TOPlist

Vybrané koncerny počítají s integrací mapových systému Nokie do svých automobilů

Finská Nokia přišla s oznámením, že její divize Location & Commerce rozšířila svoji spolupráci se sedmi nejvýznamnějšími automobilovými značkami. Nokia je v tomto případě jedinou společností, která nabízí end-to-end mapové a navigační řešení pro automobilový průmysl od mapových podkladů přes lokalizační platformu až po mapové aplikace a zpřístupňuje je svým partnerům. Její mapové aplikace je možné nalézt u čtyř z pěti integrovaných palubních navigačních systémů, což je velmi slušný výsledek.  

Pro budoucí plány největších automobilek a firem v automobilovém průmyslu je podobně důležitý také rostoucí význam lokalizační platformy společnosti Nokia (NLP). Ta se svoji globální přítomností v téměř 200 zemích světa, nejkvalitnějšími mapovými podklady a komplexním pokrytím (pokrytím čísly popisnými, plánováním tras, informacemi o stavu dopravy) nabízí partnerům možnost nabídnout svým zákazníkům jedinečné navigační aplikace a odlišit se tak od konkurence. 

 

Díky zkušenostem společnosti NAVTEQ v oblasti lokalizačního obsahu a jedinečné pozici společnosti Nokia coby průkopníka mobilní navigace mohla divize Location & Commerce vyvinout to nejrobustnější portfolio produktů navržených specificky pro pokrytí potřeb partnerů z oblasti automobilového průmyslu. 

Řidiči dnes očekávají, že jim bude sděleno, kudy se nejlépe dostat z bodu A do bodu B, a k tomu očekávají ještě informace o aktuálním stavu dopravy, upozornění na zajímavé body zájmu v okolí a informace, které jim pomohou k lepšímu cestování a promění jejich cesty spíše v radost než povinnost. Ať už jde o každodenní dojíždění anebo cestování na dlouhé vzdálenosti, přinášíme řidičům naši vizi Připojeného automobilu, která nabízí komplexní sadu nástrojů od navigace přes bezpečnost až po zábavu,“ uvedl Bruno Bourget, senior viceprezident pro oblast obchodu a rozvoje divize Location & Commerce společnosti Nokia. 

Klíčové novinky představené divizí Location & Commerce:

  • Mercedes třídy A obsahuje mapové podklady od společnosti NAVTEQ
  • Pioneer si pro své aftermarketové systémy zvolil mapové podklady od společnosti NAVTEQ
  • Volkswagen Group vybaví nové infotainment systémy mapovými podklady NAVTEQ
  • Hyundai do své strategie infotainmentových systémů zahrnul mapové podklady NAVTEQ
  • Garmin si pro svoji aplikaci Urban Guidance zvolil dopravní a pěší informace od společnosti Nokia
  • Volvo si zvolilo lokalizační platformu společnosti Nokia (NLP) a díky ní nabídne kompletní globální mapové podklady a lokalizační služby pro svůj první online navigační systém 
Autor článku Michal Javůrek
Michal Javůrek
Nadšenec do mobilních technologií, vášnivý fotograf, cyklista a sběratel starých telefonů. Pokud zrovna nesedím u počítače, najdete mě v přírodě s fotoaparátem přes rameno, nebo v sedle na kole.

Kapitoly článku