Federace švýcarského hodinářského průmyslu přišla s překvapivým oznámením, že poprvé od roku 2009 došlo k poklesu exportovaných hodinek. Za údajného viníka jsou označovány Apple Watch (recenze), které se setkaly s neočekávaně vysokým zájmem ze strany spotřebitelů. Data od FSWI hovoří o 9% propadu od přelomu letošního dubna a května. To přímo koresponduje se zahájením prodeje hodinek Apple Watch, které jsou na pultech obchodů od 24. dubna. V kombinaci s kolísáním měnového trhu se jedná o největší propad za posledních šest let.
Uznávaný analytik Patrik Schwendimann předpokládá, že trh s hodinkami na území USA vzroste pouze nepatrně a ještě více tak zaostane za loňským rokem, jehož nárůst činil pouhých šest procent. Daleko větší problémy se ovšem pozorují v Hong Kongu, kde prodej švýcarských hodinek klesl o závratných 34 procent.
Čínští zákazníci do této oblasti jezdí nakupovat hodinářské skvosty kvůli nižší daňové zátěži, což s ohledem na pořizovací cenu věhlasných kousků znamená nemalou úsporu. Nižší tržby jsou zároveň přisuzovány menšímu počtu pracovních dnů, nicméně část odborné komunity, tomu nepřidává příliš velkou váhu.