Sledujte nás na YouTube

Zakladatel Oculusu: OS X podporovat nebudeme, dokud Apple nevyrobí pořádný počítač

V květnu se začne prodávat náhlavní souprava pro virtuální realitu Oculus Rift, která bude ke svému chodu vyžadovat nadstandardně vybavený počítač, především v oblasti grafického výkonu. Podle zakladatele firmy Oculus Palmera Luckeyho kritéria splňují pouze počítače se systémem Windows, v portfoliu Apple se žádný takový nenachází.

Oculus Rift přijde příští rok: Prodáván bude s Xbox One ovladačem a umožní hraní Xbox her

Podpora Riftu v systému OS X tak podle Luckeyho přijde až ve chvíli, kdy Apple představí pořádný počítač. Macům totiž chybí grafický výkon, který má podle minimálních požadavků zajistit grafická karta NVidia GTX970 či AMD R290 s HDMI 1.3 výstupem. Ani nejvýkonnější Mac Pro s dvěma grafickými procesory AMD FirePro D700 GPU a cenou blížící se 150 tisícům korun však není schopen potřebný výkon zajistit. Podobné požadavky na počítač jako Oculus Rift má i HTC Vive, je tedy možné, že majitelé Maců si virtuální realitu neužijí ani s helmou od HTC.

Otázkou je, zda v dohledné době nepřispěchá Apple s vlastním řešením pro virtuální realitu;  počátkem letošního roku proběhla internetem zpráva, že v Cupertinu dávají dohromady speciální tým věnující se virtuální realitě (více informací). Zda bude vyžadovat ke svému chodu výkon počítače, iPhonu, cloudového řešení, nebo se spolehne na vlastní hardware, by však v tuto chvíli bylo věštění z křišťálové koule.


Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

8 komentářů

  1. Tak on Apple pořádný počítač má – jen to není počítač na hraní her, ale na CAD a Grafiku. Takže ten požadavek by měl znít až udělá herní počítač. Protože zas ta GTX by nestíhala rendery v softu pro který je navrženo FirePro.

    • tomas (neregistrovaný)

      Si si isty?

      • Naprosto – profesionální karty FirePro a Quadro mají narozdíl od herních karet ve speciálních softech CAD/3D cca 10 krát vyšší výkon – oproti tomu ve hrách jsou zase slabší – mají upravené ovladače a i HW je dnes trošku jiný. Proto jim nedostačující výkon i když cena těch karet je velmi vysoká – jsou určeny na práci a né na hraní her což VR je.

      • petr (neregistrovaný)

        @AIKON: Chapes ale ze pro Oculus je jedno jak na tom slape CAD?

      • Proto jsem psal, že požadavek Oculus je nepřesný – nebo překlad článku – požadavek by neměl být až udělá ,,pořádný počítač,, ale až udělá ,,herní počítač,, – protože Mac Pro je na práci ke které je určen výkonnější než kdyby se pracovalo na počítači určeném dle požadavků Oculusu – to jest s herní top grafikou.

  2. pat (neregistrovaný)

    Apple so skor bude riesit svoju vr a nejaky oculus ignorovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>