Sledujte nás na YouTube

Wall Street Journal: Japonci po iPhonu šílí ještě více než Američané

Nějakou dobu se iPhonu nejvíce dařilo ve Spojených státech, kde tradičně dosahuje většího tržního podílu než ve zbytku světa, kde se naopak nejvíce daří systému Android. Vypadá to však, že v Japonsku po iPhonu zákazníci touží minimálně stejně jako Američané. Data zveřejnil server Wall Street Journal a tržní podíl iPhonu v Japonsku se odhaduje na 37 procent, což podle některých statistik dohání nebo dokonce překonává podíl na trhu americkém.

 

Jedním z důvodů velkého úspěchu iPhonu v Japonsku je, že zákazníci mají odpor ke korejským značkám jako je Samsung, který se stal hlavním konkurentem Applu na celosvětovém trhu s chytrými telefony. Vůči americkým společnostem zřejmě mezi Japonci žádná animozita není, jelikož značka Apple je velmi populární a reklamní kampaně jsou v Japonsku nadprůměrně efektivní.

Analytik BCN Elii Mori k tomu řekl: „Značka Apple je zde velice populární. Není to o specifikacích nebo nacionálním rozhodnutí. Je to o tom vlastnit iPhone.“ Dominance jablečného telefonu v Japonsku by nikoho neměla překvapit, stačí se podívat na šílenství fanoušků při čekání ve frontě před Apple Story při kterém je neodradí ani tajfun.

David Podzimek

23 komentářů

  1. Knoxx (neregistrovaný)

    To už je normálně sekta :D:D Občas se i stydim, že jeden vlastnim kvůli těmhle bláznům..

  2. mceza (neregistrovaný)

    No jo, aby nevlastnili korejský telefon, tak radši stojí fronty na telefon čínský… :D

  3. teekex (neregistrovaný)

    Falesny pocit pridane hodnoty ze zarizeni. Ikdyz nektere jine znacky by si mohli vzit priklad, takhle se dela marketing.

    • uni (neregistrovaný)

      Jaký marketing? Myslíš jako vyrábět maximálně co to jde a přesto neuspokojit trh? To nemá s marketingem přeci nic společného. To je prostě jen větší poptávka než nabídka. Maximálně je to důsledek marketingu. Chlape, víš ty vůbec, co znamená pojem marketing? (doporučují díl Simpsnů, kdy Homer byl zaměstnancem bowlingu…).

    • mceza (neregistrovaný)

      Nokia taky vyráběla maximálně co to jde model 920 a v prvních měsících nedokázala uspokojit trh…

    • maxxz (neregistrovaný)

      Každý vyrábí maximálně, ale pro každého je maximum jinde a nemůžeme si zde nalhávat, že Apple má své maximum daleko jinde oproti Nokii, Nokia prodává se ztrátou, Apple nestíhá vyrábět a rýžuje na tom obří marže oproti Nokii.

      I proto Nokia prodává svou divizi chytrých telefonů. A je jen na MS jak moc bude investovat do svého brandingu apod.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Pardon špatně jsem to zformuloval, nemůžeme si zde nalhávat, že Apple má své maximum menší nebo stejné jako Nokia, naopak.

    • .XX. (neregistrovaný)

      Myslet si, že tak bohatá firma jako Apple nestíhá vyrábět je hloupost. Apple uměle vytváří nedostatek na trhu a tím zvyšuje poptávku. Klasický marketingový nástroj.

    • maxxz (neregistrovaný)

      Při uvedení produktů nejspíš nestíhá žádný výrobce, samozřejmě jakmile se produkt prodává déle tak problém s dodávkou není.

    • .XX. (neregistrovaný)

      Dobrá firma musí umět odhadnout, kolik výrobků se prodá.

    • barberry.pha (neregistrovaný)

      Takže představit model, pak ho 3 měsíce vyrábět do zásoby na sklad a pak začít prodávat? Nebo začít vyrábět 3 měsíce dopředu, skladovat?

      Myslím že jsou i nějaké limity, kolik např displeju lze vyrobit.

      A vyrábět dneska na sklad může jenom šílenec, vyrobím tak abych prodal. A když měli vyrobeno 9miliónu iPhonu a nestačilo to, tak otázka je, zda jich mohli mít víc? Bylo dost displejů atd?

    • .XX. (neregistrovaný)

      Apple snad při každém představení nových iPhonů měl vždy nedostatek. Chceš mi tedy říct, že to není úmysl?

  4. flek (neregistrovaný)

    Tak tu máme nové náboženství: „Applismus“ :D

    • loko (neregistrovaný)

      hele neurážej. Beztak jen závidíš, že na ten telefon narozdíl od tebe mají ;)

    • Knoxx (neregistrovaný)

      To není náboženství to je spíš diagnoza :D A projevy jsou myslím celkem známé :D

    • mceza (neregistrovaný)

      Loko: Ajo :D Základní argument spousty majitelů iPhonů :D :D :D

    • loko (neregistrovaný)

      tak jistě. Každý přece chce iPhone, jen „socky“ co na něj nemaji říkají že ho nechcou :)

      Je to prostě nejlepší telefon na světe, tak se do něj laskavě nenavážejte, když tomu nerozumíte :)

    • čwojke (neregistrovaný)

      Normální člověk rozumí jen tomu, že na obrázku vidí „lidi“, kteří jsou schopni si přidělat na hlavu maketu zařízení a stát jako paka několik dnů ve frontě. Bez nějakého mozkového defektu či náboženství se to dá jen těžko vysvětlit, takže bych to jako urážku nebral. A pochybuji, že opravdu bohatý člověk bude stát někde nějaké fronty…

    • .XX. (neregistrovaný)

      LOKO: Na iPhone peníze mám a přesto ho nechci. Zkus trolovat trochu kreativněji.

    • Fido (neregistrovaný)

      LOKO: Každej ho chce jenom proto, že vlastnění iPhonu znamená jakýsi vyšší splečenský status (Jsem bohatej, mám iPhone, záviďte mi socky!). Specifikacemi není o nic lepší než moje Lumie 820.

      Je to jen módní záležitost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *