TOPlist

Xbox v číslech: rok 2016 byl úspěšný, letos nás čeká Project Scorpio

Microsoft se pochlubil zajímavými čísly a statistikou herní konzole Xbox za rok 2016 a poodhalil, co nového nás čeká letos. Nejvýznamnější novinkou bude uvedení výkonnější konzole Project Scorpio (více informací), která bude připravena na hry ve 4k rozlišení i virtuální realitu; dočkat bychom se ale měli až na podzim letošního roku.

scorpio-2

Nový Xbox “Scorpio” má disponovat grafickým výkonem nad hranicí 6 teraflops, přitom současný Xbox One má výkon zhruba 1,32 teraflops. Pro srovnání s konkurencí – PlayStation 4 má výkon 1,84 teraflops, zatímco chystaný PlayStation 4K bude mít údajně 4,14 teraflops. O grafické řešení se postará společnost AMD.

Project Scorpio tak bude připraven na hraní těch nejlepších titulů, nemusíte mít však strach ani o svoji současnou herní sbírku – bude zachována jak zpětná kompatibilita s hrami (i periferiemi) pro Xbox One.

Xbox v roce 2016 podle Microsoftu

  • v listopadu a prosinci jsme zaznamenali doposud nejvyšší míru aktivity na Xbox Live – více než 3,9 miliardy hodin, což je meziroční nárůst o 23 %.
  • majitelé Xbox One si minulý rok užili téměř 400 nových her včetně kritiky oceněných konzolových exkluzivit jako Gears of War 4 a Forza Horizon 3.
  • Forza Horizon 3 se stala nejprodávanější a nejvýše oceňovanou závodní hrou roku 2016. Série Forza navíc neustále roste – nyní eviduje více než 14 milionů hráčů na Xbox One a Windows 10.
  • hra Gears of War 4 se setkala s pozitivním ohlasem kritiků za kampaň a režimy Horde 3.0 a Versus, ve kterých lidé odehráli více než 23 milionů zápasů.
  • majitelé Xbox One strávili více než 265 milionů hodin hraním her pro Xbox 360 prostřednictvím zpětné kompatibility.
  • spustili jsme program Xbox Play Anywhere, který umožňuje hrát neustále se rozrůstající nabídku her (Gears of War 4, Forza Horizon 3, ReCore, Killer Instinct: Definitive Edition, Everspace a Astronner) na Xbox One a počítačích s Windows 10 bez dalších poplatků.
  • rok 2016 byl rovněž zásadní pro Minecraft komunitu. Vydali jsme Minecraft: Education Edition a uvedli hru na nových platformách včetně Gear VR, Oculus Rift a Apple TV. Prostřednictvím dvou tuctů aktualizací jsme také do hry minulý rok přidali více než 150 nových funkcí.
  • hráči strávili během listopadu hraním her pro Windows 10 více než 2,5 miliardy hodin, což je 127% nárůst oproti stejnému období v minulém roce.
  • služba Xbox Live byla nezávislým průzkumem společnosti IHS Markit v US a UK označena za nejrychlejší a nejspolehlivější herní sít.
  • nové systémové aktualizace pro Xbox One a aplikaci Xbox přinesly Kluby a funkci Looking for Group (LFG) na Xbox Live, nebo přehrávání hudby na pozadí. Od uvedení Xbox One v roce 2013 jsme uživatelům nabídli skrze aktualizace více než 200 nových funkcí.
  • také jsme uvedli Xbox One S, jedinou konzoli se zabudovaným přehrávačem UHD 4K Blu-ray, podporou streamovaného videa v rozlišení 4K a vysokým dynamickým rozsahem pro hry a video. Konzole Xbox One se během těchto vánoc zařadila na celé řadě trhů mezi nejprodávanější produkty a pomohla nám dosáhnout rekordních výsledků.
Autor článku Michal Javůrek
Michal Javůrek
Nadšenec do mobilních technologií, vášnivý fotograf, cyklista a sběratel starých telefonů. Pokud zrovna nesedím u počítače, najdete mě v přírodě s fotoaparátem přes rameno, nebo v sedle na kole.

Kapitoly článku