TOPlist

Wall Street Journal: Japonci po iPhonu šílí ještě více než Američané

Nějakou dobu se iPhonu nejvíce dařilo ve Spojených státech, kde tradičně dosahuje většího tržního podílu než ve zbytku světa, kde se naopak nejvíce daří systému Android. Vypadá to však, že v Japonsku po iPhonu zákazníci touží minimálně stejně jako Američané. Data zveřejnil server Wall Street Journal a tržní podíl iPhonu v Japonsku se odhaduje na 37 procent, což podle některých statistik dohání nebo dokonce překonává podíl na trhu americkém.

 

Jedním z důvodů velkého úspěchu iPhonu v Japonsku je, že zákazníci mají odpor ke korejským značkám jako je Samsung, který se stal hlavním konkurentem Applu na celosvětovém trhu s chytrými telefony. Vůči americkým společnostem zřejmě mezi Japonci žádná animozita není, jelikož značka Apple je velmi populární a reklamní kampaně jsou v Japonsku nadprůměrně efektivní.

Analytik BCN Elii Mori k tomu řekl: „Značka Apple je zde velice populární. Není to o specifikacích nebo nacionálním rozhodnutí. Je to o tom vlastnit iPhone.“ Dominance jablečného telefonu v Japonsku by nikoho neměla překvapit, stačí se podívat na šílenství fanoušků při čekání ve frontě před Apple Story při kterém je neodradí ani tajfun.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku