[hra] Fly Through 3D

Máte tip na zajímavou hru pro Windows Phone či Windows 10 Mobile? Podělte se o něj s ostatními!
Odpovědět
RDT
VIP
VIP
Příspěvky: 450
Registrován: úte dub 10, 2007 21:59
Zařízení: HTC HD7, Sony Vaio UX380N (100GB) a P92KS
Kontaktovat uživatele:

[hra] Fly Through 3D

Příspěvek od RDT »

Přišel jsem s vámi sdílet mojí hru pro Windows Phone 7, na které už nějakou dobu pracuji. Zatím je ve hře jedna disciplína, ve které musíte vesmírnou lodí proletět co nejpřesněji skrz vesmírné brány (co nejvíce jejich středem), přičemž čím přesněji to dokážete, tím rychleji postoupíte do dalších levelů (se zajímavějšími branami a větší rychlostí). Postup do vyšších levelů se odvíjí od skóre, takže lepší hráči postupují rychleji. Jediná možnost, jak ovlivnit (snížit) rychlost vaší lodi je chytit prstem krystal, který se čas od času v prostoru okolo vás objeví. Když letíte pomaleji, máte sice více času na vyrovnání do správného směru, jenže získáte menší skóre. Vtip je v tom, že jakmile budete chvíli trénovat ovládání, přijdete na to, že vyšší rychlost je ve skutečnosti výhodná pro přesnější průlet (jakmile se jednou správně nasměrujete, už nestihnete průlet "zkazit", když do brány vletíte). Nejlepší hráči potom získají velké skóre za krátkou dobu.

3D grafika hry nepoužívá žádné bitmapové textury (jediná výjimka je logo v hlavním menu hry a pohár na obrazovce s rekordy, kde jsem použil bitmapu pro EnvironmentMap efekt), takže je méně náročná na vykreslování a může používat multisample anti-aliasing (i na Windows Phone první generace hra běží úplně plynule, proto je anti-aliasing zapnutý vždy).

Poprvé jsem použil i zvuky a hudbu, takže doporučuji hrát se sluchátky :wink:.

Hru mám samozřejmě v plánu dále rozšiřovat. Další disciplíny budou například: Hra na přežití (kličkování ve vesmírném prachu, kde chci použít možnost schovat se za větší objekty a využít je jako dočasný štít), chytání objektů (hledání objektů s největší hodnotou na čas, které budete chytat prstem) nebo střílení (tohle jsem původně vůbec nechtěl, ale není těžké to implementovat, a lidi to baví :)).

Hra už na Marketplace nějakou dobu je, ale protože nemá žádnou propagaci, má jenom pár desítek stažení denně. Jde mi o to, že bez odezvy uživatelů se těžko dostanu někam dál (vážně mě zajímá, co se vám líbí, co se vám nelíbí, jaké máte nápady, ...). Potěší mě, když si hru stáhnete, vyzkoušíte a napíšete komentář na Marketplace :).

Odkaz na Marketplace je zde. Můžete se podívat na video ze starší verze hry.

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

[hra] Fly Through 3D

Příspěvek od Tomáš Slavíček »

Hodně velký kus práce, bude z toho pěkná hra :)
Hratelností mi to připomnělo starou hru z Nokie, Sky Diver, to byla pařba: http://youtu.be/hv-u0sXiM10

Pár prvních dojmů a připomínek:
  • Ikonka a screenshoty na marketu - super. Hlavní menu - luxusní animace! Hudba taky skvělá.
  • Zkus udělat po startu "autokalibraci senzoru", aby se vždy raketka rozlétla rovně, i když držím telefon trochu nakřivo (není to tak těžké, kdyžtak pošlu kus kódu)
  • Raketky jsou pěkné, i objekty na prolétávání... Zbytek prostředí ale působí strašně sterilně. Hodně by tomu pomohl nějaký "skybox" s hvězdami, co se bude otáčet podle kamery, nebo další objekty okolo - asteroidy apod. Zkus něco takového udělat, klidně na úkor antialiasingu - ten lidi stejně neocení (není běžný ani u AAA her např. na PS Vita)
  • Jak máš řešenou zvyšující se obtížnost? V podobných hrách to bývá zvyšování rychlosti, víc objektů k prolétnutí těsně za sebou, zmenšení průletové díry, vítr nebo pohybující se objekty k prolétnutí...
  • Obecně mně v té hře něco chybí... Nějaká větší akčnost, dlouho mi ta hra přijde strašně stejná. U skóre 1300 jsem to vypnul, že mě to nudilo :) Rychlost se mi od začátku téměř nezrychlila. Možná ty žluté bonusy, na které klikáš, by tomu mohly pomoci (ale za poslední hru se mi tam objevil jen asi dvakrát, vždycky navíc někde dole téměř mimo obraz). Spíš ale myslím např. doplnit nějaký boost (dočasné zrychlení), brány těsně za sebou, nutnost přistání a znovu rozlétnutí apod.
  • Ještě by to chtělo nějaké jednoduché "particle efekty" :) Od motorů raketky by měly jít nějaké jednoduché sprity jako kouř, oheň apod. Aby to vypadalo, že motor běží. Teď je to takové dost statické.
  • Tombstoning! Právě jsem přišel při deaktivaci hry o rozehraný postup ;) A teď koukám, že stačí zamknout obrazovku a odemknout, hra se spustí znovu od začátku. Uff. Je to jen drobnost, ale uživatele to potěší. Jak to naimplementovat, viz http://youtu.be/l4gz7TlV_o8
  • Skóre - zkus do budoucna naimplementovat online skóre, např. http://mogade.com
  • Jinak si myslím, že kdyby se doladila hratelnost, mohla by to být i takhle pěkná hra. Pokud plánuješ přidávat ještě další módy - super! :) Jinak, z malé stahovanosti na WP si nedělej hlavu, ono se to ještě rozjede. Navíc - díky MonoGame budeš moct dostat hru i na Windows 8, PS Vita, nebo klidně Android, iOS... Nevím teď, jakou podporu tam mají ty efekty jako EnvironmentMap, ale možná by to už nějak chodit mohlo.
Každopádně skvělá práce, jen tak dál. Budu se těšit na další verze hry!
RDT
VIP
VIP
Příspěvky: 450
Registrován: úte dub 10, 2007 21:59
Zařízení: HTC HD7, Sony Vaio UX380N (100GB) a P92KS
Kontaktovat uživatele:

[hra] Fly Through 3D

Příspěvek od RDT »

Díky za hodnotnou a obsáhlou reakci, přesně tohle je odezva, jakou jsem si přál :).
  • Kalibraci mám v plánu, ve skutečnosti jsem s tím počítal už při začátku kódování, takže už ve hře figuruje proměnná, která určuje rozdíl mezi reálnou pozicí telefonu v horizontální ose a rotací rakety (teď je to prostě konstanta). Původně jsem chtěl mít kalibraci někde v nastavení, ale sám jsem si všiml, že by bylo lepší udělat kalibraci při každém startu hry (jakmile jsem při debugování prostě neseděl u stolu, kdy telefon nebyl ve správném úhlu, nešlo to hrát).
  • Máš pravdu, že okolní prostředí při hře působí docela sterilně. Zkusím něco jako "vesmír" na pozadí. Vzhledem k tomu, že raketa letí ve skutečnosti jenom jedním směrem (nemůže se třeba otočit), ani bych nemusel natahovat krychli okolo celé scény, asi by stačila placatá kulisa (jako první mě napadla sféra, ale pak mi došlo, že sféra je zbytečně složitá a ani se moc nepoužívá).
  • Zvyšující se obtížnost je teď realizovaná zvyšováním rychlosti, ale protože jsem hru na poslední chvíli uměle protahoval (šla dohrát za deset minut), stalo se, že než se hráč vůbec k vyšší rychlosti dostane, přestane ho to bavit (protože je hra pořád stejná). Sbírání krystalů tím docela ztratilo smysl (pokud je hráč doopravdy poctivě sbírá, hra se skoro nezrychlí, i když jsem taky ještě na poslední chvíli snížil pravděpodobnost jejich výskytu). Brány byly původně stejně daleko od sebe, ale při vyšší rychlosti se potom už nedalo stihnout nabrat správný kurz, takže to je teď tak, že ve vyšších levelech jsou brány dál od sebe. Když o tom teď tak přemýšlím, obtížnost se tím pádem příliš nezvyšuje.
  • Můj koncept s tím, že hráč nemá pod kontrolou rychlost, evidentně není moc dobrý. Zvýšení rychlosti by měla být vlastně nevýhoda, na druhou stranu je ale pak zábavnější hrát, takže boost by hráč neměl dostat za trest, ale ani by neměl mít možnost ho nepoužít. Popřemýšlím o tom.
  • Kouř od motorů jsem jednu dobu i začal dělat, ale oficiální examply na částicové efekty od Microsoftu mi přišly strašně složité (nechápal jsem, proč by jednoduché pohybování bitmapami mělo potřebovat tak komplikovaný a rozsáhlý kód, a nechtěl jsem ho jenom zkopírovat, aniž bych mu rozuměl - to nedělám), takže jsem nakonec vytvořil jenom ten výbuch rakety a záblesk při sebrání krystalu. Kouknu se na to ale znovu, "vypnuté" motory se mi také nelíbí.
  • Mám takový zvláštní příběh o tom, proč jsem se "vykašlal" na Tombstoning: Vymstilo se mi používání custom ROMky, kde jsem při prvním testování hry radostně zjistil, jak se po minimalizaci a obnovení hry všechno "samo" vrátí do původního stavu (rozehraná hra pokračovala přesně tam, kde jsem ji minimalizoval). Ještě jsem nevěděl, že je to custom ROMkou, proto mě to mystifikovalo a prostě jsem si myslel, že v poslední verzi Windows Phone 7 se už aplikace sami nevypínají :-D. Když jsem potom hru dal otestovat kolegovi na jeho HD7 s oficiální ROMkou, ukázalo se, že nic takového v poslední verzi systému není.
  • Online žebříčky mi už někdo navrhoval, jenže protože nemám vůbec žádné zkušenosti s programováním online služeb (nikdy jsem z kódu třeba nepřistupoval do online databáze a tak), nechtělo se mi to prostě řešit, ačkoli si uvědomuju, že to je celkem populární věc (taky se mi lbí, když se můžu v nějaké hře srovnat, čímž nehraju "jenom pro sebe"). Díky za tip na mogade.com, podívám se na to :wink:.
Začnu na hře dál pracovat a výsledek budu zase sdílet. Mám teď konečně body, na které se musím podívat, a věci, které musím implementovat :).
Odpovědět

Zpět na „Hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 hostů