TOPlist

Zakladatel Oculusu: OS X podporovat nebudeme, dokud Apple nevyrobí pořádný počítač

V květnu se začne prodávat náhlavní souprava pro virtuální realitu Oculus Rift, která bude ke svému chodu vyžadovat nadstandardně vybavený počítač, především v oblasti grafického výkonu. Podle zakladatele firmy Oculus Palmera Luckeyho kritéria splňují pouze počítače se systémem Windows, v portfoliu Apple se žádný takový nenachází.

Podpora Riftu v systému OS X tak podle Luckeyho přijde až ve chvíli, kdy Apple představí pořádný počítač. Macům totiž chybí grafický výkon, který má podle minimálních požadavků zajistit grafická karta NVidia GTX970 či AMD R290 s HDMI 1.3 výstupem. Ani nejvýkonnější Mac Pro s dvěma grafickými procesory AMD FirePro D700 GPU a cenou blížící se 150 tisícům korun však není schopen potřebný výkon zajistit. Podobné požadavky na počítač jako Oculus Rift má i HTC Vive, je tedy možné, že majitelé Maců si virtuální realitu neužijí ani s helmou od HTC.

Otázkou je, zda v dohledné době nepřispěchá Apple s vlastním řešením pro virtuální realitu;  počátkem letošního roku proběhla internetem zpráva, že v Cupertinu dávají dohromady speciální tým věnující se virtuální realitě (více informací). Zda bude vyžadovat ke svému chodu výkon počítače, iPhonu, cloudového řešení, nebo se spolehne na vlastní hardware, by však v tuto chvíli bylo věštění z křišťálové koule.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku