TOPlist

Apple přišel o post nejhodnotnější značky, po třech letech jej vystřídal Google

Žebříček nejhodnotnějších značek BrandZ, který každoročně sestavuje server Millward Brown, po třech letech změnil svého lídra. Společnost Google meziročně vyrostla o 40 % a předstihla tak Apple, který naopak ztratil 20 %. Hodnota Googlu je podle tohoto žebříčku aktuálně 158,8 miliard dolarů, toto posílení má na svědomí především aktivní činnost v nových technologiích, jako jsou Google Glass, Project Ara, autonomní vozidla a další.

 

Naopak hodnota Apple klesla na 147,88 miliard dolarů, podle serveru Millward Brown za to může nedostatek inovací a pouze evoluční skoky mezi jednotlivými generacemi zařízení. V první desítce zaznamenaly viditelný vzestup společnosti Microsoft, Visa a Amazon. Není bez zajímavosti, že první čtyři příčky okupují technologické firmy, teprve za nimi je fastfoodový řetězec McDonald´s. Na kompletní infografiku se můžete podívat na těchto stránkách.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku