Sledujte nás na YouTube

Windows Phone 8 nabídnou čtyři různá rozlišení displeje

Server WPCentral.com zveřejnil zprávu, ve které uvádí čtyři různá rozlišení displeje pro nadcházející verzi Apollo operačního systému Windows Phone. Data pochází částečně z jejich vlastní statistiky na Google Analytics, zbytek dat mají na svědomí „nezávislé zdroje“.

K současnému rozlišení 480 x 800 bodů (WVGA) mají přibýt ještě další tři, jmenovitě jsou to následující:

  • 480 x 640 px (VGA) – Poměr stran 4:3 a nižší rozlišení napovídají příchod telefonů s QWERTY klávesnicí alá Blackberry. Dočkáme se tak konečně slibované Chasis 2?
  • 720 x 1280 px (HD / WXGA)
  • 768 x 1280 px (WXGA) – Neobvyklé rozlišení, které se údajně mělo objevit již loni na smartphonu od Samsungu. Tehdy se ovšem mělo jednat o zařízení s operačním systémem Android. Zajímavé je, že i při úhlopříčce 4,5 palce činí jemnost displeje 332 DPI, což je o šest více než má Retina displej na iPhonu 4.

Z těchto „úniků“ vyplývá, že zaměstnanci Microsoftu již nový systém hojně testují. Potvrzují to i vývojáři různých aplikací, v jejichž statistikách se už objevilo celkem přes deset různých sestavení Windows Phone 8. Podpora nových rozlišení displeje je však jen jednou z novinek, kterých se v nové verzi dočkáme. O těch ostatních bychom se, tentokrát již oficiálně, mohli více dozvědět 20. a 21. června, kdy v San Franciscu proběhne vývojářská konference právě na téma Windows Phone 8.

Zdroj: WPCentral

Miroslav Havlíček

69 komentářů

  1. ha (neregistrovaný)

    je to sice pěkné..ale až WP nasadí HD rozlišení tak u andoidu bude full HD

    • HM (neregistrovaný)

      A displej s FullHD pri 4,3″ vezme android kde konkretne? Krom toho ze by to byla uplna zbytecnost…

    • Kato (neregistrovaný)

      U Androidu se prave par modelu s FullHD opravdu chysta – ostatne staci sledova tady SM.. K cemu je to vlastne dobry uz je jina otazka..

    • Kodl (neregistrovaný)

      640KB bude bohatě stačit každému :-D

    • ha (neregistrovaný)

      ano v druhé polovině tohoto roku se má objevit full HD !!LG ho před několika dny představilo

    • Kato (neregistrovaný)

      Je trosku mimo srovnavat potencial HW parametru a lidskych fyzickych vlastnosti. K cemu je rozliseni, jehoz jemnost je clovek schopen rozeznat mozna tak mironovym mikroskopem… tohle rozliseni je pro danou uhlopricku proste +- koncove.

    • ha (neregistrovaný)

      vývoj prostě postupuje raketově dopředu kdybysme asi ted byli?u nokie 3310? já se na to těším, doufám že bude v note 2 to bude teprve pecka, at si říká kdo chce co chce..

    • ha (neregistrovaný)

      navíc ten display bude mnohem více přesnejší a citlivější na dotek

    • Kato (neregistrovaný)

      Citlivost a presnost displeje nema s jeho rozlisenim zhola nic spolecneho – je to uplne jina vrstva.. nehlede na to, ze presnost principialne u kapacitniho displeje je tak nejak „zbytecna“ (paklize se pocita s ovladanim ciste briskem prstu (brisko prstu ma cca 1cm^2 – jestli na takove plose „stisknes“ naraz 1000 bodu, nebo 10000 bodu je celkem uplne irelevantni)).

      V pripade, ze by se jednalo o ovladani necim presnejsim (nehtem/stylusem), tak pak je to jina situace a na jinou technologii – nicmene na na to nema rozliseni opravdu vubec vliv.

    • janac_marek (neregistrovaný)

      No čo už. Keď sa už IT hračky s OS Android dostávajú do rúk IT profesionálom….

      Androidu sa darí tak dobre z viacerých dôvodov.

      – Istá skupina userov naozaj Android chce a vie použiť / potrebuje. Táto skupina je podľa mňa minoritná spomedzi Android userov.

      – Veľká skupina sú lamy, čo ani nevedia čo majú. Poznám ich kopec.

      – Veľká skupina sú ľudia bažiaci po čo najlepších parametroch (niečo ako keď si niekto honí ego iphoneom keď ho má len ako šperk).

    • Peete (neregistrovaný)

      Také znám pár lamáků, co používají hloupý WP a to buď kvůli tomu, aby se odlišili, protože není skoro vůbec rozšířený nebo kvůli tomu, že jsou věrní značce, která se sama utopí a volí prostě Nokii :D

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Nenech se vysmat s tvym fantazirovanim co pouziva minoritni skupina a velke lamy.Jak to muzes tak vedet,delal jsi nejaky objektivni pruzkum?Mas to podlozene a zpracovane?Nebo patris mezi ty velke lamy s WP zejmena ty a stve te, ze ne kazdy se chce omezovat a neumis si priznat,ze WP je zatim propadak, ktery neni vhodny ani na praci ani na zabavu,ale jen na volani,sms a emaily coz zvladne i sebehloupejsi levna nokie a stejne rychle.

    • Peete (neregistrovaný)

      Ještě bych dodal, že jsme v práci s kolegou řešili pro nás dva celkem zásadní věcičku. Oba sázíme a já až tak intenzivně, že bez mobilu bych byl ztacený :) Mám Arc S a on Lumii 800 no tu s tím božským OS! A gól byl, že ten omezenec IE s trapným jádrem neumím ani dobře vykreslit stránku [odkaz] a zvládá to pouze prohlížeč na jádře Webkit, takže ani Opera a ani Firefox, ale třeba takový Dolphin ano, což zvládne i OS Bada od Samsungu! A tomu říkám omezenost!

    • htcjirka (neregistrovaný)

      N9 a jeji interni prohlizec stranku vykresli tez nadherne a korektne :-)

    • xHeretic (neregistrovaný)

      Výborně ty! :D

    • biscuit84 (neregistrovaný)

      Marek: Ano, bezny user pri 1. zoznameni s Androidom vela veciam nerozumie, ale pokial ma len trochu zaujem, postupne sa so systemom zoznami a zacne objavovat jeho prednosti. Moja priatelka si uz nan tak zvykla, ze iny OS by uz nechcela. Ked som jej pozical moj iPhone, tak nakoniec sa aj tak rozhodla zostat pri jej Sensation, ze jej to prostredie pride zaujimavejsie a dobre sa jej ovlada. A moja sestra, ktora sa radi medzi odporcov dotykovych mobilov uz teraz tiez trochu pokukuje po Androide :)

    • Peete (neregistrovaný)

      Tak to jsi mě mile překvapil Jirko, ale dalo se to vlastně čekat :-)

    • htcjirka (neregistrovaný)

      MeeGo narozdil od WP neni nastesti pul OS :-)

    • maxxz (neregistrovaný)

      A co přesně se na m.ifortuna.cz nevykreslí na WP ? Je pravda, že ifortunu nevyužívám, ale podle toho co jsem tady zkoušel se vykresluje korektně.

      [odkaz] Za sníženou kvalitu se omlouvám, WP bohužel neumějí screenshot, takže jsem to fotil webkou na notasu :-P

    • Peete (neregistrovaný)

      Jo on WP neumí screen jo? Tak to už je na mě opravdu moc, ale uživatelé se vlastně budou hájit tím, že to skoro vůbec nepoužívají :D… Tak jinak, adresa je krapet jiná hochu [odkaz] a kdyby Tě zajímal můj screen, tak tady ho máš ;)[odkaz]

    • Barv (neregistrovaný)

      Ale WP jsou rychlý :-) Sice nic neumějí, ale neumějí to rychle!

    • maxxz (neregistrovaný)

      Napsal jsem, že WP neumějí screenshot, nikde nepíšu, že to je správně a nebo že bych to nevyužil, tak tu poznámku sis mohl taky odpustit. Jen pro info použil jsem m.ifortuna.cz nevšiml jsem si, že tam máte ještě smartphone za lomítkem, vykresluje se mi stejně jako na Opeře pod Windows Vista viz. [odkaz] takže to spíš považuji za špatnou optimalizaci, jelikož s žádným jiným webem problémy skutečně na WP nemám a když mi neběží ani pod Operou na desktopu. Pokud píšu web, tak ho optimalizuji tak, aby běžel korektně na každém prohlížeči a ne aby korektně běžel na webkit jádře a na ostatní se vykašlat. To pak není pro mě argument, že jeden špatně optimalizovaný web běží na jednom prohlížeči na Androidu a na ostatních ne. To je trošku chyba fortuny a ne WP. Tyhle arogantní příspěvky zarytých fans Androidu už začínají být legrační.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Skutečně trapné omezení ze strany WP, že nezobrazuje špatně optimalizavaný web, rýpněme si :DDD Na desktopu se mi nezobrazuje ach ten desktop je tak omezený s Windows.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Ono tech trapnych omezeni na WP je pekna hromada,spousta slepych fanatiku rada na to zapomina a je potreba jim to nekolikrat opakovat.Nekteri pak na obranu trapne frazuji, ze tohle a tamto nepouzivaji a pak z toho vyplyne ze WP je dobre jen na volani,sms,emaily a to je trosku malo.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Ano, systém má spoustu omezení, ale tupě tu psát nesmysl o nějakém špatně napsaném webu mi nepřijde zrovna jako jeden z podstatných detailů, díky, kterém lze říct, že je OS omezený. Nikde se nebráním žádným omezením, které lidem vadí až na posílání souborů přes BT s ostatním plně souhlasím, ale nechodí po diskuzích a netvrdím zase o Androidu nic, který sic prakticky nemá omezení má jiné neduhy.

    • Peete (neregistrovaný)

      Mě zase přijde vtipné to, co jsi psal o Webkitu, protože to už jsem psal dávno před Tebou ;) Ok tak je to chyba fortuny, tak si asi řeknu kolegovi, ať si nainstaluje do Lumie 800 třeba Dolphina, jééé ono to vlastně také nejde :D a jsem zase tam ;-)

    • htcjirka (neregistrovaný)

      MAXXZ: Kolega vypichnul zobrzeni webu,jelikoz nekteri tady vynaseji explorer jako prohlizec mezi bohy na WP.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Však ale ani jiné browsery pod platformou jinou to neumí. Umí to jen jádro Webkit. Proč bych si sakra kvůli tomu, že někdo zprzní web měl instalovat jiný prohlížeč ? Neříkám, že je IE dokonalé na desktopu mám Operu už mnoho let a nevyměnil bych jí, ale na mobilní verzi IE nic špatného nevidím, funguje rychle, scrolling a hardwarová akcelera je v pořádku, na prohlížení webu přes mobile IE nevidím nic špatného, omezení typu, že si nestáhnu soubor z webu je určitě mínus, ale osobně z webu nic do mobilu nestahuji a nedělal jsem tak ani na Androidu, ale to je pro mě argument, který uznám jako mínus a ne nějaký prasácký napsaný web.

    • Deaktivovaný účet (01.2013) (neregistrovaný)

      Tak to může být kolega rád, že mu IE zobrazuje špatně jen Fortunu. V mém případě na HTC 7 Pro zobrazoval IE špatně 100 procent stránek. Aneb když v roce 2012 nemá mobilní webový prohlížeč v mobilním telefonu režim mobilního zobrazení…

    • maxxz (neregistrovaný)

      Režim zobrazení stránek IE samozřejmě má. Aneb 4 kliknutí. IE – tři tečky – nastavení + výběr zobrazení. Nesetkal jsem se kromě výše zmíněné m.ifortuna.cz/smartphone, že by mi jiný web zobrazil něco špatně. K tomu m.ifortuna.cz se zobrazuje bezpečně korektně stejně tak desktop verze ifortuna.cz.

    • Deaktivovaný účet (01.2013) (neregistrovaný)

      Ale to mluvíte o něčem jiném. V IE si můžete nastavit, která verze (desktopová/mobilní) se má načítat v případě, že daná stránka disponuje i mobilní verzí. Tohle není mobilní režim zobrazení, který najdeme v naprosté většině prohlížečů u většiny ostatních OS pro smartphony (má ho i prohlížeč ve starých Palmech).

    • maxxz (neregistrovaný)

      Aha, muzete to pouzit na prikladu? Na Androidu je take prepinani rezimu mobile/desktop, jake jine zobrazeni mate na mysli?

    • Deaktivovaný účet (01.2013) (neregistrovaný)

      Myslím zobrazení jakékoli stránky v jednom sloupci (není třeba posouvat do stran) a s dostatečně velikým písmem pro běžné čtení. Tohle IE ve WP7.5 se zaškrtnutým „Mobile“ v nastavení neumí.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Aha pak nemyslíte režim zobrazení, ale zalamování textu, ano to skutečně neumí.

    • janac_marek (neregistrovaný)

      „Ono tech trapnych omezeni na WP je pekna hromada,spousta slepych fanatiku rada na to zapomina a je potreba jim to nekolikrat opakovat.Nekteri pak na obranu trapne frazuji, ze tohle a tamto nepouzivaji a pak z toho vyplyne ze WP je dobre jen na volani,sms,emaily a to je trosku malo.“

      Jirko. Trapné su skôr reči niektorých antifans, ktorí pociťujú potrebu pod každým WP článkom si kopnúť.

      Nikto tu chyby WP neskrýva. Na druhú stranu sú tu evidentne ľudia (teraz nemyslím na teba), ktorí ani nevedia ktorá hodina to bije, výhody WP nevidí a kopnútím si honí ego.

    • mata001 (neregistrovaný)

      cau lidi, kdyz uz se hadate tady kde jde doinstalovat jaky prohlizec. jde do Androidu pridat nekaly poradny postovni klient ve kterem by se dali v pohode prohlizet maily v HTML formatu? abych ze nemusel divat na malinky vyrez z mailu?

    • Deaktivovaný účet (01.2013) (neregistrovaný)

      K9 Mail. Či tak nějak se píše. Jde nastavit, že obrázky z HTML stahuje až na vyžádání, takže šetří data.

    • Deaktivovaný účet (01.2013) (neregistrovaný)

      Nesouhlasím. Už od dob PocketPC se toto jmenuje „mobilní režim zobrazení“, v angličtině mobile mode či mobile view. Zalamovat text je totiž možné i v případě, že není stránka zobrazena v jednom sloupci, jen se přizpůsobuje aktuálnímu měřítku/zoomu.

    • mata001 (neregistrovaný)

      no ale pokud chci videt ty obrazky, tak v K9 i v ostannich klientech co jsem zatim zkousel, vidim mail tak jako bych si na desktopu pustil outlook v rorliseni 640×480 :-) posouvat a posouvat a muzo si maximalne jeste zoomnout, to asi pokud bych byl polo slepi a potreboval bych ten pidi vyrez jeste zvetsit :-(

      pritom WP7 i iPhone zmensi robrazeni tak aby byla videt cela sirka mailu

    • janac_marek (neregistrovaný)

      WP7 patrí s prácou s emailami, samozrejme hlavne s Exchange, medzi to najlepšie čo dnes je.

      Je to ale pochopiteľné, nakoľko samotný Exchange je od MS.

      Ale stále je čo doháňať. Ale narozdiel od WM ide aspoň pridať viac accountov. U Androidu sú problémy rôznorodé, nakoľko je systém otvorený, každý výrobca si hodí svoj problém. iOS zase nezvláda niektoré základné veci s Exchange a myslím, že dačo ani s gmailom či hotmailom.

    • mata001 (neregistrovaný)

      no me na tech email clientech v androidu nejvic s.re to ze na Nexus Galaxy mam rozlisko skoro jak na notasu a ten pitomi software mi mail v HTML formatu zvetsi tak jako bych mel snad PDA s 320×240 a muzu se totalne usoupat. pak me vazdy strasne pobavi kdyz pak nekdo pise jak je adnroid super a vsechno ostatni na ne h…o :-)

    • Deaktivovaný účet (01.2013) (neregistrovaný)

      Staci dvema prsty v HTML mailu odzoomovat a je to :) Ted jsem to zkousel, viz [odkaz]

    • mata001 (neregistrovaný)

      no pokud je ten tvuj telefon samsung, to to je fajn ze to funguje, ale to neni standartni postobni klient z androidu.

      v standartnim klientu ani v gmail klientu to nejde.

      osobne mi skoro prijde ze nikdo kdo chvali android nezkusil cisty system :-)

  2. largeberkoni (neregistrovaný)

    na full HD by android potřeboval 8 jádrové procesory, možná dva : ))

    • Jjjj (neregistrovaný)

      A k tomu autobaterie, aby to vydrzelo aspon den :))

    • ha (neregistrovaný)

      to by mohl,ale pokud vím tak na CPU vubec nezáleží!!!!o chod displaye se stará odjakživa GPU!a můžu tě ujistitže na to v klidu bude stačit snapdragon S4

    • ha (neregistrovaný)

      navíc Lg psalo že spotřeba energie bude stejná jako u klasického HD a né-li ještě lepší!

    • Geary (neregistrovaný)

      Ale nepotřebuje, vždyť tablety s full hd už jsou s jedním čtyřjádrovým procesorem.

  3. Dave (neregistrovaný)

    Nevidím moc důvod mít 2 HD rozlišení. Přineslo by to zbytečnou fragmentaci platformy. Stačilo by použít jen 768 x 1280. Je to stejný poměr stran jako WVGA a z hlediska aplikací by to bylo asi nejideálnější ešení

    • Venca (neregistrovaný)

      A asi by se tim i elegantně vyřešilo všechno ohledně překlápění do landscape modu :-)popřípadě do portrait modu na chasis 2

    • zune85 (neregistrovaný)

      ale koho u androidu sserie rozlíšenie ,ved ti každý jeden povie že im idu všetky aplikácie na 100% rad radom vo všetkých rozlíšeniach

      ,fááákt

      nefabulujem,androidisti to tak vravia

  4. OndraSter (neregistrovaný)

    IMHO 720p nebude a bude pouze 1280×768 – je jednodušší scalovat aplikace, pokud se zachová poměr stran… (5:3)

  5. GreenArrow (neregistrovaný)

    A neměl být pro zařízení ala blackberry windows embedded? Nějak si nedokážu představit, jak pohodlný musí být honit dlaždice s touchpadem.

  6. Radek33 (neregistrovaný)

    Nejsem odborník, možná plácnu blbost. Když bude větší rozlišení nebude nutno aby byly všechny pixely RGB, ale stačí aby byly pentile, jako na Lumii a nebude to vůbec poznat. Někde jsem četl, že je ten dysplej úspornější. není tohle ta cesta, kterou výrobci hledají a kterou sleduje LG?

    • GreenArrow (neregistrovaný)

      Nevím o jakým displeji na lumii mluvíte, L800 má snad nejhorší displej co jsem kdy viděl a L900 už je bez pentile. Ony ty pixely jdou vidět i na té SGS 3 s HD rozlisěním, co jsem se dočetl v recenzích

    • Geary (neregistrovaný)

      Ano jsou vidět,byly vidět i na galaxy nexusu, ale na té lumii to bylo mnohem horší, jak správně píšeš.Teď mám htc one x a je to mnohem lepší v tomto ohledu.

    • mimonaut (neregistrovaný)

      pravda pravda.. na Omnii7 je pentile matice vidět paradoxně méně, i když má 4″ namísto 3,7″ v lumii800..

    • silent64sk (neregistrovaný)

      Na Lumii 800 je to fakt veľmi vidieť. Na Galaxy Nexus alebo aj na väčšom Note si to všimneš fakt len, keď to hľadáš a pozeráš sa úplne zblízka.

    • Sissi (neregistrovaný)

      Tak to já jsem asi slepá, protože jsem na Lumii 800 přešla z Iphonu a nikdy jsem si té matice nevšimla.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      To asi jo,protoze je to videt a hodne..Bud rada,aspon te to nejak neirituje.

    • Geary (neregistrovaný)

      Tak se podívej třeba na hodiny vpravo nahoře, ty čísla jsou rozkrájený černou mřížkou. A takhle to vypadá hodně přiblížené [odkaz]

    • Jimmik (neregistrovaný)

      Je vidět, že HTCJIRKA rád přehání. „Hodně“ je to vidět pod lupou. Při běžném používání tj +-30 cm to neuvidí nikdo s normálním zrakem.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Ne htcjirka neprehani,vidi to vice lidi a casto to vytyka..je to videt pri beznem pouzivani,vunbec clovek nemusi koukat z blizka a uz vubec ne pod lupou aby matici videl.Pentile Matice je proste viditelny hnus.

    • Jimmik (neregistrovaný)

      Zaručuju ti, že když normální člověk chytne do ruky telefon, podívá se na displej (tj zmíněných +-30cm) tak pentile NEUVIDÍ. Lidské oko k tomu prostě není uzpůsobeno. Pentile je vidět od 10-15cm a to už je sakra blízko.

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Nenechte se vysmat,na Lumii je Pentile videt sakra vyrazne.I kolegove v praci ji vidi a ptaji se proc je displej a pismo tak hrbate aniz bych o tom rikal.

    • Jimmik (neregistrovaný)

      Jasně „kolegové“..

    • Deaktivovaný účet (01.2013) (neregistrovaný)

      To je zvláštní, já jsem si toho všimnul ještě před tím, než jsem se namlsal IPS displeje u LG Nitro HD. A teď? Radši ani nemluvím

  7. Sissi (neregistrovaný)

    Tak teď to tam trochu vidím, ale kdyby jste na to neupozornily, tak na to nepřijdu.

  8. locomachine (neregistrovaný)

    Tak už se nám WP začíná štěpit. :-D

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *