TOPlist

Výrobce oblečení Under Armour kupuje Endomondo a MyFitnessPal: Bude z toho profitovat HTC?

Mobilní technologie a sport jsou si poslední dobou čím dál bližší, díky nim je možné sledovat statistiky sportovních výkonů ruku v ruce s údaji o vašem zdraví, aniž by vás například drobný fitness náramek na ruce obtěžoval. Není proto divu, že se o chytré senzory snímající různé sportovní veličiny zajímají i výrobci sportovního oblečení, například společnost Under Armour má ve své nabídce hrudní pás zaznamenávající srdeční aktivitu nebo chytré tričko s akcelerometrem a dalšími senzory.

  

Naměřená data jsou sbírána do aplikace MapMyFitness, společnost má ale evidentně se sbíráním sportovních výsledků širší záměry – právě oznámila akvizici společností MyFitnessPal a Endomondo. Za první z nich výrobce oblečení utratil 475 milionů dolarů, za druhou 85 milionů. Díky tomuto nákupu získala společnost účty více než 120 milionů registrovaných sportovců, podle vyjádření společnosti hodlá nechat obě společnosti působit samostatně.

 

O Under Armour je poslední dobou hodně slyšet, na lednovém veletrhu CES společnost oznámila partnerství s HTC. Je možné, že tchajwanský výrobce bude ze současné akvizice těžit, na MWC má údajně představit vlastní chytrý náramek, který by mohl exportovat data právě do nově nabytých aplikací.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku