Články a videa o programování her v XNA

Vývoj her v XNA
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

Články a videa o programování her v XNA

Příspěvek od Tomáš Slavíček » sob srp 06, 2011 13:33

Pro telefony se systémem Windows Phone 7 se dá programovat dvěma způsoby - v Silverlightu a v XNA. Pomocí XNA se dají jednoduše vytvářet hry, nebo různé graficky propracované aplikace. S drobnou úpravou potom můžou běžet i na herních konzolích Xbox 360, nebo na počítačích. Z XNA vychází také framework MonoGame, pomocí něj se dají vytvářet hry pro Windows Phone 8, Windows 8 i pro Android, iOS, Linux a další systémy.

Aktualizováno: 4. 11. 2013

Obrázek

V tomto tématu bych chtěl udržovat seznam odkazů na české zdroje o XNA a o vývoji her pro Windows Phone. Pokud najdete něco dalšího, můžete sem vložit odkaz do diskuze, doplním ho do tohoto prvního příspěvku.

Vyvíjíme pro Windows Phone - SmartMania.cz (Tomáš Slavíček)
  • Seriál o vývoji pro Windows Phone 7 a o vývoji her v XNA. Celkem 15+1 dílů od úplných začátků až po pokročilejší specifické tipy a triky. Vytváří se 2D hra s raketkou (Galaxy Jet).
Vývoj her v XNA pro Windows Phone - záznamy ze seminářů (Tomáš Slavíček)
  • Záznam z praktických hands-on-labů na téma vývoj her v XNA pro Windows Phone. Celkem 19 videí (cca 8 hodin záznamu), od úplných základů po pokročilejší věci. Částečně se kryje se seriálem na SmartManii, je zde navíc ukázána např. podpora tombstoningu na Windows Phone apod. Na hře typu arkanoid je ukázáno, jak ošetřovat kolize i mezi složitějšími objekty.
XNA Game Studio, tutoriály na tvorbu her - DevBook.cz (Martin Vodák a kolektiv autorů)
  • Velké množství článků v češtině o vývoji her v XNA a MonoGame. Velká část se věnuje základům 3D grafiky a tvorbě engine a vytváření 3D hry. Velmi zajímavý je seriál o tvorbě HLSL shaderů pro XNA (nelze použít na Windows Phone 7, ale na ostatních platformách se můžou hodit).
Vývoj her v MonoGame - SmartMania.cz (Tomáš Slavíček)
  • Nový seriál o vývoji her v MonoGame (pro Windows Phone 8, Windows 8/RT, Android, iOS a další platformy).
Vývoj her v XNA - CzechGamer.com (Tomáš Slavíček, Štěpán Pazderka)
  • Seriál vhodný i pro začátečníky - o základech gamedesignu, 3D grafiky a XNA.
    Prakticky se postupně vytváří jedna 2D a jedna 3D hra.
Programování her v XNA - série screencastů (Tomáš Slavíček)
  • 10 výukových videí (o celkové délce cca 2 hodiny), společně se vytváří hra typu had.
XNA 2.0 ve VB.NET (Tomáš Herceg)
  • Starší, ale přesto stále dobrý seriál o některých pokročilejších technikách XNA frameworku.
XNA - autíčko (Petr Voborník)
  • Video-tutoriál, jak v XNA naprogramovat jezdící autíčko, včetně jednoduchých fyzikálních vlastností.
Články o XNA na programujte.com (Roman Beránek, Tomáš Pecsérke)
  • 2D hra v XNA - kanón a střela. Jak vytvořit menu v XNA a jak zachytit screenshot.
Další materiály týkající se XNA: Další články o XNA: Doplnění:
Několik lidí se mě ptalo na nějaké další kvalitní zdroje, ze kterých se dá dobře XNA a obecně herní vývoj pochopit. Můžu doporučit tyto knížky (jsou převážně v angličtině):
XNA 3.0 Game Programming Recipes (Riemer Grootjans)
  • Výborná knížka o XNA, formou návodů popisuje mnoho technik z 3D grafiky a herního vývoje.
Professional Windows Phone 7 Game Development (Chris G. Williams, George W. Clingerman)
  • Nová knížka o vývoji v XNA pro Windows Phone 7 (zatím jsem nedočetl).
Windows Phone 7 Game Development (Adam Dawes)
  • Nová knížka o vývoji her pro Windows Phone 7 (v XNA, i v Silverlightu).
XNA Game Studio 4.0 Programming: Developing for Windows Phone 7 and Xbox 360
  • Nová knížka o XNA 4.0 a vývoji pro Windows Phone 7 a Xbox 360.
Moderní počítačová grafika (Jiří Žára a kolektiv)
  • Pěkná česká knížka shrnující mnoho algoritmů z 2D i 3D grafiky.
Level Up!: The Guide to Great Video Game Design (Scott Rogers)
  • Pěkná knížka o game designu (navrhování her), braná praktickou formou.
Casual Game Design: Designing Play for the Gamer in ALL of Us (Scott Rogers)
  • Knížka, jak navrhovat hry pro co největší cílovou skupinu lidí a jak vylaďovat herní mechaniky.
Jak propojit XNA a Silverlight na Windows Phone (ukázka, jak si upravit hru): Další zdroje o XNA:
Naposledy upravil(a) Tomáš Slavíček dne pon lis 04, 2013 20:31, celkem upraveno 4 x.
Důvod: Aktualizace odkazů 2

Odpovědět

Zpět na „XNA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti