Pokud si koupíte telefon s operačním systémem Android, musíte počítat s tím, že verze systému v něm nainstalovaná je možná zároveň tou poslední. Nových verzí systému se obvykle dočkají pouze ty nejvybavenější modely, drtivá většina zařízení však umře s tou verzí systému, se kterou se narodila. Googlu se pochopitelně malá aktivita výrobců nelíbí, a tak přemýšlí nad tím, jak v nich vybudit zdravou soutěživost.
Zamýšlenou metodou má být podle serveru Bloomberg zveřejnění seznamu výrobců seřazeného tak, aby bylo patrné, kdo se o své smartphony stará, a kdo je naopak nechává ležet ladem. Cílem je pochopitelně přimět výrobce vyvinout větší snahu při vypouštění systémových updatů a bezpečnostních aktualizací a stoupat žebříčkem vzhůru (případně se odlepit ode dna). Větší aktivita vyjádřená pořadím výrobců by se pak mohla pozitivně projevit v zájmu zákazníků.
Poslední verze Androidu s číslovkou 6 byla vypuštěna před půl rokem, za šest měsíců získala pouze 7,5% podíl, zatímco nejnovější iOS pohání 84 procent mobilních jablečných zařízení. Apple si ale své updaty na rozdíl od Google řídí zcela sám.