2014 10:45
Zařízení: Huawei Nova 3, Huawei P20 Lite
Bydliště: North Bohemia

Reklamace

Příspěvek od pogo8303 » pát úno 20, 2015 22:04

Millennium: Doporučuji si opravdu přečíst nový zákoník - 2014, možná se budete divit. V odstranění nepodstatných vad má opravdu maxxz pravdu...
Maxxz: pokud by se vada řešila např. v 5.měsíci, už bych si o výhodnosti opravy namísto vrácení peněz nebyl jist. Každopádně tady řešíme něco, co by měli vědět hlavně Ti, kteří si myslí, že mají neomezená práva :-)

Odpovědět

Zpět na „Jaké zařízení si mám koupit?“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů