TOPlist

Vyzkoušeli jsme aplikaci České pojišťovny: Užitečný pomocník při dopravních nehodách

V polovině března představila Česká pojišťovna mobilní aplikaci pro iPhone a telefony s Androidem, která klientům poslouží jako užitečný pomocník v případě, že dojde k dopravní nehodě. Dozvíte se z ní, jak v takové situaci postupovat a rovněž můžete nehodu skrze telefon do pojišťovny přímo nahlásit. Vše jsme si vyzkoušeli a nyní vám ukážeme, jak to funguje v praxi.

Chytré telefony se už dávno staly našimi každodenními pomocníky a v případě čtenářů SmartManie to myslím platí dvojnásob. Sledujeme na nich aktuální zprávy, sociální sítě, vytváříme videa a fotografie, posloucháme hudbu… tento seznam by mohl pokračovat ještě několik dalších odstavců a nově můžeme do výčtu vlastností přidat nahlášení dopravní nehody. Tuhle možnost nabízí aplikace České pojišťovny, která je pro zařízení s operačním systémem Android a iOS dostupná zcela zdarma v Android Marketu a App Store. Primárně je program určený pro klienty České pojišťovny, ostatní uživatelé skrze něj nehodu nahlásit nemohou, ale alespoň v nabídce naleznou užitečné informace jak v případě nehody postupovat. Po stránce vzhledu i funkcí jsou verze pro Android a iPhone identické, což je patrné z přiložených obrázků.

- - - - 
Aplikace České pojišťovny pro Android a iPhone

Při spuštění vás přivítá základní obrazovka se čtveřicí velkých tlačítek, skrze která se dovoláte na linku rychlé pomoci České pojišťovny a nechybí zde ani kontakty na hasiče, záchrannou službu a policii České republiky. Pod záložkou “Nehoda” naleznete srozumitelného průvodce, který vás krok za krokem provede celým procesem nahlášení nehody (podrobně si tuto funkci představíme níže). Po kliknutí na tlačítko “Po nehodě” se zobrazí pokyny, jak zabezpečit místo nehody, poskytnout první pomoc, na koho se obrátit a případně zda je nutné volat policii.

- - -

V předposlední nabídce “Pobočky” najdete seznam nejbližších poboček České pojišťovny v závislosti na vaší aktuální pozici. Ve výchozím pohledu vidíte textový seznam s informacemi o vzdálenosti, jednotlivé položky si však můžete zobrazit přímo na mapě. Sám bydlím v menším městě (Česká Třebová) a v okolí 20 kilometrů mi program nalezl 8 poboček, to je velmi dobré.

- -

V záložce “Nastavení” si můžete vyplnit údaje o svém vozidle a kontaktní informace včetně čísla smlouvy. Při dopravní nehodě budete mít vše potřebné po ruce a urychlíte tím vyplňování hlášení o nehodě. Do svého vozového parku si můžete přidat nejen osobní automobil, ale také motocykl a nákladní vůz.

- -

Nahlášení dopravní nehody
V případě, že se vám stala dopravní nehoda, můžete z místa střetu pomocí vašeho telefonu s aktivním datovým připojením odeslat hlášení přímo do pojišťovny. Veškeré potřebné informace vyplníte v šesti krocích průvodce. Nejprve zvolíte, zda jste poškozeným nebo viníkem a případně zda byla volána policie. Na dalším kroku zadáte místo nehody a informace o datu a čase. Program spolupracuje s GPS modulem v telefonu, takže vám s určením pozice pomůže.

- - - -

V třetím kroku vyberete, jaké další subjekty se nehody zúčastnili (lidé, vozidla…) a zároveň zde je formulář pro podrobnější popis nehody. Na další obrazovce vyplníte své osobní údaje (pokud jste je už dříve uložili v nastavení programu, stačí je na tomto kroku pouze ověřit) a následně vybrat vaše vozidlo.

- - -

Na interaktivním modelu vašeho a cizího vozidla pak vyznačíte body, kde došlo ke střetu a poškození. V posledním kroku můžete k hlášení připojit až čtyři fotografie z místa nehody a v případě potřeby lze zaškrtnout, zda potřebujete odtah nebo náhradní vůz. Pak už jen stačí kliknout na tlačítko “Dokončit” a data se odešlou do pojišťovny. To jsme udělali i v našem případě s přidělenou testovací smlouvou a během čtyř minut po odeslání už nám volala nazpět operátorka České pojišťovny, která vám pomůže s dalším řešením nehody.

- - - -

Mobilní aplikace České pojišťovny je velmi užitečný pomocník a doufám, že se podobného řešení v budoucnu dočkáme i od dalších pojišťoven. Je pravda, že souběžně s aplikací od České pojišťovny uvedla podobný program také pojišťovna Direct, ten je však zatím dostupný pouze pro Android. Já sám mám povinné ručení na automobil sjednané u jiné pojišťovny, ale kdybych se v budoucnu rozhodoval, kde pojistku uzavřít, patrně by kromě ceny a nabízených služeb hrál roli také fakt, zda pojišťovna nabízí mobilní aplikaci pro hlášení nehody, takže za tento krok si Česká pojišťovna rozhodně zaslouží velkou pochvalu. Přesto doufám, že při cestování aplikaci nebudete příliš často potřebovat a přeji všem čtenářům spoustu najetých kilometrů bez nehody.

Autor článku Jiří Hrma
Jiří Hrma
Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytré domácnosti, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

Kapitoly článku